ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
למה ומדוע?

כזה עוד לא ראיתם: בית כנסת עם קסדות מתחת למושבים • צפו

קבוצת חרדים שנסעה לחופשה בטורקיה, הוכרחה להירשם מראש במשרד ביהכנ"ס המרכזי באיסטנבול כדי לזכות ולהיכנס אליו | כשהגיעו - עברו בדיקה קפדנית וכשנכנסו להיכל נדהמו לגלות קסדות ראש מתחת לכל מושב | ההסבר: הגנה מפני מתקפת טרור שעלולה להתרחש • תיעוד נסתר

כזה עוד לא ראיתם: בית כנסת עם קסדות מתחת למושבים • צפו
קסדות מתחת למושבים בבית הכנסת באיסטנבול צילום: באדיבות המצלם

מתחת לכל מושב בבית הכנסת יש קסדה.

קבוצת חרדים מהארץ נסעה לחופשה בת כמה ימים בטורקיה. לפני הטיסה נאמר להם על ידי סוכן הנסיעות, שאם הם רוצים לבקר בבית הכנסת הגדול בשישלי שבאיסטנבול, הם חייבים לשלוח מייל עם צילום הדרכון למשרד בית הכנסת, אחרת לא תותר להם כניסה, וזאת כחלק מהביטחון הקפדני בכניסה למקום.

"אחרי שהגענו למקום, בדקו לנו את הדרכונים, ואז נכנסנו לחדר ממוגן ירי עם עמדת בדיקה, ורק אחרי שהשומר מוודא שזה באמת אתה האיש התואם לצילום הדרכון שברשותם, הוא פותח לך את הדלת", כך מספר ל'בחדרי חרדים' אלי, אחד הצעירים החרדים שנסעו לטורקיה.

הקבוצה הישראלית החרדית הגיעה לכבוד ההילולא של רבי המקובל האלוקי רבי חיים פאלג'י זי"ע, שתחול מחר (רביעי) ומנוחתו כבוד בעיר איזמיר.

בתיעוד שהביא אלי ל'בחדרי חרדים', נראים קסדות מתחת למושבים של המתפללים, מתחת לכל מתפלל ישנה קסדה שמוכנה לכל צרה שלא תבוא, הפחד מפיגועי טרור עושה את שלו, והמקום נראה כמו מבצר צבאי.

מובן שאת תהליכי הכניסה לבית הכנסת לא היה ניתן לתעד בשל האבטחה הקפדנית.

שלשום (ראשון) אחרי תפילת ערבית, יצאו המתפללים הישראלים מבית כנסת כשהם חובשים כיפות, אחד המתפללים רץ אחריהם ואמר להם, "להסיר מיד את הכיפות כי זה מסוכן, תחבשו כובעים במקום". ואכן אלי וחבריו מסתובבים עם כובעים מחשש שיזהו אותם כיהודים.

יצוין, כי בתוך מתחם בית הכנסת קיימת מסעדה כשרה, שם מצטיידים הצעירים החרדים באוכל, הנץ בימים אלו בשעה 8:22 בבוקר, אך מחוסר ברירה עקב השעה המאוחרת ,היהודים מתחילים להתפלל ב-7:30 בבוקר.

טורקיה איסטנבול קסדה טרור בית כנסת מרכזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד