י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש העיר ממשיך לעודד חילול שבת

מסעדה כשרה פתחה בשבת: ההשגחה הוסרה

כשראש העיר מעודד חילול שבת ופותח את הטיילת לחגיגות ופסטיבלים בעצם יום השבת, גם מסעדה כשרה שנמצאת במתחם לא היססה ופתחה בעצם היום הקדוש | הבד"ץ שמעניק לו כשרות הסיר את ההשגחה עם צאת השבת, מחר תצטרף גם הרבנות טבריה

מסעדה כשרה פתחה בשבת: ההשגחה הוסרה
מסעדת באזל בטיילת בטבריה צילום: גוגל מפות

ראש עיריית טבריה רון קובי ממשיך לעודד את חילול השבת בפרהסיא בעירו, לפתוח כמה שיותר עסקים בשבת וכן לקיים פעילות ציבורית ביום הקדוש לעם ישראל.

רון קובי עלה בשידור לייב בדף הפייסבוק שלו ותיעד את הקורה סביבו. אנשים מבלים על הטיילת המוכרת לכולנו על הכינרת וקרא לציבור: "טבריה עיר הכנרת בפסטיבל שלג ושמש על הטיילת לט"ו בשבט.... 20,000 איש הגיעו לפה היום מהבוקר עד הלילה. מוזמנים להגיע וליהנות".

מוקדם יותר כתב, גם את זה בעצם היום הקדוש: "שבת בבוקר מארגנים את טבריה עיר הכנרת ל-20,000 מבקרים שיבואו לשלג על הטיילת, לפסטיבל חורפי של שמש.... תזמינו את כולם להגיע מכל הארץ".

מסעדת 'באזל' שנמצאת על הטיילת פתחה את שעריה בעצם יום השבת, כשהיא נושאת את כשרות בד"ץ 'חוג חתם סופר' פתח תקוה. אך לא להרבה זמן. מיד עם צאת השבת מיהר ועד הכשרות של חוג חת"ס, להודיע כי "הוסרה ההשגחה" מן המסעדה, תוך אזהרה לציבור.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבוקר (ראשון) צפוי רבה של טבריה הגאון רבי משה צבי בוחבוט להצטרף ולפרסם הבהרה מטעם רבנות טבריה כי הוסרה ההשגחה מאותה מסעדה.

רון קובי מנסה להביא חדשנות לעירו בתפקידו כראש העיר, באמצעות רמיסת הדת ובלימת ההתחרדות בעיר בצורה מתריסה. זה החל למחרת בחירתו בראיון לרינו צרור בגל"צ כשהתבטא "כיום החרדים בעיר הם 22%, אסור שיגיעו ל-30%".

הקמפיין שלו, לאורך מערכת הבחירות, לווה בהסתה נגד החרדים, קמפיין שהתמקד ובלט במיוחד ברשתות החברתיות. בסופו של דבר הוא זכה לכמעט חמישים אחוז מהקולות בניצחון סוחף. הקמפיין שלו התמקד בעיקר בפייסבוק לייב, בלי שלטי חוצות, הוא כאמור יצא נגד החרדים והביס את ראש העיר המכהן יוסי בן דוד, שראש הממשלה בנימין נתניהו התגייס למענו.

במהלך הקמפיין אף הפיץ סלוגן: "עדיף עיר ערבית מעיר חרדית".

בשלושת החודשים בהם הוא יושב על כס ראש העיר, הוא הספיק לעורר לא מעט שערוריות. ובינתיים משבת לשבת הוא מחלן את עיר הקודש ומשנה את צביונה והסטטוס קוו שהיה נהוג בה שנים רבות. 

 

רון קובי טבריה חילול שבת מסעדה הוסרה ההשגחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד