ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בצל הסערה על פירוק האוהל: הילולת מוהרא"ש שיק זצ"ל תיערך ביבנאל

בית המשפט דחה בשבוע שעבר את הדיון על הריסת מבנה הציון שמעל קברו של הצדיק זצ"ל. החסידים: ההילולא תיערך כמידי שנה ללא שינוי • מבקשים מכלל העולים לציון להתפלל לביטול הגזירה

בצל הסערה על פירוק האוהל: הילולת מוהרא"ש שיק זצ"ל תיערך ביבנאל
הצדיק מיבניאל צילום: יח"צ

בעוד מספר ימים בי"ז בשבט, יחול יום השנה הרביעי להסתלקותו של הצדיק מיבנאל, רבי אליעזר שלמה שיק זצ"ל – מממשיכי דרכו הרוחנית של רבי נחמן מברסלב זצ"ל. מידי שנה נערכת במקום הילולת ענק, עם עשרות אלפי עולים לציון מכל רחבי הארץ והעולם.

כידוע בצוואתו הבטיח הצדיק כי כל מי שיבוא לציונו – הוא יפעל עבורו בשמים לישועה, ובפרט בחורים ובחורות, להם הקדיש הבטחה מיוחדת שאותה גם ביקש שתופיע על מצבתו: "אני מבטיח שכל בחור רווק וכל בחורה רווקה שיבואו כאן לקברי ויגמרו את כל ספר התהילים מהתחלה עד גמירה לזכותי - אזי אשתדל בכל מה שרק אוכל שימצאו את זיווגם. וזה הבטחה חזקה ממני". במשך השנים נרשמו אלפי סיפורי ישועה מאנשים שהגיעו לציון, נשאו תפילה – ונושעו בישועות גדולות. על רבים מסיפוריהם של אנשים אלו ניתן לקרוא באתר 'ברסלב סיטי'.

לפני כשנתיים נבנה מבנה עץ מפואר מעל הציון, ומאז הוא נמצא בסכנת פירוק תמידית – כאשר גורמים מתנגדי דת מהישוב דורשים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה להורות על פירוקו לאלתר. בשבוע שעבר התקיים דיון בפרשה, אך בחסדי שמיים השופט דחה את ההחלטה לכשבוע לאחר ההילולא. כעת, מודיעים הגורמים המארגנים כי ההילולא תתקיים כרגיל; מערך הסעות יצא מכל חלקי הארץ, הכנסת אורחים כיד המלך תתקיים במקום, בהפעלת בית התבשיל שנוסד ע"י הצדיק בעצמו, והתשתיות באזור יסודרו כדי לתת מענה לבאי ההילולא.

השבוע נערכה פגישה בין הגורמים המארגנים בחסידות ברסלב למשטרת טבריה, כדי לתאם את מערך האבטחה במקום.

בהילולא צפויים להשתתף רבנים ואישי ציבור רבים, והוועדה המכינה עמלה בימים אלה על מנת לסדר את כל הסידורים הדרושים כדי שהאירוע יתנהל בצורה חלקה.

מוהראש שיק ציון ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד