י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסע עולמי

סגן השר הגוראי החל לחלק עיתונים?

השבוע במדור הצבעוני של 'בחדרי חרדים': העט של ורדיגר, האחדות של הרל"שים, הקסקט של דרעי, השרבוטים של ברגר, הריקוד של וינשטוק וגרובייס, הביצים של שטפנשט, הלימוד של טורצקי, הנשיקה הויז'ניצאית ושלל הנייעס שלא תמצאו בשום מקום אחר | קריאה מהנה

סגן השר הגוראי החל לחלק עיתונים?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה פתח את השבוע במסעות ברחבי העולם, לא לפני שסגר את הישורת האחרונה בהסכם האחדות ההיסטורי בין 'דגל' ל'אגודה'. לייבל'ה הגיע בהתראה קצרה לכנסת ישראל בכדי לבדוק מקרוב את חתימת האחדות המרגשת.

מה נאמר ומה נדבר, מחזה האיחוד ריגש את לייבל'ה והיו שאף טענו כי הבחינו בדמעות שזולגות מעיניו. כן כן, גם לייבל'ה הנחשב איש קר התקשה לעמוד ברגשותיו הסוערים.

במהלך הביקור, זיהה לייבל'ה אחדות מעניינת בחתימה המתוזמנת של ח"כ יעקב אשר ומזכ"ל אגודה חנוך זייברט. בוידאו שלפניכם, אי אפשר להתעלם מהשעשוע שאחז בסגן השר ליצמן כשנזכר ב'עט של ורדיגר'.  

התיעוד שהפך לשיחת היום בגור: יוסי צימט, האיש הכל יכול של חנוך זייברט, הפך לשיחת היום בחסידות, בעקבות התיעוד שבו נראה צימט עומד מאחורי נציגי אגודת ישראל ודגל התורה, וכמובן הבוס (זייברט), בעת חתימת ההסכם בכנסת. האם נראה שצימט קרוב מתמיד להשתלב בכנסת מצד אגודת ישראל בעקבות פעילותו הציבורית המבורכת בעיר בני ברק? אולי עוד חמישים שנה.

מחוץ לחתימה, ראה לייבל'ה את כל סלולת העיתונאים והעוזרים שקועים בתלמודם, מבלי שאיש מפריע להם. מחזה נורא.

לייבל'ה גם ראה אחדות: הרל"ש של אייכלר - חיים רבינוביץ, והדובר של פרוש - שניאור רוזן, מחבקים את מנדלוביץ של מקלב, לאחר הקרעים בבחירות המקומיות. נקווה שרגש האחדות לא ייעלם בסידורי המקומות, אינשאללה.

השבוע גם הצפין לייבל'ה לרכסים שם ראה את ח״כ בן צור, ינון אזולאי ראש מועצת רכסים דן כהן, סגן ראש המועצה יצחק רייך והיועץ האסטרטגי של ש״ס ושל מועצת רכסים יענקי ביכלר, חונכים את בניין המועצה החדש. 

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ועוזרו חיים יוסטמן כמעט חילקו השבוע עיתוני המודיע בביתם. השבוע התפרסמה בעיתון המודיע מודעה, שבמידה וירד שלג בעיר ירושלים, ניתן לקבל את העיתון במספר מוקדים. בשיטוט קצר ברשימה, ניתן למצוא את כתובת המגורים של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וכן את הכתובת של עוזרו חיים יוסטמן. כמה חבל שהשלג בקושי ירד. פעם הבאה.

השבוע מקדיש לייבל'ה פרק מיוחד מסעות ברחבי העולם: את יו"ר ש"ס, השר דרעי, ראה לייבל'ה בהונגריה. בין היתר, הגיע השר לעיירת קערסטירר, שם ביקר גם בהכנסת האורחים במקום - "רבי ישעילעס הויז", לא לפני ששפך צקון לחש בקבר הצדיק, חבוש בכובע הקסקט הייחודי שלכד את עיניהם החדות של העיתונאים. ליין אופנה מיוחד, אין ספק.

גולת הכותרת במסע של לייבל'ה היה בקפריסין, שם מצא לייבל'ה מלון כלבבו, מתאים לחרדים ובכשרות מהודרת. לייבל'ה, שיצא עם משלחת של "הקוביסיה" בראשות קובי סלע וחבורתו, התפנק כמו שצריך במלון בקאפריס ומביא לכם כמה רשמים מעניינים, למרות השיימינג שעבר לאחר שחש בגבו.

תחילה ראה לייבל'ה את כל הצוות המורחב, שנסע למסע הקודש, ביניהם ישי לפידות, ארי קלמן, מאיר ברגר, אפרים קמיסר, יוני קדם ועוד, ברגע של נחת - בנאות דשא.

מי שהיה מסמר המסע, הוא הפרשן הפוליטי של 'המבשר' מאיר ברגר, שלצד היותו האב הרוחני של המסע, לאחר שארגן מניינים ולא הרים עיניו מהדף היומי, הוא רכש כמה מוצרים לקראת חזרתו לילדיו ורעייתו, שחיכו לו באשדוד. בדקות לאחר שפיזר את הדברים בין הנוסעים, לבל יעצרו אותו במכס הקפריסאי, הוא תפס מחשב והתחיל לשרבט כתבות למערכת בביתר עילית, לא לפני שבדק שהתרומה המכובדת שלו לבעלזא - נכנסה במצ'ניג.

על החלק הקולינרי במסע, והפעם בחלק הקינוחים, הופקד השף החרדי הבכיר שלום קצנגולד, שנחשב כיום לשף של צמרת הסלבס. בהופעה מהירה ומטורפת, הציב שולחן קינוחים מטריף מתמיד, שהגיע עד קפריסין הגשומה.

הצלם של המסע היה ישראל קליין, שהביא תמונות שנשמרו לפנתאון ולא מתפרסמות בלייבל'ה, עקב קדושת המדור.  

בקניון של פאפוס, תפס הזמר ישי לפידות שנ"צ כמנהג המקום, יחד עם ציציותיו שמתבדרות ועושות קידוש השם. מי שהגיע להעיר אותו היה ארי קלמן הנדיר, שניסה וניסה עד שהצליח. מויראדיג.

מי שיצא חולה מכל המסע, הוא איש יחסי הציבור קובי סלע, שלמרות כדורי האופטלגין שלקח, הצליח לקלוע למטרה במסע המרתק.

בעיירה לעלוב שבפולין, צפה לייבל'ה בריקוד היסטורי מרגש וחוצה מערכות, בעיצומו של מעמד ריקוד הישועות. בפינת האולם ראה לייבלה את צמד הקולגות, עורך 'בקהילה' אברהם מרדכי וינשטוק רוקד בהתרגשות עם עמיתו, סגן העורך החדש של 'משפחה' ישראל א' גרובייס - או אלטר כפי שקוראים לו החברים. איזו ישועה הם ניסו לפעול יחדיו? ימים יגידו.

מסע נוסף נרשם ביאס שברומניה, שם נתקעו בערב שבת חברי קבוצת שטפנשט, שצעדו בשלג הכבד ולקחו מכל הבא ליד .העיקר שיהיה מה לאכול בשבת. ויש גם ביצים וקארטופאלא'ך.

ולייבל'ה גם קינח במסע ההיסטורי של חסידי ספינקא לפולין. במטוס ראה לייבל'ה את הבדרן ואיש הדעות אבא טורצקי, ליטאי וחסיד ספינקא נלהב, כשהוא יושב ולומד בשמחה רבה.

בפולין עצמה, בציון של רבי מיילך, ראה לייבל'ה את נפתלי שלמה רוזנברג מנהל המדיה במשרד הפרסום ב'בולטון פוטנציאל', אחוז בדבקות על יד הרבי ממש - כראשון הנגידים.

בהמשך ראה לייבל'ה את ר' נפתלי וינברגר, איש החסד המפורסם מ'רפואה וחיים', עובר במוצאי שבת להתברך מהרבי כחסיד בפני רבו.

ובמסגרת המסעות, ברכת נסיעה טובה למ"מ ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, לרגל צאתו לפולין עם משלחת יתומים מחסידות גור, שישהו השבת בעיירה דינוב. לייבל'ה מתחיל לספור את נסיעותיו של הממלא מקום לחו"ל, וכנראה זו הנסיעה הראשונה במספר, בקדנציה הנוכחית.

ולייבל'ה, שבסיום המסעות רצה לאכול בשר כשר, הגיע לבלגיה, שם הגיע בשר העוף מהשחיטה שמקורה מחוץ לבלגיה אל בית האטליז הנודע של פוגל, וזאת בצל סערת איסור השחיטה. צו געזונט.

אין ספק כי השבוע עמד בסימן ההתרמה הבעלזאית. מי שניצח על כל מערך הדוברות של ההתרמה ותוך כדי התרים אנשים שמעולם לא פתחו ארנק באמצע השבוע, הוא דובר החסידות יהושע וינברגר, שהגיע גם לחפ"ק המרכזי בקריה בירושלים, שם פגש אותו מנכ"ל המרכז הרשל פרקש, שהודה לו על כל המסירות, למרות קריסת הענק של חברת צ'רידי, שהשביתה את אתר הקמפיין של בעלזא במשך שעות ארוכות. החסידים בכל העולם גייסו עד כמעט 20 מיליון שקל ועל כך נסיר בפניהם את הכובע.

ואפרופו חצרות חסידים: ישראל הרטמן, לשעבר מהבכירים במרכז חסידי ויז'ניץ, חיתן השבוע בשעה טובה ונצפה מתנשק עם הגבאי הראשי של הרבי מויז'ניץ - בן ציון שטנגר.

ואפרופו שטנגר: השבוע הגיע לייבל'ה לחתונה הגדולה שנערכה לבתו של העסקן מנדבורנה ר' דובי שמואל רוט, שחגג בוגשל עם המונים מכל גווני הקשת. גם שם ראה לייבל'ה את שטנגר מדבר עם דובר בעלזא וינברגר והשניים דיברו כמה תרם הרבי הזה וכמה תרם הרבי השני לקמפיין של בעלזא. בסופו של דבר, סיכמו הללו כמה דברים על סדר המקומות של אגודה ברשימה לכנסת והאם ויז'ניץ יזוזו אחורה. לייבל'ה ממתין.  

ועל החלק המוזקלי אצל רוט בחתונה, ניצחו מקהלת "ברודערס" עם מוטי ויזל ולייזר הרשקוביץ, שהרימו את השמחה בצורה מטורפת.

ואחדות מופלאה נרשמה בחתונה, עת נפגש יו"ר הצלה אושי שלומוביץ עם יו"ר איחוד הצלה בני ברק אפי פלדמן. השניים נראו מחויכים מתמיד.

בשעת לילה מאוחרת, הגיע לייבל'ה לצומת גהה, שם ניסה לתפוס טרמפ לביתו. ב'מאיר השתגע' ראה לייבל'ה את איש החסד חונה דייטש, רוכש משקה מבעד לחלון.

 

בשעות הפתיחה של קמפיין הצ'רדי של חסידי בעלזא, הגיע סגרה"ע מודיעין עלית טוביה פריינד בביתו של אדמו"ר מבעלזא שליט"א שמסר לו את ספרו 'שלמי שבת' פסקי הגרש"ז אויערבאך זצ"ל. האדמו"ר פלפל בהלכה עם ה'סגן' כ-25 דקות (למתעניינים, הנושא היה ברכת שבע ברכות אחרון בשבת בסעודה שלישית שנמשך לאחר צאת הכוכבים). לאחר מכן התעניין על העיר מודיעין עילית ועל השלום והאחדות בין כלל הקהילות בעיר.

השבוע, הגיע נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, למסור שיחת חיזוק בבית הכנסת הספרדי השוכן בשיכון ה׳ בבני ברק, שפינויו נמנע בהוראתו. לייבל'ה תיעד את נאמן ביתו וסגן ראש העיר גדליהו בן שמעון, נוטל את ידיו של חכם שלום, רגע לפני השיעור.

בעוד שהטמפרטורה בירושלים נושקת ל-0, הגיע היום הצמד דוד חכם ובצלאל קאהן, להתחמם במאכלים חמים במסעדת גולדיס בירושלים. 'לייבלה' כמובן יודע כי הבחירות בפתח. וכאן 'לייבלה' שואל, האם השניים עומדים להפתיע בקרוב? (אל תגלו, אבל זה מתחמם).

המנצח והמעבד העולמי יואלי דיקמן הגיע לניחום אבלים אצל דודו הגדול הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר היושב שבעה על פטירת רעייתו הרבנית ע"ה.

ללייבל'ה מתברר תמיד שיש גם ידוענים חילונים שאוהבים אוכל יהודי, בליל שישי ראה לייבל'ה את אלי יצפאן סועד על ליבו במסעדת 'שלייקעס' בבני ברק. צילום: ספין טו ווין

עיתון 'חדש בבית שמש' חגג השבוע את הפקת גליון מספר 1000 - זה אומר המון. בגיליון ניתן למצוא את ברכות משרדי הפרסום המובילים במגזר, את ברכתה של ראש העיר בית שמש הנכנסת עליזה בלוך, טורים של כתבי העיר בית שמש אברהם דוב גרינבוים, ישראל אלטר גרובייס, גואל ועקנין, מתי גרינפלד וכן טור אישי ממנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים כולם תושבי העיר בית שמש, כמו"כ בעיתון מדווחים בהרחבה על הכנסת עיתון קהילות לתוך חדש בבית שמש, ללייבל'ה לא נותר לנו אלא לברך את חברי המערכת היקרים ובראשם הרב יצחק אלתר שימשיכו הלאה להיות שופרם הנאמן של הציבור החרדי בעיר בית שמש עוד שנים רבות.

ומי שהגיע השבוע לטרקלין של "מכובד" בירושלים, שפתח איש העסקים הצעיר שוקי אונגר, היה המשב"ק לבית נדבורנה ר' אברהם קלפנר. המשב"ק התרשם מהפמוטות והשכרת הציוד לאירועים ועל הדרך התרים את אונגר לעריכת הפירות טיש של ט"ו בשבט. 

ומהנעשה בעולם הצלמים: לייבל'ה תחילה שולח תנחומים כנים לצלם המוכשר יעקב נחומי (צלם 'בחדרי' לשעבר) על פטירת אביו ר' ישראל נחומי ז"ל, איש ישר שהסתלק לבית עולמו בגיל למגינת לב. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד.

הצלם נפתלי לרר שלא מפסיק לנוע על ציר פתח תקווה – נתב"ג, נצפה השבוע בגאורגיה בטיול מושלג. לרר הצלם לקח עמו חבורת כלבים לטיול בשלג הכבד. לדברי לרר: "הירושלמים יכולים לחלום על זה".

והצלם שלומי כהן שמחליף דרכון כל שני וחמישי עקב עומס חתימות, החליט לטוס למסע שורשים במרקש שבמרוקו. הוא קרע את מרוקו מצד לצד, ועדיין לייבל'ה לא מבין איך ידו לא כואבת מלהעלות סטורי כל היום. רגע מרגש במיוחד, נרשם עת הקופים של מרוקו דרשו להיכנס לתוך הסטטוסים של כהן. על הדרך הם השיגו גם חשיפה בלייבל'ה. אנחנו מפרגנים, מכל הלב.

ויש גם צלם שעשה חלאק'ה לבנו הגדול: הצלם שמואל דריי חגג חלאק'ה לבנו ממשיך דרכו, בצילם של גדולי ישראל בירושלים. לפניכם התמונות המרהיבות.

יש גם צלם שנסע לקליפורניה: הצלם אברמי ברגר ארז את מטלטליו ונסע לצלם את הרבי מסאטמר בפאלם ספרינגס כשהוא בודק לולבים לסוכות. בצאתו הוא נפרד מהרבי בשמחה ובששון, לקראת חזרתו לאכסניה של סנדרס.

שבוע לאחר התאונה - שדרן רדיו 'קול חי' אשר גרייבר, שוחרר בסוף השבוע מבית החולים להמשך טיפול ומנוחה בביתו. בקרוב יחזור לשדר. רק בריאות!

ובשבת האחרונה הגיע לייבל'ה לקידוש של מנדי קוריץ - מלך המצלמות של המגזר. את מה שראו את עיניו של לייבל'ה הוא הצליח לשחזר רק בצאת השבת: כל סוגי הדגים, הבשרים, יינות, ויסקי, ערק, כל מה שאדם מאחל לעצמו בקידוש היה שם. מזל טוב.

ולפינת המזל טובים

תחילה מזל טוב לזמר המפורסם שלומי ורצברגר, שחגג את הולדת הממשיך בשעה טובה ומוצלחת, בדיוק שנה לאחר נישואיו. השלום זכר ייערך השבת בבית המדרש סאסוב בגני תקווה, שם יגיעו כל חסידי סאסוב מהארץ ומהעולם, גם חברי קבוצת "אידישע נייעס" שולחים מזל טוב לורצברגר. 

ובשמחת הווארט לבתו של נחמן בנשעיה, גדול עסקני ברסלב ויו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית, ראה לייבל'ה את רבי יוסף - הוא המשביר הגר"י אפרתי, שהופיע על השער של 'משפחה' השבוע בראיון לרגל מצוות התלויות בארץ. 

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' משה יוסף צימעט, משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל נישואי בתו, עם בן הרה"ג ר' אהרן שמואל גולדשמיד משפיע רוחני בתולדות אהרן, שמחת החתונה תיערך ביום שלישי הקרוב באולמי תמיר בירושלים.

ברכות מזל טוב להרה"ח ר' הערשל כץ משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ לרגל אירוסי הנכדה, בת לבנו ר' חיים מאיר כץ מנהל מוסדות ויז'ניץ באלעד וחבר מועצת העיר.

מזל טוב להבה"ח שלמה ביקסנשפאן, הויז בוחר של האדמו"ר מסאטמר, לרגל אירוסיו עם בת ר' עמרם ווידר ממונטריאל.

ברכת מזל טוב ללייזר פריד, מעסקני חסידות סאטמר לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לעסקן ברוך שטרן (לא הנגיד מפתח תקווה) ממתאמי קשרי הלקוחות של מכבי לרגל הולדת הבן, השלום זכר בליל שבת בביהמ"ד 'אמרי ברוך' ויז'ניץ באלעד.

ומזל טוב אגדי למרדכל'ה קלפנר האיש הכל יכול בנדבורנה ובאזור, לרגל הולדת התאומים - בן ובת בשעה טובה ומוצלחת, מי שמצטרף לברכות הוא החברותא האגדי יחיאל יהושע הכהן. 

מזל טוב למשה אהרן אויש, סופר עיתון 'המבשר', לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לעורך מרכז העניינים יצחק נחשוני להולדת הנכד, בן לבנו העיתונאי קובי נחשוני מ'ווינט'.

וברכת מזל טוב ליענקי מייזליש לרגל הולדת הנכדה. 

מזל טוב לפיני טננבאום מלשכת היועמ"ש מנדלבליט ובנו של אברהם טננבאום, מזכיר העירייה ודוברה של בני ברק לרגל הולדת בתו הבכורה.

מזל טוב ליגאל רווח מבעלי משרד הפרסום "אפיקים", לרגל הולדת הנכד.

מזל טוב לילד הפלא מארה"ב שלום סאל לרגל שמחת הבר המצווה.

מזל טוב לרב ישראל אוחנה, מרבני העיר אור יהודה, לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, מזל טוב לישראל רויכר, מלך הסלולר החרדי, לרגל יום ההולדת ה-31 בשבת הקרובה, לייבל'ה משגר מזל טוב.

לייבל'ה רכילות חרדית קפריסין אריה דרעי מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד