י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
על רקע התכנית לחיסול בנט, שנחשפה

שטייניץ נגד נתניהו? "צריך להוציא את המשפחות שלנו מחוץ למשחק"

לאחר שנחשפה אתמול ב'ערוץ 12', תכנית החיסול שהכין נתניהו ליריבו המר בנט, השר שטייניץ מבקר את המהלך ואומר כי לא צריך לערב את המשפחות | על היועמ"ש אמר "הליכה לשימוע שלא יסתיים לפני הבחירות זו שגיאה גדולה" | וגם, "עושים שימוש בהדלפות כדי לנגח את ביבי"

שטייניץ נגד נתניהו? "צריך להוציא את המשפחות שלנו מחוץ למשחק"
שטייניץ מסתודד עם נתניהו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אילה חסון שוחחה הבוקר (רביעי) עם שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) וביררה עד כמה הוא מאוכזב מכך שבקדנציה הזאת הוא לא מונה לתפקיד שר החוץ. בהמשך השר הביע דעתו על פרשת אפי נוה.

"זה לא סוד שבעבר אמרתי שאם יוצא לי להיות שר החוץ אשקול זאת בכובד ראש. אני משאיר זאת לראש הממשלה. כעת יש לי סיפוק עצום על המהפכה שעשיתי בתחום האנרגיה, הגז הטבעי, הרפורמה בחברת החשמל, ייצוא הגז לירדן וההחלטה ההיסטורית על סגירת תחנות הפחם שהורגות כל שנה מאות ישראלים בחדרה ואשדוד".

לא מאסת בפוליטיקה?
"היכולת לתרום במשרדים השונים בממשלה נותנת סיפוק עצום. היכולת לחשוף ראשון את התוכנית הגרעינית של סוריה שהושמדה היא לבדה סיבה לסיפוק עצום. בשנת 2004 כשכולם הסתכלו על איראן הוצאתי מסמך כיו"ר ועדת חוץ וביטחון והגעתי למסקנה שאיראן מפתחת פצצת אטום. אמרו שלא היה כלום כי אין כלום ואני התעקשתי שמתרחש כאן יום הכיפורים 2. זו דוגמא קטנה למשהו שיש לי ממנו סיפוק גדול".

לא יהיה מנוס מלעסוק מפרשות נתניהו ולהחלטת מנדלבליט לפרסם את המלצותיו לפני הבחירות.
"לא מדובר בהמלצות אלא בהזמנה לשימוע. יש לי הערכה גדולה למנדלבליט ואני לא מפקפק ביושרו ומקצועיותו. יחד עם זאת הליכה לשימוע שלא יסתיים לפני הבחירות זו שגיאה גדולה. אני מקווה שהוא יימנע מהמהלך. זו בעיני טעות בשיקול הדעת. כל אלו שתובעים פרסום של תהליך השימוע עכשיו עושים זאת לא מסיבות משפטיות. רוצים זאת רק מסיבה אחת – להשפיע על הבחירות".

יש סקרים שטוענים שזה יפגע בחמישה מנדטים לליכוד לפחות.
"אני לא יודע מה האמינות של הסקרים אך זאת ההוכחה הכי טובה שגם כדי לשמור על תדמיתה של מערכת המשפט והפרקליטות, מאחר וזה כן יביא לזעזוע בבחירות, לא נכון מבחינה דמוקרטית ומבחינת תדמית הפרקליטות לעשות זאת. יש כאלה שחושבים שזה נעשה על מנת להשפיע על המערכת הבחירות".

אומרים שפרקליט המדינה הוא זה שדוחף לזה כי יש לו אינטרס שזה יקרה.
"אני לא מאמין שמנדלבליט ושי ניצן פועלים מאינטרסים זרים. אני כן חושב שהעמדה שהם נוקטים בה היא טעות. אני רואה את המחאה נגד הקמפיין של הליכוד. איפה היו כל המוחאים כשלפני שנתיים התחילו ההפגנות על היועץ המשפטי לממשלה, כולל אבי גבאי שהגיע להפגנות ולאהוד ברק שתקף את היועץ. אנחנו רואים אצל חלק מאנשי התקשורת שהשמאל הפגין בגסות רוח מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה הורמו סימני שאלה. כשהימין הביע עמדה מהכיוון השני זה הפך לאיום על שלטון החוק והדמוקרטיה".

הציבור מזדהה עם חלק מדבריך אך יש הבדל בין מפגינים ברחובות לבין אמירות של ראש ממשלה.
"את צודקת אך לא מדובר רק בזוטרים. גם חברי כנסת ויו"ר מפלגת העבודה מעורבים בזה. במשך שנים מאשימים את הימין והליכוד באיום על שלטון החוק והדמוקרטיה".

צפית אמש (ב') בתמלילי השיחות בין מופעלי נתניהו על ראשו של נפתלי בנט? 
"ראיתי ולצערי דברים כאלה קורים בפוליטיקה. אני באמת חושב שצריך להוציא את המשפחות שלנו מחוץ למשחק. מדובר בדברים שקרו ב-2013. הנה דוגמא להצפות מהחקירות ככלי פוליטי על מנת לנגח את נתניהו וללא שום משמעות משפטית".

לפעמים עיתונאים מקבלים מידע מתוך חקירה והתקשורת בוחרת להציג אותו באופן כזה או אחר. אנחנו לא יודעים את המשקל המשפטי של זה.
"זו דוגמא לשימוש בהדלפות מתוך החקירה על מנת לנגח את ראש הממשלה והליכוד. זה לא תקין".

אפרופו משפחה. רעייתך שופטת, מה היא חושבת על פרשת אפי נוה?
"מוקדם מידי לדעת מה קרה שם. על פניו נראה שיש פה חשד חמור. גם אם היה פגם חמור או שחיתות במינוי שופטת אחת בישראל מתוך 950 שופטים ושופטות זה לא אומר שצריך להכפיש את כל המערכת. מותר שתהיה ביקורת אך חשוב לומר שיש לנו מערכת משפט טובה, איכותית ורצינית הידועה בכל העולם. גם אם יש חשד מסוים אסור לשפוך את התינוק עם מי האמבטיה".

עריכה: איתמר זיגלמן

יובל שטייניץ בנימין נתניהו איילה חסון רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד