י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מסך הקרנה, מסך למקרן – המדריך המלא

כל המידע הנחוץ טרם רכישת מסך הקרנה למקרן, כל הסוגים, כל המותגים, כל ההסברים, והטיפים במדריך זה

מסך הקרנה, מסך למקרן – המדריך המלא
מסך הקרנה צילום: מרכז הסאונד

המדריך המלא לרכישת מסך הקרנה

לאחר שכבר רכשנו מקרן העומד בדרישות שלנו מה שנותר לנו בכדי שנוכל להתחיל לתפעל את המקרן כמו שצריך הוא מסך למקרן. המשימה לכאורה נשמעת פשוטה, מה הבעיה לקנות מסך לבן ועליו נקרין? קניית מסך הקרנה זו מטלה מבין הקשות שיש, כלומר, תמיד תוכלו לרכוש מסך הקרנה באופן אקראי מבלי לייחס חשיבות והתאמה למקרן אך זה עלול לפגוע בביצועים אליו המקרן מסוגל להגיע, במיוחד אם מדובר במקרן 4K.

לכן, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם חייבים לדעת לפני רכישת מסך ההקרנה.

למי מיועד מסך ההקרנה?

מסך ההקרנה מתאים לכלל האוכלוסייה, אך יש לשייך את המסך למטרה אליה אתם צריכים אותו. מסך למקרן משמש היום גם לשימוש ביתי וגם לשימוש מקצועי בבתי קולנוע, הרצאות, סדנאות וכד'... לכן, בעת בחירת המקרן חשבו עם עצמכם לאילו מטרות אתם צריכים את מסך המקרן, האם מסך טלוויזיה יכול לשמש אתכם באותה מידה? ואיכות החומר ממנו עשוי מסך המקרן (על זה נפרט בהמשך).

סוגי מסכים המיועדים להקרנה

עולם מסכי ההקרנה הוא רחב ויש שלל סוגים ולכל סוג נוכל למצוא מספר דגמים שונים.

מסך חשמלי - המסך הזה נמצא באריזה קשיחה, הוא מופעל או על ידי מנוע סינכרוני או באופן טובולרי. אם נרכוש את המסך ממקום אמין ובעל ביקורות חיוביות אין סיבה שניתקל בתקלות חשמליות בזמן הפעלת המוצר. האם המסך החשמלי יותר נוח מהמסך הידני? שאלה זו נתונה בידכם, יש אנשים שיעדיפו את המסך הישן והטוב ויש כאלה שמעדיפים את הטכנולוגיה העכשווית. ישנם גדלים של מסכים שלא נוכל למצוא אותם אלא רק בגרסה החשמלית שלהם.

מסכים בעלי מימדים גדולים (3.5 מטר ומעלה) מומלץ לרכוש אותם עם מנוע טובולרי, מסכים בעלי מימדים קטנים יותר תוכלו לרכוש עם מנוע סינכרוני. הסיבה היא שהמנוע הטובולרי חזק יותר מהדגם השני. כמובן שמסך זה עולה יותר מאשר מסך גלילה ידני, המחירים משתנים, ההפרש עומד על בערך 30 אחוזים יותר מאשר מסך הגלילה הידני.

מסך הקרנה קבוע - מסך ההקרנה הקבוע, כשמו כן הוא. מסך זה תמיד יהיה פתוח, אין אפשרות לגלול את המסך. היתרון המשמעותי של מסך זה הוא המתיחה המיוחדת של הבד. מסכים אלו מגיעים במגוון גדלים אך לרוב יהיו בעלי מימדים גדולים. תוכלו למצוא מסכים כאלה בחדרי קולנוע ביתיים. המסך הוא יקר בשל איכותו הגבוהה והעמידות שלו.

מסך הקרנה חצובה - המסך הזה הוא נייד וקל מאוד למעבר ממקום למקום. המסך מותאם לחצובה, במרכזת הקופסה הקשיחה של המסך קיים חיבור לחצובה. המסך מיועד בעיקר למרצים ואנשי מקצוע שנדרשים לעבור ממקום למקום ואין להם מקום הקרנה קבוע. בגלל שהמסך בייעודו הוא נייד, הוא קל מאוד להרכבה ופירוק. המסך הוא מאוד אהוב בקרב המרצים והמורים, מסך זה מגיע במגוון גדלים אשר הגדול מביניהם עומד על 3 מטרים. בגלל המעברים אותו עובר המסך יש לרכוש נרתיק ייעודי שיעזור לכם גם בסחיבה וגם לשמור על המסך לאורך זמן ממושך.

מסך הקרנה מתקפל - מסך זה מיועד לאירועים רבי משתתפים, המסך גדול במיוחד, הגודל הנפוץ ביותר של מסכים אלו עומד על 4 מטרים. המסך לא פשוט לפירוק והרכבה, לכן בזמן הקנייה בקשו הסבר מפורט מהמוכר בחנות ואם אתם לבד השתמשו בחוברת ההפעלה. המסך הוא יקר ומשמש בעיקר לאנשי מקצוע המופיעים מול 150-200 איש.

בשל משקלו וגודלו, המסך מגיע עם ארגז על גלגלים (המשקל נע בין 15 קילוגרם ועד 40 קילוגרם). המסך יכול להגיע עד לגודל של 8 מטרים! המחירים עומדים על אלפי שקלים ועד כמעט לעשרת אלפים שקל, המחיר משתנה בהתאם לגודל, לאיכות ולחברה המייצרת את המוצר.

מסך HD - המסך מיועד להצגת סרטים וסרטונים באיכות גבוה, תוכלו כמובן להשתמש במסך גם לדברים אחרים אך לא תהנו מהאיכות המיוחדת של המסך הזה. המסכים הינם רחבים והם בדרך כלל יהיו חשמליים רק. בדקו בעת הקנייה שהמסך יכול לעבור בין גדלים שונים (16:10 או 16:9, 3:4 או 1:1). ברגע ההפעלה אם אתם פוגשים בחלק העליון של המסך מרווח שחור אל תיבהלו, ככה עובדים המסכים מסוג זה.

מסך הקרנה מתוח - המסך הוא מסך חשמלי, למסך יש מערכת מיוחדת של רצועות המותחות את המסך משני צדדיו.

לרוב המסכים האלו יגיעו במימדים גדולים, היתרון המשמעותי של סוג זה של המסכים הוא שאין את הגלים על המסך והשידור יהיה חלק ממש כמו על מסך הפלזמה. המחירים למסכים אלו משתנים בהתאם לגודל, איכות ושם המותג. המחירים נעים בטווח של 4,500 שקלים ועד 10,000 שקלים.

מסך הקרנה ידני - אחרון חביב יהיה מסך ההקרנה הידני הטוב והישן, המסך תלוי בצורה כלשהי לאורך הקיר. המסך הזה הוא הפשוט ביותר וגם הזול ביותר, השוני בין דגמי המסכים הידניים הוא אופן הגלילה, ישנם מסכים שיגוללו את עצמם באמצעות טריקה ויש כאלו שיפעלו באופן איטי יותר.

לרוב, המסכים הנטרקים הם בעלי אורך חיים קצר יותר כיוון שהטריקה יוצרת בלאי מהר יותר. יש שיעדיפו את המסך הידני על כל שאר המסכים החדשניים, כמו שאומרים: "סוס מנצח לא מחליפים".

האם עדיף לשכור מסך או לרכוש אחד?

הנתון משתנה, אם מדובר על שימוש חד פעמי ואתם לא מתכוונים להשתמש במוצר הזה פעם נוספת, עדיף לכם לשכור את המסך. זכרו, המסכים המיועדים להשכרה הם לרוב יהיו הפשוטים ביותר כך שאיכויות גבוהות של הקרנה לא יהיו רלוונטים במקרה כזה. השכרת מסכים עולה בסביבות 300 שקל, בהתאם לגודל המסך.

בכל מקרה, אף פעם אתם לא יודעים מה צופה העתיד, ייתכן שברגע שתשתמשו במסך ההקרנה פעם אחת לא תוכלו לעזוב אותו, האחסון שלו פשוט והוא עושה עבודה טובה יותר ממסך הטלוויזיה, חשבו עם עצמכם אם ההשקעה החד פעמית הזאת משתלמת לטווח הארוך.

אביזרים נלווים

לאחר שכבר הגעתם להחלטה ואתם עומדים לקנות את מסך ההקרנה ישנם עוד דברים אותם תצטרכו לקנות בכדי ליהנות בצורה המקסימלית מהמסך. אם מדובר במסך העומד על חצובה, תאלצו לקנות גם חצובה, לעיתים יש מסכים שמגיעים עם חצובה, מומלץ לקנות נרתיק למסך בכדי לשמור עליו לאורך זמן ולהימנע ממכות אותם הוא יכול לקבל בזמן מעבר, ועוד יתרון לנרתיק הוא ההקלה בזמן הנשיאה ממקום למקום. ישנו גם מרחיק לקיר, סטנד למקרן ריצפתי, זרוע למקרן ועוד.

מותגים של מסכי הקרנה

ישנם הרבה מותגים ויצרנים של מסכי הקרנה, אך המובילים והבולטים שבהם הם: Draper, DA Lite, BSM Vision, Jeason Screen  ולכן תיתקלו לא מעט בפערי מחירים בין מסכי הקרנה אלו, למסכי הקרנה פשוטים יותר.

מחירי מסכי הקרנה

כאמור, מחירי מסכי הקרנה משתנים בהתאם לסוג היצרן. ככל שמדובר במסך הקרנה יותר איכותי, כך סביר שמחירו יהיה גבוה יותר. בנוסף, סוג מסך ההקרנה משפיע גם הוא על המחיר, כך שמסך הקרנה ידני נגלל, יעלה בין 400 ₪ עד ל-1500 ₪ בהתאם לגודל. מסך הקרנה חשמלי יעלה בין 700 ₪ ועד 3000 ₪ בהתאם לגודל. מסך הקרנה חצובה נייד יעלה בין 500 ₪ ועד 2000 ₪ בהתאם לגודל. ישנם גם מסכי הקרנה פרימיום, כמו מסך הקרנה קבוע או מסך הקרנה עם מותחנים שמחירם מאמיר לאלפי שקלים, ויכול גם להגיע ל-6000 ₪.

איפה קונים מסך הקרנה?

ישנם מספר אופציות שדרכן תוכלו לפעול, האפשרות הראשונה והמומלצת היא להגיע לחנויות המתמחות במסכי הקרנה, בדקו שלמקום יש ביקורות חיוביות והיחס של העובדים כלפי הלקוח ראוי וסבלני. בקשו ייעוץ מקצועי והעלו את כל הלבטים שלכם, הסבירו לבעל החנות לאיזה צורך אתם צריכים את מסך ההקרנה וכך הוא יוכל לכוון אתכם למסך שיתאים לכם, זכרו מקום אמין לא מחפש קנייה חד פעמית אלא לקוח קבוע ומרוצה.

אנו יכולים להמליץ לכם על חנות מסכי הקרנה בשם מרכז הסאונד, שהם בעצם גם יבואנים של מסכי הקרנה, האופציה השניה היא פחות מומלצת אך יש הרבה אנשים שעושים את זה, תוכלו להזמין את מסך ההקרנה דרך האינטרנט, היתרון המשמעותי של שיטה זו היא הירידה במחיר לעומת קנייה בחנות, אך החיסרון הבולט פה הוא שאתה לא יודע איזה מוצר אתה עומד לקבל ולרוב גם לא קיימת אחריות על המוצר.

אנחנו מעדיפים להגיע למקום הרכישה ולראות את המוצר אל מול עינינו, לראות איך הוא עובד ואם זה באמת מרצה אותי. בזמן ההגעה לחנות גם תוכלו להיתקל בעוד דגמים שאולי יותר יספקו אתכם.

פעלו עם שיקול דעת, עדיף להשקיע טיפה יותר מאשר להפסיד את כל סכום ההשקעה.

האם אפשר להסתפק בהקרנה על גבי קיר לבן וחלק?

התשובה היא כן, אפשר להסתפק בהקרנה על גבי קיר לבן. אבל, לא תוכלו להנות מאיכותו של המקרן, אין סיבה לרכוש מקרן במחיר כל כך יקר ואחר כך לא להנות משום דבר מהמפרט הטכני שלו. מסך ההקרנה עשוי בד פיבר גלאס, הוא נותן החזרי אור בשביל להשיג תמונת וידאו איכותית. בחרו להוזיל עלויות במקום אחרים, מסך ההקרנה הוא חשוב והוא המוצר המשלים למקרן, בלעדיו אין סיבה לרכוש מקרן.

לסיכום

לאחר שרכשנו את המקרן אותו רצינו עכשיו נשאר לנו רק לרכוש את מסך ההקרנה, הבחירה היא קשה בגלל כל הסוגים העומדים לנגדנו, אנחנו צריכים להתאים את איכות המקרן לאיכות מסך ההקרנה ובין היתר להתאים את הצורך שלנו מהמקרן.

מסכי ההקרנה מתאימים גם לאנשים פרטיים לצרכי חדר קולנוע ביתי, מסך הקרנה במקום מסך הפלזמה, ערבי קריוקי ועוד… מסכי ההקרנה מתאימים גם לאנשי מקצוע, מסעדנים שרוצים לשדר משחקים במסעדות שלהם, ברים, חדרי קריוקי, מרצים ומורים ועוד.

ישנם סוגים רבים של מסכי הקרנה, הישנים ביותר הם המסכים הידניים, נוכל למצוא עדיין אנשים שמשתמשים בהם, הם עמידים וזולים, לרוב חברות ההשכרה תציע לנו מסכים מדגם זה. בחירת הדגם משתנה בהתאם לייעוד המוצר, המיקום בו תרצו להניח אותו, תקציב, אופן שימוש והמפרט הטכני של המקרן. אם אתם עומדים לפני שימוש חד פעמי וסביר להניח שיותר לא תגעו במסך הזה העדיפו לשכור מסך, אך כמו שציינו, המסכים אותם אתם שוכרים הם מאוד פשוטים ואינם יכולים לשרת מקרנים מאיכות גבוהה.

בזמן שאתם מחשבים את התקציב אותו אתם מייעדים לקניית מסך ההקרנה הוסיפו מקום גם לאביזרים הנלווים, לנרתיק, לחצובה וכו'. מקום הרכישה חשוב גם הוא לא פחות מבחירת הדגם, בחרו מקום אמין בעל ביקורות חיוביות וסבלנות כלפי הלקוחות, מקום אמין לא מחפש קנייה חד פעמית אלא לקוח קבוע.

תמיד תוכלו להסתפק בקיר חלק ולבן אך לא תוכלו להנות מאיכותו של המקרן בכלל, בחרו להוזיל עלויות במקומות אחרים, מסך ההקרנה הוא המוצר המשלים למקרן ובלעדיו המקרן נשאר עירום. בסופו של דבר, רכישת מסך הקרנה משדרגת את חוויות ההקרנה, פעלו בסבלנות ועשו סקר מעמיק לפני בחירת הדגם אותו אתם רוצים.



מקרן מסך אביזרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד