י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רוחו נחה על הוועדה"

אפי נוה יו"ר לשכת עוה"ד חשוד בקבלת שוחד

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה הוא החשוד המרכזי בפרשה המטלטלת את מערכת המשפט • "ניצל את רום מעמדו בתהליכי מינוי שופטים" • בשעות אלו דן בית המשפט בהארכת מעצרו • החשד: טובות הנאה שקיבל

אפי נוה יו"ר לשכת עוה"ד חשוד בקבלת שוחד
עו"ד אפי נוה בבית המשפט צילום: פלאש 90

בניגוד לעמדת המשטרה שביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, השופט עלאא מסארווה מבית משפט השלום בתל אביב החליט לשחרר את יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה החשוד בשוחד והפרת אמונים, בתנאים מוגבלים.

התנאים כוללים מעצר בית למשך שבוע, הפקדת ערבות, איסור יצירת קשר והרחקה מלשכת עורכי הדין.

השופט נימק את החלטתו בכך שלדעתו אין חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה.

נציג המשטרה בדיון, סגן ניצב אסף וולפיש, אמר כי "החשוד ניצל את רום מעמדו ואת יכולת השפעתו בתהליכי מינוי שופטים תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים. בשלב זה מדובר ביחס לשני אירועים נקודתיים ולא חלילה כלפי המערכת המשפטית כולה". לדברי המשטרה, מעצרו הוא אינטרס ציבורי רם מעלה, שגובר על זכותו של של נוה. כמו כן המשטרה התנגדה לאפשרות שישוחרר למעצר בית, "אם החשוד ישתחרר, פעולות חקירה יזוהמו בגלל חוזקו".

נציג המשטרה הוסיף כי המשטרה מתנהלת בזהירות וכי כל פרטי התיק הגיעו לעיניו של פרקליט המדינה שי ניצן. "אנו מתנהלים בתיק ביראת קודש. אלמלא הזהירות היינו מבקשים עשרה ימים".

עו"ד בועז בן צור, טען כי מרשו עו"ד אפי נוה לא היה חבר בוועדה למינוי שופטים, בזמן שהשופטת מונתה לכהונה בבית משפט השלום, כך שלכאורה לא הייתה לו השפעה על המינוי. נציג המשטרה השיב על כך, כי אמנם הוא לא היה חבר, אך "רוחו נחה על הוועדה".

בתום שבועות של פרסומים ושמועות על הפרשה המטלטלת את עולם המשפט, הותר הבוקר לפרסום כי האיש החזק בלשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה, נעצר בחשד כי קידם מינוי של שופטת לבית משפט השלום וכן קידום שלא צלח של שופט בבימ"ש שלום למחוזי. במסגרת החקירה, נחקרו גם השופטת וכן עורכת דין שמקורבת לשופט. על פי חשד המשטרה, נוה פעל לקידום המינויים, תמורת שוחד בצורת טובות הנאה, מרמה והפרת אמונים.

המשטרה ביקשה להאריך בשלושה ימים את מעצרו של עורך הדין אפי נוה, שעם מעצרו הבוקר ערכו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 חיפוש בביתו וכן במשרדו בלשכת עורכי הדין. עו"ד נוה נחקר במשך למעלה משבע שעות במשרדי היחידה בלוד והובא לבית משפט השלום בתל אביב.

מעבר לעורך הדין נוה, נחקרה במשטרה השופטת שעל פי החשד לפני מספר שנים פעל נוה למינויה, וזו צפוייה להשתחרר לביתה בתום החקירה, בתנאים מגבילים.

כמו כן, נחקרה עורכת דין שעל פי החשד, נוה פעל, ללא הצלחה, לקדם את בעלה ממשרת בית משפט שלום - למחוזי. פרקליטה עו"ד עדי כרמלי, מסר כי "היא נחקרה היום במשך שעות רבות שבהן היא מסרה גירסה מפורטת ושיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים. מרשתי, עורכת דין ותיקה, מכובדת ומוערכת, סבורה שבמעשיה לא דבק כל רבב. היא מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש וזאת הבינו גם החוקרים. אנו צופים שבזמן הקרוב ביותר, עוד הערב ועם סיום חקירתה, היא תשוחרר לביתה".

שרת המשפטים איילת שקד נאמה היום בוועידת ישראל לנשים ועסקים, שם אמרה "זה יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה. ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטים ושופטות, רשמות ורשמים בכירים שעושים מלאכתם נאמנה ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

לדבריה, היא טרם זומנה לעדות במשטרה בקשר לפרשה. במענה לשאלה האם ייתכן שבמדינת ישראל ממנים שופט בתמורה לשוחד, השיבה "אני לא יכולה לדבר מעבר למה שפורסם בגלל צו איסור פרסום. אני יכולה להגיד לכם שבוועדה למינוי שופטים עשינו עבודה מאוד מקצועית ויסודית, ואם נפל פגם בטוהר המידות או עבירה פלילית באחד מהמקרים, אני סומכת לחלוטין על מערכת אכיפת החוק, על המשטרה ועל הפרקליטות שיחקרו את זה ויגיעו לאמת".

אפי נוה ועדה לבחירת שופטים לשכת עורכי הדין טובות הנאה קבלת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד