י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נקמת הטרוריסטים

בגלל ביקור נתניהו: 10 חיילים מהמדינה נרצחו

ראש הממשלה בישר על היסטוריה בחידוש היחסים עם מדינת צ'אד שבאפריקה, אך ארגוני הטרור לא נותרו אדישים • עשרה חיילי שלום מהמדינה נרצחו במתקפת טרור שביצעו אנשי 'אל קאעידא', כנקמה על ביקור נתניהו

בגלל ביקור נתניהו: 10 חיילים מהמדינה נרצחו
נתניהו עם נשיא צ'אד צילום: קובי גדעון / לע"מ

השלכות הביקור: עשרה אנשי צבא צ'אדים של האו"ם, נרצחו במדינת מאלי, כתגובה על ביקורו בצ'אד של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחידוש היחסים בין שתי המדינות.

קבוצת איסלאמיסטים המזוהה עם ארגון הטרור אל-קאעידה במאלי, שקוראים לעצמם 'אל-קאעידה במגרב', קיבלו אתמול (ראשון) אחריות לפיגוע על מחנה של האו"ם בצפון מאלי, זמן קצר לאחר שראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'אד, אידריס דבי, הודיעו כי שתי המדינות מחדשים את הקשרים הדיפלומטיים.

הסיבה לפיגוע בו נרצחו עשרה חיילים צ'אדים, נמסרה על ידי סוכנות הידיעות "אל-אח'באר" ממדינת מאוריטניה שבמערב אפריקה, אשר קיבלה את הדיווח מאנשי ארגון הטרור, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

על פי הדיווח, עשרה חיילים נרצחו, ועוד 25 חיילים נפצעו באירוע הטרור. מדובר באחת התקיפות הקטלניות ביותר זה חודשים נגד משלחות או"ם באזור. 

מחאמת סאלח אנאדיף, שליח האו"ם למאלי, נתן הצהרה על הפיגוע וכינה זאת "פשע ורוע". לדבריו, המחבלים "הגיעו עם כמה כלי רכב חמושים ופתחו באש".

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את הפיגוע. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מסר כי הוא מגנה את המתקפה נגד הכוח הרב-לאומי בבסיס המכונה מינוסמה.

במאלי ישנם כ-13,000 חיילי שלום של האו"ם, הפרוסים במדינה כדי להגן על האלימות של המיליציות האיסלאמיות.

כזכור, במסיבת עיתונאים עם נשיא צ'אד אידריס דבי הוכרז על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

ראש הממשלה אמר כי "זהו ביקור היסטורי שבא בעקבות ביקור היסטורי אחר – ביקורך בישראל לפני כחודשיים. אני מבקר כעת בצ'אד בפעם הראשונה, אני כאן כדי לכונן מחדש באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים בינינו. צ'אד היא מדינה מאוד חשובה לכשעצמה ומאוד חשובה לישראל".

"עתידה של אפריקה תלוי בעתיד הסאהל. מה שקורה כאן עשוי להשפיע על העולם כולו. אנחנו מבינים זאת, אתם מבינים זאת. אנחנו חייבים להבטיח שבני ברית חיוניים יבינו זאת, ולכן אנו שותפים למאמץ לעצב עתיד של ביטחון ושגשוג עבור מדינותינו, ובמובן הרחב יותר, עבור אפריקה ומעבר לה", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אפריקה אל קעידה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד