י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חג לבן בבירה

היערכות שיא לשלג: סיום הלימודים יוקדם

הסופה בפתח: עיר הקודש משלימה את היערכותה לקראת השלג שילבין את העיר וילדיה מתבשרים כי הלימודים בת"תים ובגנים יסתיימו מחר בשעה 15.00 | ראש העיר בהודעה לתקשורת: "אנחנו מתייחסים (לשלג) כאל חג" | העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי הרכבת

היערכות שיא לשלג: סיום הלימודים יוקדם
שלג בירושלים ( ארכיון) צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

על פי תחזית מזג האוויר, ירושלים תקושט מחר (רביעי) בשעות אחר הצהרים ועד אמצע הלילה במעטה לבן דק. ראש העיר משה ליאון אמר, "אנחנו מתייחסים (לשלג) כאל חג", והודיע כי הלימודים יסתיימו מוקדם מהרגיל, בעקבות השלג הצפוי משעה 17:00 ועד חצות הלילה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון החליט כי יום הלימודים מחר יסתיים בשעה 15:00 בבתי הספר, גני הילדים, הצהרונים, מעונות היום, המשפחתונים, מסגרות רווחה והחינוך המיוחד, זאת לאור תחזית מזג האוויר הצופה כי קיים סיכוי טוב לירידת שלג החל משעות אחר הצהריים וכדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים. הסעות החינוך המיוחד יופעלו בהתאם לכך.

על פי השרות המטאורולוגי, במהלך הלילה הקרוב יתחדשו הרוחות הדרום מערביות החזקות ברוב אזורי הצפון והמרכז, עם משבים של למעלה מ-35 קשרים (כ-70 קמ"ש). יתכן אובך. מחר במהלך הבוקר יתחילו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד בצפון הארץ, ומהצהרים הם יתפשטו בהדרגה עד צפון הנגב. קיים חשש להצפות בצפון ובמרכז, ומשעות אחה"צ גם לשיטפונות באזור הבקעה, מדבר יהודה וים המלח.

משעות הבוקר ירד שלג בחרמון, ובהדרגה יתפשט לפסגות הגליל והגולן הגבוהות מ-1000 מטרים. לקראת אחר הצהרים צפוי לרדת שלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל צפת, וצפויה היערמות על הקרקע. משעות אחר הצהרים, צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז מעל 1000 מטר, כולל היערמות על הקרקע, תחילה באזור פסגות השומרון ובהמשך באזור גוש עציון וחברון.

משעות אחה"צ ועד אמצע הלילה קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים. בגובה זה ההיערמות לא תעלה על 5 ס"מ, אולם במקומות הגבוהים יותר תתכן היערמות של למעלה מ-10 ס"מ. במחצית השנייה של הלילה השלגים יפסקו בהדרגה בצפון ובמרכז והרוחות ייחלשו.

על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג, ביניהם -כפות לפינוי שלג, מנגנון חימום למפלגים, מנגנון המונע התגבשות קרח על גבי כבלי החשמל ועוד.

מחברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה בעיר ביקשו להזכיר לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 סמ' בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות, השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.

סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.

היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.

שלג בירושלים משה ליאון עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד