ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ציוץ בטוויטר

האיום הלילי של דונלד טראמפ נגד טורקיה

בציוץ לילי בחשבון הטוויטר שלו המונה מעל 57 מיליון עוקבים, כתב הנשיא האמריקני: "אהרוס את כלכלת טורקיה אם היא תפגע בכורדים" | תגובתו של מקבילו הטורקי טרם נשמעה, בדרך כלל הוא לא נותר חייב

האיום הלילי של דונלד טראמפ נגד טורקיה
טראמפ וארדואן צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה (שני) על טורקיה והזהיר אותה מפני תקיפה של הכורדים בסוריה, לאחר שהכוחות האמריקניים יעזבו את האזור. "אני אהרוס את כלכלת טורקיה אם היא תפגע בכורדים", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר, מנגד הוא הבהיר כי הוא מתנגד לפרובוקציות של הכורדים נגד הטורקים.

טראמפ אמר לגבי הנסיגה עצמה, כי המהלך מתבצע תוך טיהור ופגיעה בשטחים המעטים שעוד נשלטים בידי ארגון הטרור דאעש, "אם אנחנו נצטרך לתקוף אותם שוב, אנחנו נעשה זאת מבסיס סמוך", כתב טראמפ וטען כי המרוויח הגדול מהמאבק של ארה"ב נגד דאעש בסוריה, הן דמשק עצמה, טהרן ואנקרה.

כזכור, כפי שדווח, טראמפ אמר לארדואן לפני כשלושה שבועות, "סוריה כולה שלך, אנחנו סיימנו".

"ארה"ב סיימה עם סוריה", כך אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לנשיא טורקיה, רגי'פ טאיפ ארדואן, בשיחה ביניהם על אודות הנסיגה המתוכננת של הכוחות האמריקאים מסוריה לפני שלושה שבועות.

ארדואן סקר באוזני טראמפ את כל הבעיות שישנן עם הנוכחות האמריקנית בעיראק ובסוריה והדליק אותו, כך לדברי פקיד ממשל בכיר שהיה מעורב בשיחה בין שני הנשיאים.

טראמפ אמר לארדואן, "בסדר, סוריה כולה שלך, אנחנו סיימנו", כך לדברי המקור.

כזכור, טראמפ הודיע ​​על החלטתו להוציא את כוחות ארה"ב מסוריה. על פי הדיווח ב-CNN, ארדואן הסביר לטראמפ במהלך השיחה ביניהם ב-14 בדצמבר, כי ארה"ב חייבת לצאת מסוריה, מאחר וארגון דאעש עם תבוסה כמעט מוחלטת במדינה, כך על פי מקור נוסף שהיה מודע לשיחה בין הנשיאים. לדבריו, לאחר מכן ביקש הנשיא מארדואן שטורקיה תמשיך להיאבק בדאעש ולהביס את קבוצת הטרור.

דונלד טראמפ רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד