י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זעם חרדי על גבאי

סוער: "מי שחשב להיבנות על פגיעה במסורת - נחל כישלון חרוץ"

קטעים נבחרים מספרו של יו"ר מפלגת 'העבודה' ההולכת ודועכת בסקרים, שפורסמו ב'בחדרי חרדים', מעוררים סערה בפוליטיקה החרדית. ח"כים מגיבים בתקיפות לכוונותיו של גבאי. ליצמן: "מאז שהחל בהכרזות אלו - מצבו הפוליטי הידרדר" • 'בחדרי' עם התגובות המלאות והסוערות

סוער: "מי שחשב להיבנות על פגיעה במסורת - נחל כישלון חרוץ"
ליצמן, גבאי ומלכיאלי צילום: הדס פרוש / יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': במערכת הפוליטית החרדית מגיבים בזעם להצהרתו של יו"ר 'העבודה' אבי גבאי בספרו, כי בכוונתו לפעול למען תחבורה ציבורית בשבת ושינוי חוקי הנישואין והגירושין בישראל.

יו"ר 'יהדות התורה', סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי, "יש לי הערכה לאבי גבאי ועבדנו בשיתוף פעולה בהיותו שר להגנת הסביבה. עם זאת יש להצטער ואף לראות בחומרה את הכרזותיו בנושאי דת, בראשם הודעתו כי יפעל לתחבורה ציבורית בשבת, בניגוד לסטטוס קוו ולמסורת ישראל".

"על אבי גבאי להפנים וגם להיווכח בעצמו, כי מאז שהחל בהכרזות אלו - מצבו הפוליטי הידרדר, כמו גם מפלגתו העבודה. ההיסטוריה הפוליטית גם מוכיחה זאת. כל מי שחשב להיבנות על גב אנטי דת, פגיעה במסורת ובחרדים, נחל כישלון חרוץ", הפציר ליצמן.

חבר הכנסת אורי מקלב, לא חסך אף הוא במילים קשות על אבי גבאי ואמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "אין צורך להגיב לאבי גבאי בזמן שהוא נלחם על הרלוונטיות שלו", לדבריו, "אנחנו לא נהיה הניצבים בתעמולת הבחירות שלו בזמן שהוא נלחם על הרלוונטיות שלו הציבוריות הישראלית, אנחנו נעשה הכל בכדי שכל הרוצים להחליש את שמירת הדת בישראל לא יהיו רלוונטים".

מקלב הוסיף, "סיבות אלו מראות כי הבחירות הנוכחיות חשבות והמפלגות החרדיות הם אלו שישמרו על הצביון היהודי במדינה. הוא מדבר על אוטובוסים כאשר רכב פרטי מספק לכל המפלגה שלו, הוא עדיין לא הפנים שהוא נלחם על ההישרדות שלו".

גם בסיעת ש"ס מיהרו לתקוף את הצהרותיו של גבאי. ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה לדבריו של יו"ר 'העבודה' ואמר, "שבת היא מקור הברכה. גבאי, ממליץ לך לחפש דברים אחרים, שבאמצעותם תוכל לגרום להבאת מצביעים נוספים למפלגתך".

חה"כ מלכיאלי הוסיף כי, "זה שתצא בהצהרות לתחבורה ציבורית בשבת, לא יביא לך כלום. כאדם שהגיע מבית מסורתי, ציפיתי ממך יותר לשמור על המסורת. חבל מאוד שלא כך".

חה"כ ינון אזולאי תקף גם הוא את גבאי ואמר; "צר לי שאבי גבאי מנסה להתרומם על חשבון השבת שהיא אות וסמל של העם היהודי, ההיסטוריה הוכיחה כי מי שמנסה לפגוע בשבת, השבת תובעת את עלבונה, הרוב המוחלט במדינת ישראל דוגלים בשמירת המסורת ושמירת הסטטוס קוו".

אבי גבאי מפלגת העבודה סטטוס קוו תחבורה ציבורית בשבת בחירות 2019 ספר חדש יהדות התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד