י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בשורה לאנדרואידים: גוגל סורקת את האפליקציות לאתר וירוסים

בסוף השבוע חשפה גוגל כי ב-2011 החלה לסרוק את כל האפליקציות החדשות המועלות למרקט באמצעות אנטי-וירוס לסינון רושעות

  • י"ב שבט התשע"ב
בשורה לאנדרואידים: גוגל סורקת את האפליקציות לאתר וירוסים

אחד הוויכוחים הנצחיים בין מעריצי הסמארטפונים של אפל לאלו של גוגל נוגע לגישותיהן השונות של החברות לחנויות האפליקציות שלהן: אצל אפל, כל אפליקציה עוברת תהליך בדיקה קפדני לפני שהיא מועלית לחנות האפליקיות אפסטור, על מנת למנוע מאפליקציות "הפוגעות בחוויית המשתמש", כהגדרתה הכוללנית של אפל, מלהגיע למשתמשים. אצל גוגל, לעומת זאת, כל אחד יכול להעלות לחנות האפליקציות שלה, המרקט, כל פיסת תוכנה שכתב עבור אנדרואיד. מצד אחד, משמעות הדבר היא שמשתמשי אנדרואיד מקבלים את האפליקציות החדשות מהר יותר. מצד שני, הדבר אומר שחלק מהאפליקציות המגיעות אליהם הן למעשה זיופים שמטרתם לגנוב את פרטיהם האישיים או לסחוט מהם כסף בדרכים שונות.

בסוף השבוע הכריזה גוגל על תוכנה שפיתחה כדי למנוע הורדת רושעות על ידי משתמשי אנדרואיד. התוכנה, העונה לשם Bouncer ("סדרן"), סורקת את כל האפליקציות החדשות המועלות לחנות של גוגל ובודקת שהן אינן מכילות קוד זדוני. הירושי לוקהיימר, סגן נשיא לענייני הנדסה באנדרואיד הסביר בחמישי האחרון בבלוג של החברה כי "ברגע שאפליקציה הועלתה, השירות מתחיל מיידית לנתח אותה בחיפוש אחר סוגים ידועים של קוד זדוני. כמו כן, הוא מחפש עדויות להתנהגות שלא כשורה של היישום, ומשווה אותו מול אפליקציות שנסרקו בעבר כדי לאתר 'נורות אדומות'. למעשה, אנו מריצים את כל האפליקציות על תשתית הענן של גוגלומדמים את הדרך בה הן ירוצו על מכשירי אנדרואיד כדי לחפש התנהגויות נסתרות. אנו מנתחים גם חשבונות של מפתחי אפליקציות חדשים כדי לסייע במניעת חזרתם של עבריינים".

החברה מדגישה כי לא מדובר בתוכנה חדשה, וכי היא עובדת כבר כמעט שנה ואף הורידה את כמות רושעות האנדרואיד בכ-40% במהלך 2011. במקביל, יש לציין כי הדבר אינו מונע התקנת רושעות על מכשירי אנדרואיד, שבניגוד למכשירי אייפון ווינדוז פון, פתוחים להתקנת אפליקציות גם ממקורות חיצוניים שאינם נמצאים בפיקוח של גוגל. בנוסף, החברה שומרת לעצמה את הזכות להסיר אפליקציות שלא זוהו בזמן ממכשירי המשתמשים על ידי שימוש ב"מתג ההשמדה", המאפשר לה לשלוט מרחוק על כל מכשירי האנדרואיד המחוברים לרשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד