י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת כתב אישום

'הטרור היהודי': הצהרת תובע נגד חשוד קטין

המשטרה הגישה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום בעניינו של אחד החשודים ברשת מותה של הנוסעת הערבייה בליל שבת, כתוצאה מהשלכת אבן לעברה 

'הטרור היהודי': הצהרת תובע נגד חשוד קטין
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לפני זמן קצר (שלישי) החל בבית משפט השלום בראשון לציון דיון בעניינו של אחד החשודים במעורבות בהשלכת אבן לעבר רכב שגרם למותה של עאישה ראבי תושבת הכפר בדיא ואם לתשעה, באוקטובר האחרון.

חוקרי המשטרה ממחוז ש"י, ביקשו להאריך שוב את מעצרו של הקטין, ועל פי הדיווח של כרמל דנגור מ'כאן 11', המשטרה הגישה בדיון הצהרת תובע, וזאת לקראת הגשת כתב אישום נגד הקטין.

עורכי דינו של הקטין, אמיר ברכה ועדי קידר מארגון חוננו, הודיעו כי ידרשו מבית המשפט לשחרר את הקטין. "מדובר בהארכת מעצר רביעית של החשוד, בעוד חמישה ימים" אמר עו"ד אמיר ברכה. "המשטרה מצהירה דברים בלי להציג לנו מסמכים רלוונטיים. דבר חמור מאד ההסתרות האלו וההתנהגות הנואלת הזאת לא מתאימה למדינה דמוקרטית. ואנחנו כמובן נעלה את זה בדיון הקרוב", הוסיף.

במשטרה אמרו כי בתום חקירת נסיבות מותה של עאישה ראבי, חקירה שנוהלה במשותף על ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הועבר חומר החקירה בימים האחרונים לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז שליוותה את החקירה מראשיתה. "בתום חקירה מורכבת, מקצועית ויסודית, שכללה ביצוע מגוון רחב של פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת, ובהתאם להחלטת הפרקליטות, היום הוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד החשוד שנעצר (קטין) בגין עבירות ביטחון חמורות".

לטענת עורכי הדין, דקות לפני תחילת הדיון, סירב נציג המשטרה מימ"ר ש"י להעביר מסמכים לעורכי הדין המייצגים את הקטין, במסמכים שבהליכים פלילים מקובל להעבירם לסנגורים בטרם תחילת הדיון.

במסגרת חקירת השלכת האבן, נעצרו חמישה נערים תלמידי ישיבת "פרי הארץ", בחשד למעורבות בטרור יהודי שהביא למותה של עיישה ראבי, בסמוך ליישוב רחלים. על פי הפרסום של השב"כ, ביום למחרת הפיגוע, בשבת, הגיעה לישיבה קבוצת פעילים מיצהר, לטובת תדרוך נערים כיצד להיערך עם חקירות השב"כ.

טרור יהודי הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד