י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כן זה אפשרי

הנציג התפטר: הגויים בחרו רב חרדי במקומו

הרב יחיאל קאליש, חרדי בכל רמ"ח אבריו, נבחר ביום ראשון לחבר וועד דמוקרטי מטעם מדינת אילינוי בארה"ב - לאחר שהתפנה מקומו של גוי שהחליט לפרוש ולפנות לעסקים | הרב בעל הסמיכה זכה לברכות ופרגונים מכל עבר, כולל מ'אגודת ישראל' בארה"ב בה הוא חבר ותיק וגם מייסד סניפים

הנציג התפטר: הגויים בחרו רב חרדי במקומו
הרב קאליש צילום: unsplash / באדיבות המצלם

הרב החרדי נבחר על ידי הגויים למחליפו של הגוי שהתפטר.

הרב יחיאל קאליש, נבחר ביום ראשון על ידי חברי הוועד הדמוקרטי מהמחוז ה-16 של מדינת אילינוי בארה"ב, והוא ייצג מספר מחוזות באזור שיקגו.

המושב פונה על ידי לואו לאנג ב-7 בינואר, לאחר שלאנג קיבל הצעה לשותפות ממשרד לובינג גדול מאד, והמחוקקים הגויים הצביעו עבור הרב קאליש, כמחליפו של לאנג.

הרב קאליש הוא חבר ותיק ב'אגודת ישראל' באמריקה. בשנת 2002 ייסד את אגודת ישראל בשיקגו והוביל את הרחבת הארגון למדינות נוספות. בשנת 2010 התמנה לסגן נשיא ליחסי פיתוח ויחסים לאגודת ישראל באמריקה. בשנת 2013 הוא ייסד את קבוצת S4, חברת ייעוץ מובילה הפועלת במדינות ברחבי הארץ, כולל אילינוי, ניו ג'רזי, ניו יורק, אוהיו וויסקונסין. קאליש מנהל כיום את הפעילות השוטפת של מספר קבוצות עסקיות, וחבר הנאמנים של אגודת ישראל באמריקה.

הרב קאליש נואם בוועידת אגו"י בארה"ב. (באדיבות המצלם)

הרב קאליש, מתגורר באזור שיקגו עם אשתו וששת ילדיו, הוא מחזיק בתואר 'סמיכה' והוא הרב הראשון שנכנס לתפקידו כמחוקק באילינוי.

"אני מכבד ומודה לאלוקים ולחברי הוועדה על ההזדמנות לשרת את צרכי הקהילה שלי", אמר הרב קאליש בהצהרה שפורסמה ביום ראשון בערב. "בראש סדר העדיפויות שלי כמחוקק אתמוך בהגדלת אפשרויות חינוכיות ואיכות למשפחות באילינוי".

בהודעה שפירסמה 'אגודת ישראל' נאמר, "אנו מעניקים לו את הברכות הכנות והלבביות ביותר שלנו ואת תפילותינו להצלחה".

הרב יחיאל קאליש מדינת אילינוי אגודת ישראל אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד