כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל נכנעה ללחץ הממשל ההודי וחסמה כמה עמודי אינטרנט "פוגעניים"

הממשל הפעיל לחץ על 22 חברות אינטרנט להסיר תמונות, סרטונים וטקסטים שנחשבו "אנטי-דתיים" או "אנטי חברתיים"

  • י"ד שבט התשע"ב
גוגל נכנעה ללחץ הממשל ההודי וחסמה כמה עמודי אינטרנט "פוגעניים"

חששות מצנזורה ופגיעה בדמוקרטיה התעוררו מחדש בהודו, לאחר שגוגל נכנעה ללחץ הממשל והורידה כמה עמודים שנחשבו בעיני מנהיגים פוליטיים ודתיים בהודו לפוגעניים. ההכרזה של גוגל על הורדת העמודים בהודו, הגיעה בעקבות לחץ הממשל על 22 חברות אינטרנט להסיר תמונות, סרטונים וטקסטים הנחשבים בעיניו "אנטי-דתיים" או "אנטי-חברתיים".

לפי דיווחי עיתונים בהודו, שופט בהודו הזהיר את גוגל, פייסבוק ואתרים אחרים כי אם לא יציגו תוך שבועיים תכניות למעקב אחר התכנים המופיעים בהם, הוא עשוי להורות על חסימתם "כמו בסין". הצנזורה הנרחבת של הממשל הסיני באינטרנט גורמת להחשכת אתרים שלמים כמו טוויטר, ומכונה בעולם "חומת האש הגדולה הסינית".

גוגל לא פירסמה פרטים אודות התכנים שהסירה, וגם לא הסבירה כיצד בכוונתה להגיב לדרישת הממשל לתכנית למשטור עצמי של התכנים שהיא מציגה. מיקרוסופט, פייסבוק ויאהו לא הגיבו.

בכירי ממשל בסין זעמו על תכנים שהועלו לאינטרנט ונחשבו פוגעניים בדמותו של ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, מנהיגת מפלגת הקונגרס סוניה גנדי, וקבוצות דתיות שונות. בין היתר עלו לאינטרנט איורים של סינג וגנדי בתנוחות מביכות, או של חזירים רצים ברחובות העיר מכה. "לא מדובר בצנזורה", אמר שר התקשורת ההודי, סצ'ין פיילוט. "עליהם לפעול במסגרת חוקי המדינה. יש צורך באחריות מצד כל הצדדים". לדבריו, כל מי שנפגע על ידי תוכן מקוון צריך להיות מסוגל לזכות באפשרות תלונה משפטית.

הממשל הזהיר כי יש בידיו ראיות מספקות על מנת לתבוע את האתרים בגין "עידוד עוינות בין המעמדות, והצבת מכשולים בפני אינטגרציה לאומית". לפי דיווחי העיתונות בהודו, השופט סורש קייט, אמר לפרקליטי פייסבוק הודו וגוגל הודו כי אם "מוצר גנוב נמצא תחת קורת גגכם, באחריותכם לפעול נגדו. כמו סין, אנחנו יכולים לחסום את האתרים כליל", אם לא ישתפו פעולה, אך ציין כי "בואו לא נגיע למצב הזה".

"זוהי אחת הסרות התוכן מרחיקות הלכת ביותר שראינו מצד ממשלה זרה", אמרה לעיתון "סן חוזה מרקורי ניוז" ג'יליאן יוקר, מארגון זכויות הגולשים האמריקאי EFF בסן פרנסיסקו. "גוגל מקבלת לעתים קרובות בקשות מצד סוכנויות ממשל בהודו להורדת סרטוני וידיאו, ולרוב היא מסרבת. ואף שהיא מורידה סרטונים המפרים את החוק ההודי, היא עושה זאת עבור משתמשים הודיים בלבד לרוב, כך שיתר העולם עדיין יכול לראותם. אך נראה שבשנה האחרונה, הרשויות בהודו מגבירות את הלחץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד