י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גם שפרה, גם פועה • כך עוזרים ליולדות

בכפר חב"ד לא נותנים ליולדת לצלול לבדן אל ים הקשיים שאחרי הלידה • ארגון 'שפרה ופועה' מעניק ארוחות בוקר, עוזרות, ואף משאיל בגדי תינוקות ועריסות • ותחיינה את הילדים

גם שפרה, גם פועה • כך עוזרים ליולדות
יצחק לב ארי מהיר חימה

בכל שנה, כשנוחתת בתיבת הדואר שלי, ההזמנה הענקית והמפוארת של "שפרה ופועה" אני יודעת שצפוי לי ערב מהנה ומרגש כאחד.

בהופעות מלאות ההומור, אני נזכרת בתקופות בהן הייתי אני אחרי לידה, עם בית 'מבולגן' ובלי יכולת להסתדר בכוחות עצמי.

מתברר שבכפר חב"ד לא נותנים לנשים לצלול בעצמן (ובעזרת בן הזוג כמובן), אל ים הקשיים הממלא את הבית אחרי האירוע המשמח של לידת תינוק, ועושים הכול כדי לסייע ולתמוך.

הנה למשל קבלו תיאור אחד מיני רבים, באירוע הוא הושר וזומר, אבל כאן אסתפק בהעלאתו על הכתב.

"בוקר בא ובמטבח עוד חגיגה מיום אתמול, עוד רגע יסתדר הכל, ואז אשב לי לאכול. קיבלתי כאן כזו מנה,בכל הטוב היא מלאה, סלט חתוך לקוביות, גם פשטידה ועוגיות, מגש אחד של בוקר לי נותן המון כוחות. זריקה של מרץ ועידוד. ממש החייתן נפשות.

"אתן קמות מוקדם בבוקר, ובמרץ רב טורחות כל בוקר, משך חודש ליולדת מכינות מנה גדושה ביד אוהבת, את הגוף היא מחזקת.

"יושבת כאן עייפה, חולפים ימים. מוקפת לך מכל כיוון בעסוקים, כל אחד דורש, ליחס משווע. את חייבות עוד כוחות, ה' יודע. אם רק היתה עוד יד נוספת לעזרתך. העבודה כבר מתחלקת, זה בכוחך. גם אמא, גם רופאה, וגם יולדת. העבודה הזו אותך שוחקת...

"אסדר לסעודתא, לבד, את השבתא, אזמין אני תפריטא, עזרו לי להחליטה. אולי מעט מוזר, הכול מוכן אצלנו כבר, כי ככה זה אצל יולדות בכפר".

ואכן, ארוחות בוקר, כל בוקר. עוזרות בית המבריקות את הבית, אוכל לשבת במחיר מסובסד, השאלת בגדי תינוקות ועריסות – כל אלו ועוד ניתנות בידי מתנדבות "שפרה ופועה" שבכפר חב"ד.

אחת לשנה מגיעות הנשים לערב מיוחד, וסביב שולחנות ערוכים בכל טוב שומעות, נהנות, וגם תורמות. "הם כל כך עוזרים לי אחרי כל לידה שלמרות המצב הכלכלי הקשה אני פשוט לא יכולה שלא לתרום להם ביד רחבה", אמרה לי אחת מהנשים, ושלפה עט כדי לחתום.

השנה הם עומדות בסימן התרחבות. יו"ר הועד, ר' בנימין ליפשיץ, העניק להן מקום מיוחד כדי להפעיל בתוכו משחקיה לילדי היולדות. קצת שקט לאמהות בשעות הצהרים לא יזיק, בטח יועיל, ואין ספק שהוא ראוי לכל ברכה על כך.

עם מה הן תפתענה בשנה הבאה? טוב, הן בטח כבר עורכות את אסיפות ההכנה המקדימות, אוספות רעיונות מתכננות תוכניות. וכל הכבוד הוא ביטוי שחוק ובהחלט לא ממצה כדי להחמיא להן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד