י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ליטאי עם נשמה חסידית

הנציג של רבי מיילך יחליף את מונטג • פרופיל

הוא מארגן שבתות עם רבי אלימלך בידרמן, אליו הוא מקורב, לצד עסקנות ומתן עזרה במרץ רב • הכירו את חבר מועצת העיר בית שמש שייכנס במקומו של משה מונטג 

חיים זמורה. צילום: באדיבות המצלם
חיים זמורה. צילום: באדיבות המצלם

המקום הבא ברשימת דגל התורה בבית שמש, הנציג שייכנס במקומו של משה מונטג לעירייה, הוא חיים זמורה, אחד מהעסקנים היותר בולטים והמוכרים בעיר, ונודע כמי שזוכה להערכה בקרב גדולי ישראל וראשי הישיבות.

זמורה ידוע בבית שמש כי בכל מה שקשור לעשייה ציבורית וחסד אין לו גבולות. הוא נחשב לראשון העוסקים בכל דבר שבקדושה, הוא מארגן שיעורים, דרשות והספדים בקהילה לצד מתן עזרה וחסד בלי סוף. 

הנציג החדש הוא בוגר ישיבת תפרח ותלמידו של ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ. בשנים האחרונות נפשו נקשרה במשפיע המפורסם הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, אותו הביא לקהל הליטאי בעיר ושבתות רבות נערכו לאברכים הליטאיים בבית שמש במחיצתו של רבי מיילך. היו מי שאמרו היום, כי זמורה יהיה הנציג הראשון של רבי מיילך בפוליטיקה החרדית, ממנה הוא מתנזר.  

מכריו של זמורה מספרים ל'בחדרי חרדים' על עסקן עם מרץ נעורים בלתי נגמר, דמות צבעונית שבוערת בו בכל דבר שבקדושה. "יש לו נשמה חסידית", הם אומרים, בכך שהולא עטוי ב'קאפוטא' בשבת ויום טוב. לדבריהם, "הוא בעל יוזמות גדולות שלא נגמרות, הוא דואג לבחורי הישיבות ולקהילה בבית שמש בשבתות גיבוש מיוחדות. זמורה לא יכול לראות אדם שעומד מבלי לעשות עמו חסד, וכל זאת לצד דאגה כנה לכבוד רבותינו". 

בהיותו איש מוסר, הוא הקים את "בית המוסר" בבית שמש, לשם הביא רבים מבעלי המוסר למסור דרשות. 

כוכבו דרך לאחר הסתלקות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עת הקיצונים בבית שמש הרימו ראש בהפצת כתבי פלסתר נוראיים ואחר כך נחשפו לשורת אסונות שאירעו, זמורה ארגן עצרת מספד גדולה בראשות גדולי ישראל ואף הדפיס חוברת שהופצה בכל העולם. 

בעשור האחרון, עוסק זמורה באיגוד בני הישיבות, בעזרה בלתי נגמרת לבחורים בכל התחומים, החל ממתן מלגות ועד אירועים מיוחדים כגון הוקרה לבחורים על לימודם.

כעת, עם כניסתו למועצה, זמורה מתכוון להעצים את הפעילות לטובת הבחורים ובעיר בית שמש מברכים על הפנים החדשות והרוח הרעננה שיביא איתו למועצת העיר. 

בית שמש משה מונטג חבר עירייה רבי אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד