ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ערב יום השואה הבינלאומי

בית הכנסת הותקף באבנים וחלונות נופצו

כשבוע לפני שיציינו בעולם את יום השואה הבינלאומי, אדם ככל הנראה אנטישמי יידה אבנים לעבר בית הכנסת המרכזי בבירת בולגריה וגרם נזק למקום | המתפללים לא שהו באותה עת בביהכנ"ס, אך עדיין חוששים בעקבות המעשה

בית הכנסת הותקף באבנים וחלונות נופצו
חלון מנופץ צילום: הקהילה היהודית בבולגריה

ונדליזם גדול שכלל יידוי אבנים וניפוץ חלונות של בית הכנסת המרכזי של סופיה בירת בולגריה, אירע ימים ספורים לפני יום השואה הבינלאומי - ביום שבת האחרון.

בית הכנסת בסופיה, בירת בולגריה, הותקף על ידי אלמוני שיידה אבנים על בית הכנסת וניפץ את חלונות הבניין.

התוקף שבר את חלונות אולם התפילה הגדול של בית הכנסת המרכזי ברחוב וושינגטון בבירה.

הקהילה הבולגרית הזדעזעה מהמעשה ועובדת עם הרשויות המקומיות, כדי לאתר את התוקף ולשפר את הבטיחות של אנשיה וכן את התחושה האישית של הקהילה היהודית בבולגריה.

יש לציין כי הוונדליזם אירע בשבת, מספר ימים לפני יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שיצוין בתחילת השבוע הבא - ב-27 בינואר.

"האירוע עצמו מטריד מאוד, אך היעדר מוחלט של תגובה, על ידי עוברי אורח ברחוב מדאיג עוד יותר", כך אמר אלכסנדר אוסקר אחד מחברי בית הכנסת, לאתר 'סופיה גלוב'.

"הביטחון של הקהילה הוא כרגע החשוב ביותר ואנו נפעל יחד עם המשטרה והמוסדות הרלוונטיים במדינה כדי להבטיח את זה. זה בלתי מתקבל על הדעת כי בבולגריה כבר היו התקפות ישירות על הרכוש הקהילתי היהודי", אמר.

הקהילה היהודית מתכוננת גם למצעד לוקוב, שייערך בסופיה ב-16 בפברואר.

המצעד הנאצי מתקיים מדי שנה לכבודו של הגנרל חריסטו לוקוב, מנהיג בולגרי במלחמת העולם השנייה, שתמך בגרסה הבולגרית של חוקי נירנברג וגירוש אזרחים יהודים למחנות ההשמדה הנאציים. צעדת לוקוב מביאה מאות ניאו נאצים מדי שנה לצעוד ברחובות, והקהילה היהודית מאד מוטרדת מכך.

בשנה שעברה פנה הקונגרס היהודי העולמי לראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, בבקשה לבטל את המצעד, אך למרות המאמץ הזה, המצעד לא בוטל והוא יחזור שוב השנה.

סופיה בולגריה בית כנסת ונדליזם יידוי אבנים ניפוץ חלונות יום השואה הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד