א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הפתעה: מערכת ההפעלה של האייפון קורסת יותר מאנדרואיד

בדיקה של שיעור תקלות באפליקציות גילתה שיעור גבוה פי 3 בגירסאות iOS • הסבר אפשרי: המערכת של אפל היתה חדשה בשוק

  • י"ד שבט התשע"ב
אייפון
אייפון

מערכת ההפעלה iOS של אפל נופלת יותר פעמים ממערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל - כך עולה מניתוח של חברת ניטור האפליקציות Crittercism. הניתוח התבסס על בדיקה מנורמלת של גירסאות רבות של מערכות ההפעלה. קריטרסיזם ניתחה יותר מ-214 הפעלות אפליקציה מנובמבר ודצמבר 2011 מאפליקציות שמשתמשות בה.

מספר האפליקציות למערכת iOS אמנם היה גדול פי 3 משל האפליקציות לאנדרואיד, אולם גם כשנוטרל יחס זה התגלה שהסיכוי לנפילה ב-iOS גדול פי 3 מבאנדרואיד, דיווח המגזין "פורבס". במילים אחרות - מערכת אנדרואיד, שהיא מערכת פתוחה, שאמורה להיות פחות יציבה, היא דווקא יותר יציבה ממערכת ההפעלה לניידים של אפל, שהיא מערכת סגורה.

ברבעון העליון של אפליקציות בשימוש גבוה, אפליקציות של אנדרואיד נתקעו 0.15% מהפעמים שבהן הופעלו. ברבעון העליון של אפליקציות ל-iOS נרשם שיעור של 0.51% נפילות. ברבעון השני היחס היה 0.73% לאנדרואיד ו-1.47% לאפל.

קריטרסיזם סייגה את ממצאיה: אפל הוציאה גירסה חדשה של iOS באוקטובר, בעוד שמערכת ההפעלה אנדרואיד 4.0 לא יצאה לשוק בעת ביצוע הניתוח. החברה מצפה שעם השקתם של טלפוני נקסוס S והשימוש במערכת אנדרואיד 4.0 יגדל שיעור התקלות גם באנדרואיד.

המאמר ב"פורבס" הסביר גם שתקלות בהפעלת אפליקציות באייפון, אייפד או טלפוני אנדרואיד נובעות מכך שמפתחי האפליקציות מפתחים אותן לגירסאות שונות של מערכות ההפעלה: בשבועיים הראשונים של דצמבר 2011 היו לפחות 23 מערכות iOS שונות, ו-33 מערכות אנדרואיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד