ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר שנבחר ליו"ר האיחוד הלאומי

סמוטריץ' תוקף את בנט: "מפלגת אווירה"

לאחר שניצח בקרב על ראשות 'האיחוד הלאומי' ושלח הביתה את אורי אריאל אחרי 13 שנים בפוליטיקה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מחריף את הטון נגד הצמד בנט ושקד שנטשו את 'הבית היהודי': "הם נטשו את המפלגה הציונית דתית בדקה התשעים, ועכשיו בבית היהודי יש מלחמת הכל בכל"

סמוטריץ' תוקף את בנט: "מפלגת אווירה"
יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שזכה בניצחון מוחץ בקרב על ראשות 'האיחוד הלאומי', חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ', מתייחס למצבה של 'הבית היהודי' לשר אורי אריאל שהביס לא רק מראשות התנועה, גם מהחיים הפוליטיים, וכן לחברים בנט ושקד שנטשו את הספינה שמתקשה בינתיים לאסוף את שבריה - 83 ימים לבחירות הגורליות, וכל זאת בראיון שיפורסם במוסף 'שישבת' של 'ישראל היום'.

סמוטריץ' תוקף כאמור את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד שנטשו את 'הבית היהודי' לשם הקמת פלטפורמה חדשה בשם 'הימין החדש': "הם נטשו את המפלגה הציונית דתית בדקה התשעים, ועכשיו בבית היהודי יש מלחמת הכל בכל, בוקה ומבולקה", טוען יו"ר 'האיחוד הלאומי' הטרי ומאשים, "הם השתמשו במפלגה כפלטפורמה במשך שמונה שנים ואז נטשו אותה בלי הכנה והשאירו אחריהם בלאגן אטומי. אני לא אומר שזה רע שאנחנו נפרדים. אבל יש דרך להיפרד".

לדבריו, "נפתלי ואיילת לא נכנסו לפוליטיקה כדי להיות מנהיגי הציונות הדתית. מראש זה היה בשבילם שלב בדרך אל משהו אחר, אבל בנט הבין שהוא לא יוכל לקחת את המפלגה ולשעבד אותה לגמרי לאסטרטגיה הפוליטית שלו. בינתיים, כחלק מהרצון של בנט להרחיב את השורות, הוא במשך שש שנים עשה דמוניזציה ודה לגיטימציה לשימור הציבוריות הציונית דתית. אני נחוש להחזיר את גאוות היחידה לציונות הדתית", מצהיר סמוטריץ' בגאון.

כתבת 'ישראל היום' נעמה לנסקי שאלה את סמוטריץ' לגבי מפלגתם 'הימין החדש', וזה הגדיר אותה כ"מפלגת אווירה. כמו יש עתיד של יאיר לפיד, וכמו קדימה ושינוי ורבות אחרות, שהן סוג של מניה בבורסה, שיכולה להתנפח ואז להתפוצץ בבת אחת, כמו בועה".

בראיון הוא ממשיך ומתקיף את צמד הפורשים וטוען כי "כרגע הם עובדים מול הציבור שלנו כדי לקחת קולות של הציונות הדתית. הם הצהירו שפנו למהלך הזה כדי להגדיל את גוש הימין. שהם רוצים לשאוב קולות מלפיד ומאורלי לוי ומכחלון ומגנץ. כאן יהיה המבחן הגדול של נפתלי. אם כנים דבריו, שיעבוד קשה כדי להביא קולות מאחרים".

יו"ר 'האיחוד הלאומי' הנבחר התייחס גם ליחסיו עם היו"ר המודח אורי אריאל שסירב ללחוץ את ידו לאחר הניצחון ואף לא הרים לו טלפון לברכו על ניצחונו, דבר שעשו למשל יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו וכן מפלגת 'הימין החדש' שברכה אותו בחשבון הטוויטר שלה שצבר כבר אלפי עוקבים. "השתדלתי מאוד לשמור על כבודו של אורי אריאל", מבהיר סמוטריץ' ומסכם "אלה לא היו בחירות נעימות".

גולת הכותרת העולה מן הראיון הוא הציטוט הבא: "הציונות הדתית בצומת דרכים קריטי, קרובה למצב של להיות או לחדול".

הראיון המלא כאמור יככב במוסף 'שישבת' של 'ישראל היום'. 

בתוך כך, בראיון שהעניק אתמול לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', רמז ח"כ סמוטריץ' כי הוא לוטש עיניים לתפקיד שר החינוך בממשלה הבאה, תפקיד בו מחזיק כעת היו"ר שנטש נפתלי בנט: "החינוך הוא יסוד קיומנו כאן וכל ילד וילדה צריכים להיות מחוברים לערכים ולשורשים ולזהות היהודית שלהם באהבה" אמר ופירגן, "שר החינוך בנט עשה דברים טובים רבים ויש דברים שאפשר וצריך לעשות יותר טוב ממה שעשה".

בצלאל סמוטריץ הבית היהודי האיחוד הלאומי אורי אריאל מפלגת הימין החדש נפתלי בנט בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד