י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עד 7:00 בבוקר

בויז'ניץ חגגו ראש השנה לחסידות • תיעוד ענק

צפו בתיעוד ענק ממרכז האירועים אווניו בקרית שדה התעופה, ממעמד "ראש השנה לחסידות" שנערך בחצר ויז'ניץ, לציון ח"י שנים לדרשת הרבי במעמד אביו והמשך "השיטה הקדושה" 

בויז'ניץ חגגו ראש השנה לחסידות • תיעוד ענק
ראש השנה לחסידות בויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

כשעה לאחר צאת השבת נהרו מאות חסידי ויז'ניץ לכיוון מרכז האירועים אווניו בקריית שדה התעופה לציון היום בו האדמו"ר מויז'ניץ ביסס את קהילתו לאחר שיחה מפורסמת שנשא בי"ב שבט תשס"א, במעמד אביו בעל הישועות משה באולמי ויז'ניץ. 

במהלך המעמד התקיים מחזמר מיוחד בידי קבוצת ילדים מתלמודי התורה בארץ, בו שולב דברי 'גראמען' מיוחדים אודות העניין של התאספות חסידים בחבורות, דבר אשר האדמו"ר דורש מחסידיו בכל עת באומרו שרואים על אברך האם הוא נמצא בחבורה או לא. 

בהמשך אף נערך רב שיח, בין כמה בחורי הישיבה אשר בצורה ייחודית בו הציגו דיון מעמיק בנושא שילוב תורה וחסידות כאחד, כאשר אחד מהבחורים משמש בתפקיד התורה והאחר בתפקיד החסידות, וקיימו רב שיח ביניהם, מי חשוב יותר בעניין התקשרות לרבי, האם התורה ולימודה חשובים יותר, או התקשרות חסידים ולימוד תורת החסידות, עד אשר הצטרף אליהם בחור בדמות "השיטה הקדושה" אשר הסביר את עניין התורה וחסידות כ'תרי רעין דלא מתפרשין' ואי אפשר להיות שקוע בתורה וחסידות ללא ה"קב חומטין".

שיא המעמד היה בעת נאומו של הרבי, שסיפר את השתלשלות העניינים של אותו היום י"ב שבט תשס"א. הרבי הסביר והרחיב על העניין של התקשרות לצדיקים ועל התבטלות של חסידים לצדיקי הדור בספרו על התקשרותם של החסידים מקדמת דנא אצל בעל האמרי חיים ואהבת ישראל, אשר בכך אפשר להבין גם את עניין "ראש השנה לחסידות" שחוגגים אותו כיום בו הגדיר האדמו"ר מחדש את עניין הצדיק והחסיד.

הרבי ביקש מהחסידים שימשיכו ללכת בדרך 'השיטה הקדושה', באומרו "גדולה דרך זו שמביאה השפעות גדולות ברוחניות ובגשמיות".

בין דבריו, הודה האדמו"ר לנגיד הרב מאיר דוד טאבאק והרב יוסף מאיר שטרן, אשר עמדו לימינו בארצות הברית בעת אשר נצרך להם בכל ענייני הטיפול הרפואי אשר עבר, וכן לחסידים אשר קרעו שערי שמים למענו.

כמו כ,ן הודה למאות החסידים אשר הגיעו מכל העולם, לכבוד "ראש השנה לחסידות", ובירכם שיזכו לחזור לביתם עם השפעות טובות בגשמיות וברוחניות.

לאחר ברכת המזון והפסקה קצרה, נכנס הרבי לריקודים של שמחה יחד עם כל הקהל, כשבין היתר אף רקד עם כל קהילה וקהילה מרחבי העולם.

לקראת השעה 7:00 בבוקר, ליווה הקהל את האדמו"ר בצאתו מהאולם בניגון "ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור". 

צפו בתיעוד נרחב של הצלם יהושע פרוכטר

 

מרכז חסידי ויזניץ השיטה הקדושה אולמי אווניו ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד