י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נלחם על כבודו של אבא

כשעיתונאי השמאל הרגיזו את יאיר נתניהו

הביקורת כלפי מימון ההגנה המשפטית של רה"מ נתניהו, עוררה את זעמו של נתניהו ג'וניור: "השקיעו בסביבות רבע מיליארד מכספי משלם המסים על מסע הציד - ולא מאפשרים לאבא להגן על עצמו מול המכונה המשומנת?" • ואיך הגיב יאיר לעיתונאי הבכיר מ"דה-מרקר"?

כשעיתונאי השמאל הרגיזו את יאיר נתניהו
יאיר נתניהו צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90

עיתונאי השמאל הרגיזו את יאיר נתניהו: סוגיית מימון ההגנה המשפטית של ראש הממשלה נתניהו נמצאת במוקד סדר היום התקשורתי, כאשר עיתונאים רבים מתנגדים לכך שראש הממשלה יקבל מימון מבעלי הון שונים לסוללת עורכי הדין שגייס לטובת חקירותיו במשטרה.

רק אמש (שלישי) פורסם כי מבקר המדינה יוסף שפירא פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק סכום של 300,000 שקלים שהועברו לראש הממשלה נתניהו מבן דודו נתן מילקובסקי, לטובת הגנה משפטית. סכום ששולם עבור טיפול עו"ד יעקב וינרוט בבני הזוג נתניהו.

פניית מבקר המדינה הגיעה לאחר שנתניהו הגיש בקשה מחודשת לקבל סיוע למימון הגנה משפטית, ולמפרע התברר כי הסיוע שקיבל נתניהו מקרוב משפחתו היה מבלי להודיע לוועדה למתן היתרים.

הדבר גרר תגובות ביקורתיות חריפות מצד עיתונאים וצייצנים ממחנה השמאל, שטענו כי בקשתו של ראש הממשלה נתניהו מוזרה מאחר והוא "מיליונר כבד" וכי אינו צריך סיוע בהוצאות. נתניהו ג'וניור החליט שהוא לא שותק.

בציוץ שצייץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב יאיר נתניהו: "לגבי עניין מימון ההגנה המשפטית. הפרקליטות והמשטרה השקיעו בסביבות רבע מליארד שקל של כספי משלם המסים על מסע הציד המטורף הזה".

לדברי נתניהו הבן: "בינתיים מה שהם מצאו זה כמה סיגרים ו-2.5 כתבות על אמא שלי ב״וואלה״. אחרי כל זה הם לא מאפשרים לאדם אחד להגן על עצמו מול המכונה המשומנת שלהם. מדינה דמוקרטית".

הציוץ של יאיר נתניהו. צילום מסך טוויטר

כצפוי, הציוץ של יאיר עורר תגובות רבות משמאל, ותמיכה יוצאת דופן מימין. אחד העיתונאים הבכירים שהגיב לציוץ הוא רותם שטרקמן, סגן עורך העיתון הכלכלי "דה-מרקר". 

שטרקמן שאל: "מאיפה הנתון של רבע מיליארד?". יאיר נתניהו השיב לו בציניות: "אולי במקום לשאול אותי תגיש בקשת חופש המידע למשטרה ופרקליטות? כמה עלו חקירות החמגשיות, 1000, 2000, 4000? כמה עלו הטיסות, מלונות וכו' של החוקרים מסביב לעולם . אתם עיתונאים לא?".

שטרקמן עקץ אותו בחזרה: "אתה יודע יאיר איזה מריחות והסתרות מעבירים אותנו כשאנחנו מבקשים בקשת חופש מידע ממשרד רה״מ?".

יאיר לא נשאר חייב: "אז אתם יודעים להגיש רק למשרד רה"מ? מה עם בית הנשיא ועשרות המיליונים שמוציאים שם בשנה? מה עם הפרקליטות, המשטרה? ציורי השמן שעושים לכל שופט בג"צ? לא? בוא נראה אם אתם באמת עיתונאים ותציקו להם בעניין הזה של פרסומים בדבר רבע מליארד שקל ע״ח הציבור בשביל סיגרים, חמגשיות ותמונה בוואלה".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "במשחק המכור שבו החליטה התקשורת כבר לפני שלוש שראש הממשלה נתניהו אשם עד שתוכח חפותו, עושים כל מאמץ כדי למנוע מראש הממשלה להילחם על האמת".

לדבריו: "במשך שלוש שנים המדינה מפעילה עשרות חוקרים ופרקליטים בעלות של מאות מיליוני שקלים, ועכשיו באים בטענות לראש הממשלה נתניהו על כך שבניסיון להתגונן מול כל זה הוא נעזר בסיוע מבן-דודו. כמובן ששוכחים לציין שוועדת האתיקה של הכנסת כבר קבעה שמותר להסתייע בבן-דוד בלי צורך לקבל אישור על כך. אין גבול לצביעות".

דה מרקר יאיר נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד