ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סגן השר החרדי סוער

ליצמן יוצא להגנת נתניהו: "חצוף שכמוך". צפו

סגן שר הבריאות ליצמן, מגיב לראשונה להתבטאות החמורה והמסעירה של רופא שהצהיר כי אם ראה"מ נתניהו יגיע - לא יטפל בו ותוקף בחריפות את הרופא הסורר: "חצוף שכמוך. אנחנו מטפלים במחבלים, אז בראש הממשלה לא?" | ביה"ח: הרופא מכחיש שהתקיימה שיחה כזו

ליצמן יוצא להגנת נתניהו: "חצוף שכמוך". צפו
ליצמן בכנס הפארמדיקים צילום: איגוד הפארמדיקים

בעקבות הפרסום הבוקר (שלישי) בעיתון 'ישראל היום', לפיו מנהל מחלקה ב'הלל יפה', התבטא שלא יטפל בנתניהו אם יתאשפז בבית החולים, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מגיב, "אני מגנה בתוקף את התבטאות הרופא ב'הלל יפה' על כך 'שלא יטפל בנתניהו', כפי שפורסם הבוקר ב’ישראל היום’".

לדברי ליצמן: "מדובר באמירה מקוממת שאין לעבור עליה לסדר היום. רופא במדינת ישראל אינו יכול לקחת את החוק לידיים ולהודיע על טיפול סלקטיבי. לא נגד ראש ממשלה ולא נגד אף אדם. המחויבות הראשונה שלנו במערכת היא לתת את הטיפול הטוב ביותר לכל אדם".

"הוריתי לגורמי המקצוע במשרד לבחון את הצעדים המשמעתיים הנדרשים במקרה זה", הוסיף סגן השר וחידד לסיום: "זו אמירה שאין לה מקום במערכת הבריאות. הדעות האישיות שלו לא חשובות ועליו לטפל בכל אדם ללא הבדל".

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה סגן השר נואם הבוקר בכנס ואומר: "אני רואה את זה בחומרה. זה לא משנה מי הבן אדם. זה הרי הדבר הכי חצוף שישנו. אנחנו מטפלים במחבלים, אז בראש הממשלה לא?, מה זה משנה מה שאתה חושב עליו, חצוף שכמוך. לדעתי צריך להשהות אותו".

כזכור, הבוקר פורסם  ב'ישראל היום' כי מנהל המחלקה הנויורולוגית בביה"ח 'הלל יפה' ד"ר ירון ריבר, התבטא בצורה בעייתית וחמורה מאוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשאמר לרופאים ולאחיות במחלקה, כי אם יפונה לבית חולים הוא יסרב לטפל בו.

בית החולים ממוקם בעיר חדרה, וביתו של נתניהו נמצא בקיסריה. במקרה חירום רפואי, אם נתניהו ישהה בביתו בקיסריה, 'הלל יפה' הוא בית החולים הקרוב ביותר.

לפי עדויות שהגיעו לידי כתב השרון של 'ישראל היום'-ירון דורון , ד"ר ריבר אמר לרופאים ולאחיות במחלקה אותה הוא מנהל: "צריך להעיף אותו, צריך להוריד אותו". כשנשאל על מי הוא מדבר, השיב שהוא מדבריו מכוונים נגד ראש הממשלה נתניהו והוסיף התבטאות חמורה: "הוא גר בקיסריה, ואם יגיע לכאן אני לא אטפל בו".

ראש הממשלה שיתף צילום מסך מהכתבה והגיב בדף הפייסבוק שלו: "השנאה המטורללת נגדי שוברת שיאים. לכו תבינו".

חשבון הטוויטר של הליכוד הגיב וצייץ כי "‏השנאה המטורללת לנתניהו שוב שוברת שיאים. הוא לא יטפל בראש הממשלה נתניהו, אבל במחבל הוא בטח יטפל. בושה!".

מביה"ח 'הלל יפה' נמסר בתגובה ל'ישראל היום' כי "ד"ר ריבר הוא רופא משכמו ומעלה ואינו איש פוליטי. דעותיו האישיות לכאן ולכאן - אין בהן עניין או דבר למול העובדה שהוא מסור למטופליו ולעולם ייתן טיפול רפואי לכל אדם באשר הוא. כל אמירה אחרת מגוחכת והוצאה מהקשרה".

בתגובה נוספת שיצאה מדוברות בית החולים, נכתב: "בשיחה שקיים מנהל בית החולים עם ד"ר ריבר, הבהיר ד"ר ריבר, כי לא התקיימה שיחה או אמירה מסוג זה בבית החולים. ד"ר ריבר טיפל עד היום בעשרות אלפי מטופלים ובכל אדם באשר הוא אדם במקצועיות ובמסירות, כך עשה וכך ימשיך לעשות".

"המרכז הרפואי הלל יפה, דוגל מאז ומתמיד ולאורך זמן, במתן טיפול שוויוני, איכותי, נגיש וזמין לכלל האוכלוסייה. הלל יפה הינו בית חולים ציבורי ממשלתי המחויב למתן שירות רפואי איכותי ומיטבי וככזה אינו מזוהה פוליטית, כך היה וכך יהיה", לשון התגובה.

ד"ר תמי קרני, יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, מוסרת כי על פי כללי האתיקה הרפואית טיפול רפואי יינתן ללא משוא פנים ועל פי אמות מידה מקצועיות, כמעוגן בהצהרת הרופא של ההסתדרות הרפואית העולמית: " לא אתן לשיקולים של גיל, מחלה או מוגבלות, אמונה, מוצא אתני, מין, לאום, השתייכות פוליטית, גזע, נטייה מינית, מעמד חברתי או כל גורם אחר - להשפיע על מחויבותי למטופל".

בנייר עמדה של הלשכה לאתיקה (2014) הובהר כי לכל רופא עומדת זכותו לחופש ביטוי, וכי על כל רופא להתבטא באיפוק בכל מסגרת הקשורה למקצועו או למקום עבודתו.

יעקב ליצמן התבטאות מקוממת רופא הלל יפה בית חולים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד