י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המלחמה תיצלח או תיקבר?

חשיפת 'בחדרי' > ראשי הרשויות מחריפים את המאבק נגד השר

כאב הראש של השר לשירותי דת שנכנס רק ל-4 חודשים, יוצא לדרך. ראשי הרשויות שהכריזו מלחמה על הגדלת תקציב המועצות הדתיות שהורה עליה השר וקנין, יחליטו בימים הקרובים על צעדי המחאה שינקטו נגד ההחלטה: "לא יתכן שהממשלה תטיל על העיריות חובה באבחת חרב"

חשיפת 'בחדרי' > ראשי הרשויות מחריפים את המאבק נגד השר
ח"כ וקנין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': פחות משבועיים לאחר שנכנס לתפקידו כשר לשירותי דת, פותחים חלק מראשי הרשויות בישראל במאבק נגד השר יצחק ווקנין בעקבות דרישתו להגדיל את התקציב למועצות הדתיות.

לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה את מכתבם של כ-65 ראשי רשויות ברחבי הארץ, על כך שאין בכוונתם למלא את הוראות השר להגדיל את תקציבי המועצות הדתיות שמגיע בגידול של 20% מכספי הרשויות, התכנסו ראשי הערים בסוף השבוע שעבר חברי פורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות) למפגש הראשון בקדנציה הנוכחית, כאשר במהלכה הוחלט להעניק גיבוי מלא למאבק עליו הכריז לאחרונה השלטון המקומי נגד "התוספת התקציבית המוגזמת למועצות הדתיות".

הפורום הודיע כי הוא צפוי לנקוט בכל צעדי המחאה עליהם יוחלט בימים הקרובים כאשר ראשי הערים הדגישו כי "לא יתכן שהממשלה תטיל על העיריות חובה להגדיל באבחת חרב את תקציב המועצות הדתיות ב-20 אחוזים ביחס לשנת 2018, והכל על חשבון הארנונה של תושבי הערים, שעה שתקציבי התשתיות, החינוך, הרווחה והתרבות העירוניים אינם זוכים לגידול משמעותי, וחלקם אף מקוצץ".

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם מכתב זועם ששיגרו 65 ראשי רשויות, ביניהן 15 הערים הגדולות בישראל לשר לשירותי דת הנכנס יצחק וקנין וכן לשר הפנים אריה דרעי ולשר האוצר משה כחלון, בו הם מוחים על גידול של תקצוב המועצות הדתיות ב-20%, שמהווים תוספת של כ-60 מיליון שקלים מתקציבי הרשויות המקומיות.

מדובר בהחלטה שעוררה סערה לפני מספר חודשים בוועדת הכספים ונכנסה לתוקף החל מתחילת שנת 2019, כאשר תקציב המועצות הדתיות יעמוד על סך של 500 מיליון שקל והרשויות המקומיות מחויבות לממן 60% מהתקציב עבור כל מועצה דתית כשהממשלה ממנת רק 40% ממנו.
 
ראשי הרשויות טענו כי חלוקת התקציב "נחשב חריג" וזאת ביחס המימון שבין הממשלה לרשויות, שלרוב מסתכם ב-25% מימון רשותי, מול 75% מימון ממשלתי, אך כאן מדובר בהפך הגמור, שכן רוב התקציב מגיע מהרשויות המקומיות.

במכתב ראשי הרשויות כתבו אז כי עליית התקציב היא "ללא אח ורע, כזו שמעולם לא היתה כדוגמתה. כל זאת מבלי שהמשרד לשירותי דת בא עמנו בדברים, ללא שיפוי ממשלתי לרשויות המקומיות, ובאופן בוטה, כאילו היינו קופה לעת מצוא, ממנה ניתן ״למשוך״ כסף בכל סכום ובכל עת".

יצחק וקנין השר לשירותי דת מאבק ראשי רשויות מועצות דתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד