כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אחד מכל שישה נהגים מודה שעבר באור אדום בשנה האחרונה

כך עולה מסקר שערכה אור ירוק. עוד עולה מהסקר: 65% מהציבור בישראל טוענים: ראינו נהג חוצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. מנכ"ל אור ירוק: "חצית צומת באור אדום מסכנת את שאר משתמשי הדרך שנכנסים לצומת"

אחד מכל שישה נהגים מודה שעבר באור אדום בשנה האחרונה



כשני שליש( 65%) מהציבור טענו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, כך עולה מסקר שערכה, בחודש ינואר 2012, עמותת אור ירוק, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. קרוב ל 30% מהנשאלים מדווחים כי ראו ארבע פעמים ויותר נהג החוצה צומת באור אדום.

מצלמות האכיפה החדשות החלו לפעול השבוע. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום הינה עבירה חמורה, אשר מסכנת את שאר משתמשי הדרך שנכנסים לצומת, במופע רמזור ירוק. מצלמות האכיפה החדשות הוכיחו את יעילותן בעולם.

מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים הביאה להפחתה של כ- 47% במספר התאונות (בהן נסע רכב מכביש הגישה לצומת בו מותקנת המצלמה). על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו-39 תאונות קלות". מסקר" אור ירוק" עולה עוד כי אחד מכל שישה נהגים (כ 17%) מודה כי עבר צומת באור אדום, בשנה האחרונה. וכן, כי רוב הציבור בישראל (77% מהנשאלים) סבור כי הסיבה העיקרית שבגינה נהגים חוצים צומת באדום היא תחושתם שיספיקו "לגנוב את הרמזור" לפני שמתחלף. רק מעטים ( 16%) סבורים שהנהגים אינם שמים לב לרמזור.

מחוז המרכז מוביל במספר הנהגים שדיווחו כי ראו כלי רכב עובר באור אדום. על פי הסקר 70% מתושבי מחוז המרכז, דיווחו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 66% מתושבי מחוז הצפון, דיווחו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 66% מתושבי מחוז ירושלים, דיווחו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 58% מתושבי מחוז השרון, דיווחו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה ו-58% מתושבי מחוז הדרום, דיווחו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

אחד מכל חמישה במחוז המרכז מודה – עברתי לפחות פעם אחת באור אדום בשנה האחרונה. כשנשאלו הנהגים אם עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום – 22% מנהגי מחוז המרכז הודו כי נסעו לפחות פעם אחת במופע רמזור אדום. 20% מנהגי מחוז השרון, הודו כי נסעו לפחות פעם אחת במופע רמזור אדום. 17% מנהגי מחוז הדרום, הודו כי נסעו לפחות פעם אחת במופע רמזור אדום. 14% מנהגי מחוז הצפון, הודו כי נסעו לפחות פעם אחת במופע רמזור אדום, ו-9% מנהגי מחוז ירושלים, הודו כי נסעו לפחות פעם אחת במופע רמזור אדום.

חציית צומת באור אדום היא עבירה בוטה המשקפת לא רק זלזול בחוקי התנועה אלא מהווה סכנת חיים ממשית. כאשר נהגים מתעלמים מרמזור אדום, גובר הסיכוי לתאונות דרכים בין כלי הרכב לבין כלי רכב אחר ובמיוחד בפגיעה במשתמשי הדרך האחרים הפגיעים יותר– הולכי רגל ורוכבי אופניים. הצבת מצלמות אכיפה בצמתים הוכיחו את יעילותן בעולם, בהורדת מספר תאונות הדרכים. יש להגביר את האכיפה המשטרתית בצמתים כדי להרתיע נהגים מלחצות צומת באור אדום, כמו כן יש לשפר את השילוט והנראות בצומת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד