י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קרבות בציר הליטאי-ספרדי

דרעי: "הבית של הגר"ח אינו אשם. הפוליטיקאים עשו מעשה חמור"

אחרי האשמת 'דגל' בבגידה, יו"ר ש"ס אריה דרעי טוען: "ביתו של הגר"ח קנייבסקי אינו אשם במה שקרה בבית שמש. הטענה שלנו היא מול הפוליטיקאים של דגל התורה. זה מעשה חמור מאוד" • במקביל: דרעי מכחיש את הדיווחים על התנגדות נשיא המועצת לאחדות חרדית בבחירות

דרעי: "הבית של הגר"ח אינו אשם. הפוליטיקאים עשו מעשה חמור"
דרעי אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

בעוד הקרבות הפנימיים בציר הליטאי-ספרדי נמשכים בעוצמה, אחרי שעלו אמש (ראשון) טענות לבגידת 'דגל התורה' בכך שהצטרפו לקואליציה בבית שמש תוך זניחת הסיעה הספרדית בספסלי האופוזיציה, יו"ר ש"ס אריה דרעי מכוון את הביקורת החריפה שלו כלפי הפוליטיקאים של התנועה הליטאית ומותיר את אנשי הבית ברחוב רשב"ם מחוץ להאשמות הקשות.

כפי שפרסם הכתב לענייני חרדים של עיתון הארץ, דרעי אמר ביממה האחרונה, "אני לא חושב שהבית של הרב קנייבסקי אשם במה שקרה בבית שמש. הם לא מנהלים את דגל התורה. הטענה שלנו היא מול הפוליטיקאים של דגל התורה. זה מעשה חמור מאוד".

יו"ר ש"ס אשר סמך על הפוליטיקאים הליטאים והרבה לשתף עמם פעולה בתקופת הבחירות המוניציפליות, הוסיף ושיתף בתחושותיו אחרי ה'בגידה'. לדבריו, "ההשלכות של זה הן קודם כל הבעת זעם אבל גם נפסיק להיות תמימים. זו באמת הייתה הפתעה כי גם במוצאי שבת הם אמרו לנו שזה שטויות וזה לא יקרה. אני עשיתי הכל לעמוד במילתי".

דרעי הציג את עמדתו בכל הנוגע להצטרפות ליטאית לקואליציה וטען, "הציעו לנו בבית שמש עשרת מונים ממה שהם קיבלו ואנחנו בתיאום עם הרבנים שם, עשינו הכל לעמוד על הדברים המהותיים וגם על שיתוף הפעולה שלא להשאיר את דגל בחוץ. לא לחינם מונטג התפטר".

באשר לאלעד, שם מתנהלים מאבקים וחילופי האשמות בין סביבת ראש העיר לסיעות ש"ס ו'דגל התורה', חשף דרעי "אנחנו הרי הודענו לישראל פרוש שאנחנו מוכנים להיכנס. אבל עד עכשיו הוא לא התחיל לנהל איתנו משא ומתן".

בדבריו, התייחס דרעי גם למפץ החרדי שעולה לכותרות מידי יום וזוכה לעורר שיח ציבורי וחילוקי דעות גם בתוך המפלגה הספרדית.

"רעיון האחדות החרדית לא עלה עדיין על הפרק", אמר דרעי.

עם זאת, יו"ר ש"ס הכחיש את הדיווחים שהתפרסמו, בשם נשיא מועצת חכמי התורה כי אינו מעוניין באחדות חרדית, כשלדבריו, "חכם שלום לא הודיע לי שום דבר בעניין. זה לא על הפרק כי לא קיבלנו הצעה. אין וטו של חכם שלום כי אין עדיין הצעה".

דגל התורה אריה דרעי ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד