י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסלמה בדרום?

צה"ל תקף תשתית תת קרקע; הגי'האד מאיים על תושבי העוטף

כשעתיים וחצי לאחר ירי הרקטה מרצועת עזה ליישובי העוטף: צה"ל תקף את מה שהוא מכנה "תשתיות תת קרקע" • בזרוע הצבאית של הגי'האד האסלאמי הגיבו הערב: "כעת נהפוך את חיי תושבי עוטף עזה לבלתי נסבלים" • ראש מועצת שדות נגב: טיפטופי ירי מבית היוצר של חמאס"

צה"ל תקף תשתית תת קרקע; הגי'האד מאיים על תושבי העוטף
אילוסטרציה צילום: רויטרס

הערב (מוצאי שבת) בסמוך לשעה 21:00 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, בעקבות זיהוי שיגור רקטה מרצועת עזה.

הפלסטינים דיווחו על שיגור שני רקטות, אך רק אחת זוהתה ואותרה בשטח פתוח סמוך לאחר הישובים במועצה האיזורית שדות נגב.

בתגובה לירי הרקטה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשעה האחרונה יעדים של חמאס ברצועת עזה, מהם תשתיות תת קרקע.

באופן מעט חריג, צה"ל לא תקף שטחי אימונים וצריפונים, אלא מה שהוגדר על ידי צה"ל כתשתיות תת קרקע.

בצה"ל סירבו בשלב זה לפרט למה הכוונה תשתית תת קרקע, האם מדובר במנהרות או אולי מחסני נשק שנמצאים מתחת לפני הקרקע. "תשתיות תת קרקע זה המינוח הנכון לכתוב על מה שתקפנו", נאמר מטעם דובר צה"ל.

יצוין כי בעבר, כאשר צה"ל פוצץ מנהרות, הוא ידע לומר את זה בשפה ברורה, כך שבשלב זה טרם ברור מה בדיוק הותקף, ויש להסתפק בינתיים בהודעה הרשמית לפיה "מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי תשתיות תת קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור שבוצע משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הערב".

בצה"ל אמנם מסרבים לפרסם פרטים, אולם על פי מקורות פלסטינים, הותקפו בסיס אל-ג'דאר בצפון, בסיס אלקאדסייה בחאן יונס, בסיס אלירמוק מזרחית לזיתון, בחיטין, בג'בל אלריס ותקיפה נוספת מזרחית לא-תופאח. לא ידוע על נפגעים בשלב זה.

בשעה האחרונה הגיבו בזרוע הצבאית של הגי'האד האסלאמי, סראיא אלקדס, בדיווח ברשתות הקשר שלהם: "כעת נהפוך את חיי תושבי עוטף עזה לבלתי נסבלים", כך דיווח הבלוגר אבו עלי.

ובינתיים, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, הגיב: "לפני שנכנס שוב לתקופה של טרור מזדמן הכולל טיפטופי ירי, בלוני תבערה ועוד מבית היוצר של חמאס. זה הזמן לעצור את הטרור ולהגיב".

עידאן הוסיף: "כפי שהגיב צה"ל בשבוע שעבר, יש להגיב גם הפעם, ובחומרה רבה יותר. הגיע הזמן לפעול נגד ראשי חמאס ולבטל את העברת הכסף הקטארי, שאמור לעבור בשבוע הבא".

ביום שישי החל משעות אחר הצהריים התקהלו כ-13,000 מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. מפרי הסדר הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו מטענים ורימונים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת.

במהלך הפרת הסדר זוהו שלושה אירועי חצייה של גדר המערכת בצפון רצועת עזה. באחד האירועים לוחמי צה"ל ירו לעבר החשודים. בכלל האירועים החשודים היו במעקב וחזרו לשטח הרצועה באופן מיידי.

בעקבות הפרות הסדר, ביום שישי צה"ל תקף פעמיים עמדות של חמאס. לא נמסר על נפגעים. אולם ‏משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוגה ו-7 פצועים במהלך הפרות הסדר.

לוחם צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

טיל צבע אדום עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד