י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משרד הבריאות מזהיר

שוב חצבת בבני ברק: חשש בביהכנ"ס החסידי

דאגה בקרב מתפללי בית הכנסת בבני ברק: משרד הבריאות חושש כי אדם חולה חצבת הדביק את מתפללי בית הכנסת

שוב חצבת בבני ברק: חשש בביהכנ"ס החסידי
בית כנסת. אילוסטרציה צילום: יצחק הררי, פלאש 90

שוב חצבת בבני ברק: ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השבת האחרונה, פרשת בא, אדם חולה חצבת התפלל בבית הכנסת ביאלה בשכונת רמת אהרן בבני ברק, ובמשרד הבריאות חוששים כי מתפללים במקום נדבקו.

מחלת החצבת הנה מחלת חום נגיפית. סימניה הם: חום, נזלת, שיעול, דלקת עיניים ובהמשך פריחה. אדם בריא שנולד לפני שנת 1957, או אדם בריא יליד הארץ שנולד משנת 1978 ואילך וקיבל חיסוני ילדות, הינו מחוסן נגד חצבת.

מי שנכח בבית הכנסת ברחוב רוזנהיים בבני ברק במלך השבת, ולא עונה לנתונים הנ"ל ושלא ידוע כי חוסן בשתי מנות נגד חצבת החל מגיל שנה (המנה השניה ניתנת על פי רוב בכיתה א), מתבקש לגשת ללשכת הבריאות תל אביב בין השעות 16.00 עד 18.00 לצורך קבלת חיסון פעיל נגד חצבת. רצוי להצטייד בפנקס חיסונים.

מטופלים בתרופות המדכאות את מערכת החיסון או עם מחלות המדכאות את מערכת החיסון, מתבקשים ליצור קשר עוד היום עם המחלקה האפידמיולוגית של משרד הבריאות בתל אביב בטלפון 03-5684655. או בטלפון 035634755/7, על מנת לקבל במידת הצורך הפניה לחיסון סביל נגד חצבת.

כמו כן מתבקשים ליצור קשר באם נכחו במקום בתאריכים אלו נשים הרות או תינוקות עד גיל שנה.

מחלת החצבת הנה מחלה מדבקת, ועל כן מי שחושש כי פיתח סימנים דומים למחלת החצבת מתבקש להתרחק מחברת אנשים עד תום 4 ימים ממועד הופעת הפריחה ולדווח על מחלתו בהקדם ללשכת הבריאות.

כמו כן, באם מתעורר צורך לפנות למוסד רפואי (מוקד/חדר מיון/קופת חולים), יש להתקשר תחילה ולידע בדבר הכוונה להגיע בשל תסמנים מתאימים לחצבת ובדבר החשיפה לחולה חצבת.

חצבת בית כנסת חיסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד