י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"משאיר צבא כשיר ועוצמתי"

חילופי אישים בצמרת: גדי יצא אביב נכנס

חילופי אישים בצמרת צה"ל > לאחר כמעט ארבע שנים, רא"ל גדי איזנקוט נפרד מצה"ל: "משאיר צבא כשיר ועוצמתי" • הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי: "צה"ל חיזק את יחידותיו והגביר את מוכנותו" • רה"מ נתניהו: "היצירתיות שלך הוכחה שוב ושוב כמי שמוציאה את האויב משיווי משקל"

חילופי אישים בצמרת: גדי יצא אביב נכנס
כוכבי, נתניהו ואיזנקוט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאחר שלוש שנים ואחד עשר חודשים: צה"ל נפרד היום (שלישי) מהרמטכ"ל גדי איזנקוט, ואלוף אביב כוכבי ייכנס במקומו ויהפוך לרמטכ"ל ה-22 של צה"ל.

הבוקר התקיים טקס הענקת הדרגה הבכירה ביותר לכוכבי. הטקס, שהתקיים בקריה בתל-אביב, נכח גם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

בנאומו, אמר הרמטכ"ל היוצא איזנקוט: "בתום 40 שנות שירות וארבע שנות כהונה כרמטכ"ל, אני חותם דרך שהייתה לשליחות חיי. את הצבא שאליו נכנסתי כאחד החיילים אני עוזב היום לאחר שזכיתי לעמוד בראשו. כחייל צעיר בן 18 הנחתי ידיי על התנ"ך ונשבעתי אמונים למדינת ישראל ולצה"ל. ברגע ההוא, אל חובותיי האישיות נוספה חובה לאומית המשותפת לכולנו - החובה לקחת חלק בהגנה על ביתנו המשותף".

"מתוך אחריות זו", הוסיף איזנקוט, "הצבתי את יעדיי הראשונים כרמטכ"ל - צבא כשיר, מוכן ועוצמתי שחיזק את כוחו בתבונה ובנחישות, שהוכיח כי בעבורו החתירה לניצחון היא ערך עליון. כצבא העם עלינו לשמר מעל לכל את מקומו של צה"ל במרכז הממלכתיות וההסכמה הלאומית".

איזנקוט פנה לרמטכ"ל הנכנס ואמר: "בגאווה אני מבקש להעביר היום את הפיקוד על הנכס היקר ביותר של אומתנו - צבא ההגנה לישראל. הפיקוד על הצבא מועבר היום לך, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד ראוי מאין כמותו לעמוד בראש צבא ההגנה לישראל".

לסיום אמר: "לאורך כל דרכי פעלתי לפי שני ציוויים עיקריים - הראשון, סוף מעשה במחשבה תחילה, והדבר השני: עשיית הדבר הנכון לעשותו כדי ליצור צבא חזק יותר, צבא ערכי יותר וצבא שיודע לתרום לביטחון מדינת ישראל. בסיום דרכי אני מבקש להפקיד בידיכם את שני הציוויים האלה".

הרמטכ"ל הנכנס, אבי כוכבי, אמר: "עברו 2,000 שנה וקיר המגן התרחב והפך לצבא ההגנה לישראל. מול דורות של חיילים נשבעתי והפכתי לחוליה נוספת בשרשרת הדורות המתייצבת להגנת המדינה. 'אני נשבע', קורא כל חייל ודוחס לשתי מילים את הוויתור על הפרטי לטובת הלאומי".

"הבית הלאומי שהוקם כאן הוא יצירה מופלאה שאין שני לה בתולדות העמים אך הוא נטוע באזור אשר מסיבות דתיות ולאומיות מנסה לדחות את שורשיו הטבעיים. להגנתו נדרשת ראייה מפוכחת, כוח צבאי כשיר, נכונות להפעלתו, שיקול דעת ונחישות".

כוכבי הוסיף: "ברוח זו נפעל. ברוח זו גדי, פעל צה"ל תחת הנהגתך ופעם אחר פעם הבטיח יכולותיו כמגן הגבולות והפנים והפעיל את זרועו הארוכה על מנת לגדוע איומים. בתקופתך חיזק צה"ל את יחידותיו והגביר מוכנתו. אני מתייצב בראש הצבא ובשם כל חייליו ומפקדיו מודה לך ומצדיע.

ראש הממשלה נתניהו פנה לרמטכ"ל היוצא: "גדי, אתה מסיים יותר מ-40 שנות שירות מסור בצה"ל במימוש הזכות הזאת, ואני בטוח שאתה זוכר את יום הגיוס שלך לחטיבת גולני בנובמבר 78'. בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשמם של אזרחי ישראל, תודה לך גדי מעומק הלב".

"גדי, אתה היית חלק מזה וגם ראית את זה בפגישות שלך עם רמטכ"לים ממדינות ערב, ראית את החיבוק. אפילו צולם החיבוק. יש לך הרבה מאוד הישגים, אבל כעת אתה פושט את המדים בדרך להגשמת משאלות ישנות, אולי טיול תרמילאים. אני מאוד ממליץ על דרום אמריקה, ואולי גם תמצא אתנחתות אחרות לתחנות חייך. אני מאחל לך הרבה הצלחה בהמשך דרכך".

רה"מ בנימין נתניהו לרמטכ"ל הנכנס, רב אלוף אביב כוכבי: "נבטיח אגרוף תקיפה מוחץ נגד אויבים קרובים ורחוקים כאחד. אויבנו ישלמו מחיר בלתי נסבל על תוקפנותם. צה"ל ערוך להכרעה רב זירתית. אביב, יחד נזניק את צה"ל לשיאים חדשים. לא יומרני לקבוע שביכולתנו להקדים את כל העולם".

אביב כוכבי רמטכ"ל גדי איזנקוט בנימין נתניהו חילופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד