י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העבודות בגשר יהודית

גפני מכריז: "נבחן חוק שימנע עבודות בשבת"

ח"כ משה גפני שוחח עם שר התחבורה ישראל כץ, בעקבות משבר חילול השבת שחוזר בעקבות העבודות הצפויות בגשר יהודית

גפני מכריז: "נבחן חוק שימנע עבודות בשבת"
משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מגיב הערב (שלישי) לפסיקת בג"ץ שלא לדחות את העבודות בגשר יהודית ולקיימם בעיצומה של שבת קודש ואומר "נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בעתיד בשבתות ובמועדי ישראל".

בלשכתו של יו"ר ועדת הכספים עדכנו כי גפני שוחח הערב עם שר התחבורה ישראל כץ וניסה למנוע את העבודות הללו. בשיחה, אמר גפני לכ"ץ "השבת לא ניתנה לעם ישראל כדי לחללה ולעשות בה עבודות שיפוצים".

גפני ציין כי "רואים זאת בחוש שהשבת תובעת את עלבונה, התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת".

"בכל מקרה, נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בשבתות ובמועדי ישראל" התחייב גפני.

כפי דווח מוקדם יותר, המשבר הפוליטי סביב הקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון חוזר לסדר היום וזאת לאחר שפרקליטות המדינה הודיעה היום כי ביום שישי הקרוב יחלו העבודות תוך חילול שבת בפרהסיה.

על פי הדיווח בערוץ 13, הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט העליון, כי העבודות להקמת גשר יהודית יימשכו למרות חילולי השבת, החל מיום שישי בסוף השבוע הקרוב, במשך שישה סופי שבוע, בדומה לתכנון המקורי ששר התחבורה עצר בזמנו.

מדובר בתכנית שהובילה למשבר פוליטי בין הסיעות החרדיות לממשלה, ובעקבות הדיווחים ביקשו סגן השר יעקב ליצמן וחה"כ ינון אזולאי את התערבותו של ראש הממשלה. בעקבות הדרישה מלמעלה, הודיע שר התחבורה ישראל כץ על הקפאת התוכנית.

אלא שבעיריית תל אביב התנגדו להקפאה ועתרו נגד השר כץ ומשרד התחבורה לבג"ץ. לפני כחודש השיבו במשרד התחבורה לבג"ץ כי העבודות יידחו בשישה חודשים ויתקיימו יחד עם עבודות החשמול של רכבת ישראל תוך שמירה על השבת.

אלא שהיום היום (שלישי) הודיעו עורכי הדין מטעם משרד התחבורה ונתיבי איילון, כי הם הם חוזרים בהם מתשובתם ובעקבות כך, עיריית תל אביב הגישה לבג"ץ בקשה למחיקת העתירה, מאחר וזו איננה אקטואלית ואינה מצריכה הכרעה שיפוטית. 

הדבר צפוי לעורר שוב את זעמם של נציגי המפלגות החרדיות, כאשר אקדח האיומים של פרישה מהממשלה ריק ואינו מכיל כדורים, שכן בעוד 77 יום יתקיימו הבחירות וספק אם ירצו להעלות את נושא חילול השבת ללב השיח הציבורי.

משה גפני שר התחבורה גשר יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד