י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המפץ החרדי מתנפץ

גפני: בש"ס טענו שהאיחוד יחליש אותם - דרעי: לא הציעו רשמית

במפלגות החרדיות שורר חוסר וודאות סביב שאלת האחדות בין הרשימות • בעוד מובילי המהלך לאיחוד בין המפלגות פועלים במלוא המרץ סביב הנושא, ח"כ משה גפני נשמע סקפטי לגבי ה'מפץ החרדי' וטוען כי בש"ס חוששים שכוחם ייחלש • השר דרעי מצהיר: לא קיבלתי הצעה רשמית

גפני: בש"ס טענו שהאיחוד יחליש אותם - דרעי: לא הציעו רשמית
גפני ודרעי צילום: פלאש 90

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, מתייחס היום (שישי) למפץ החרדי, מפוגג מעט מן הערפל שנוצר סביב הדיווחים שמתפרסמים בעניין ואף חושף לראשונה, כי בש"ס יש מי שחוששים שהמהלך יפגע בכוחם האלקטורלי.

במהלך אירוע 'שישי-תרבות' שהתקיים בחולון בהנחייתה של העיתונאית נחמה דואק, אמר גפני כי "יש ציבורים שפנו אלי, ביניהם רבים מהנהגת ש"ס, שאמרו לי: אל תתאחדו כי זה יוריד לנו קולות בפריפריה. אני לא מזלזל בזה, אבל אידיאולוגית אפשר ללכת יחד".

גפני סירב להתייחס לדיווח של העיתונאי יקי אדמקר כי ליצמן טען השבוע שחלק מהשיקולים לפעול לאחדות, הוא החשש מכתב אישום נגד דרעי ואמר: "אני מאוד מקווה שדרעי לא יגיע לכתב אישום, אני לא מכיר את העניין, אני מתפלל שלא יגיע לאף אחד".

"אנחנו בעד האחדות", הבהיר גפני וציין כי, "אנחנו משתפים פעולה בפעילות הפרלמנטרית ואף אחד לא חושד בי שאני לא יושב אצל ראש הממשלה עם אריה דרעי ופועלים יחד, אין וויכוח לגבי העניין הזה אבל הולכים לבחירות וצריך להגיד לציבור מי אנחנו. האם ראוי להגיד לציבור שכולנו אותו דבר, בגלל שאנחנו לא אותו דבר".

גפני הוסיף ושיתף את הנוכחים בדילמות סביב איחוד המפלגות החרדיות ואמר, "עם כל הכבוד, כל הדתיים נראים אותו הדבר אבל לכי תסבירי את ההבדלים. לכן המציאות הזו היא מציאות שאני מתלבט בה. למפלגה חרדית מאוחדת יש גם חסרונות שבתוך המפלגה ישנם שלא יצביעו לש"ס, או מש"ס לא יצביעו וזה יוריד קולות. יש כאלה לא מעט".

יו"ר 'דגל התורה' שיתף את הנוכחים בבשורה סביב האחדות עם אגודת ישראל ואמר: "אנחנו היינו במגעים עד הרגע האחרון, התווכחנו מי יעמוד בכל מקום. דיברתי עם הרב ליצמן על המציאות הזו של שתי המפלגות. עברנו בחירות מוניציפליות שדגל התורה קיבלה קולות רבים בעיקר בירושלים, המו"מ התנהל באופן נמוך ומאוד מקצועי, לראשונה בהיסטוריה הסכמנו הרבה זמן לפני הבחירות".

בתוך כך, בלשכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי סירבו לקבור את יוזמת השלום ומסרו היום ל'בחדרי חרדים' כי, "בנוגע לפרסומים השונים שכביכול השר דרעי יוזם או דוחף את מהלך איחוד המפלגות הוא מבקש להבהיר: אין בידיעות הללו דבר מן האמת. עד לרגע זה לא הגיעה לשר דרעי כל הצעה רשמית לאיחוד מפלגות וכשזו תגיע היא תובא להכרעת מועצת החכמים".

יהדות התורה ש"ס ח"כ גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד