ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כחודשיים לאחר שנעצר

חוטף אח ואחות חרדים שוחרר בערבות

איש 'לב טהור' החשוד בחטיפת שני קטינים חרדים תוך חילול שבת בעודו נוהג ושנמצא במעצר מזה כחודשיים, שוחרר בערבות של 10 מיליון דולר , כך מדווחים כלי תקשורת בניו יורק

חוטף אח ואחות חרדים שוחרר בערבות
הילד חיים טלר / החוטף אהרן רוזנר צילום: באדיבות המצלם

שופט שיחרר את אהרן רוזנר, 'איש הכספים' של כת לב-טהור שנעצר לפני כחודשיים בוויליאמסבורג באשמת חטיפת ילדים.

שופט פדרלי פאול דאווישון, הורה אתמול (שלישי) על שחרורו של רוזנר למעצר בית בערבות של 10 מיליון דולר ובתנאים מגבילים. כך מדווחים כלי תקשורת בניו יורק.

על פי תנאי השחרור, הוא ישהה במעצר בית בביתו שבברוקלין, עם מעקב של GPS, נאסרה עליו הגישה למחשב, נאסר עלי שימוש באינטרנט. הוא יוכל לשאת פלאפון אחד, אך לא מכשיר חכם. נאסר עליו ליצור קשר עם גורמים כלשהם ב'לב טהור', במישרין או בעקיפין.

אהרן רוזנר הוא אחיו של מאיר רוזנר מראשי הכת, שנעצר בברוקלין, לצד ארבעה נוספים שנעצרו במקסיקו, בחשד לחטיפת שני ילדים שנמלטו ממקום מושבה של הכת הקיצונית בגואטמלה, וכן בגין שורת עדויות מזוויעות שהגיעו לרשויות מהמתחולל בכת הסאדיסטית.

מקום מעצרו של רוזנר

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אהרן רוזנר נעצר על ידי האף-בי-איי ומשטרת ניו יורק בשכונת וויליאמסבורג, רוזנר הואשם בחטיפה של הילדה יענטא בת ה-14 ו-חיים בן ה-12, הילדים חזרו לניו יורק לאחר שברחו מקהילת 'לב טהור' המונה כ-35 משפחות המתגוררות במתחם בגואטמלה.

כזכור, שני קטינים שהצליחו לעזוב את הכת האכזרית ושהו בתחילת חודש דצמבר האחרון בשבת בהרי הקסטקילס, נחטפו על ידי חברי הכת בעצם יום השבת באישון ליל, השניים בת 14 וילד בן 12. נעלמו מהמקום בו הם שהו ומשטרה הוזעקה מיד למקום כדי לאתר אותם.

על פי עדויות, שני הילדים ניראו נכנסים לרכב בשעה 03:30 לפנות בוקר בין שישי לשבת, משפחות הילדים שהו בהרים עם מספר אנשים נוספים שנמלטו מ'לב טהור'. לפני מספר שלושה חודשים ילדה שהצליחה לעזוב את הכת נחטפה בניו יורק, אך היא חזרה לאמה כעבור מספר ימים. כעת חברי הכת חזרו שוב על דפוס החטיפה, אך הפעם תוך חילול שבת.

על פי כתב האישום שהוגש נגד רוזנר לפני כשבועיים וחצי, הוא זה שנהג ברכב בעת חטיפתם, כלומר חילל את השבת בשביל המעשה.  

קהילת לב טהור אהרן רוזנר שחרור בערבות חטיפת נערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד