י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אנחנו לא בכיס שלהם"

מי עומד מאחורי העצומה למען הח"כ החסידי

עצומה שעלתה הבוקר לרשת ואוספת חתימות מהציבור, דורשת את המקום השלישי ברשימת 'אגודת ישראל' לכנסת ה-21 עבור נציג בעלזא, חבר הכנסת ישראל איכלר: "לא הפנימו שבעלזא לא בכיס שלהם", נכתב | לשכתו: "אין לנו שום קשר לזה"

חסידי בעלזא בטיש ט"ו בשבט
חסידי בעלזא בטיש ט"ו בשבט צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לקראת כינוס וועידת 'אגודת ישראל' בשבוע הבא, חסידי בעלזא יוצאים למאבק על המקום השלישי ברשימת 'אגודת ישראל'.

בשעות האחרונות עלה לרשת קמפיין מודפס ועצומה אינטרנטית, בדרישה להציב את נציג בעלזא בכנסת במקום השלישי שנמצא כיום בידי חסידות ויז'ניץ.

תחת הכותרת "למען כבוד בעלזא", נכתב כי, "המערכה בדרך", כאשר בחסידות הרשמית אומרים כי אין לה כל קשר לקמפיין שיצא לאור בשעות אלה.

בנוסף, מאז שעות הבוקר החלו להחתים חברים גם על עצומה ברשת המבקשת להסדיר מקום מובטח לנציגם חה"כ ישראל אייכלר.

בעצומה שלא ניתן לדעת מי עומד מאחוריה, נכתב כי "לאור העובדה שכמה 'עסקנים' עדיין לא הפנימו שבעלזא לא בכיס שלהם ומנסים לומר שכבוד קדושת מורינו שליט"א מוחל על כבודו למען השלום".

בעצומה הדגישו היוזמים כי, "אין אנו מוחלים על כבוד רבנו ודורשים בזה להסדיר מיידית את מקומו המובטח של איש אמונו הרב ישראל אייכלר שליט"א, כראוי וכיאות".

כזכור, בימים האחרונים העלו בחסידות בעלזא דרישה בפני ראשי אגודת ישראל, שהמקום השלישי ברשימת אגודת ישראל אמור לעבור לידיה וזאת בעקבות גודלה של החסידות.

מי שמחזיק כיום במקום השלישי אחרי יעקב ליצמן ומאיר פרוש, הוא נציג חסידות ויז'ניץ - כיום מנחם אליעזר מוזס ובכנסת הבאה יעקב טסלר, גם ויז'ניץ טוענת כי המקום מגיע דווקא לה, שכן כך נקבע בפריימריז שהתקיימו לפני 43 שנים בשנת תשל"ו, כאשר ההכרעה על המקום השלישי תינתן בקרוב, מתוך שאיפה שזה יקרה עוד קודם כינוס וועידת אגדות ישראל בשבוע הבא.

נציין כי לא ברור מי עומד מאחורי הקמפיין והאם מדובר בגורם רשמי מטעם החסידות או מטעם לשכתו של חה"כ אייכלר.

מלשכת חה"כ אייכלר נמסר, "אין לו שום קשר ישיר או עקיף ללשכתנו, אנחנו לא מתעסקים עם הדברים הללו, אסור לנו להתעסק עם הדברים הללו ואנו לא מתכוונים להתעסק בעניין".

חה"כ אייכלר הוא נציגו של האדמור מבעזלא ומה שרבו יורה חו כך הוא יעשה

ישראל אייכלר אגודת ישראל חסידות בעלזא עצומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד