י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מוצף בבקשות לראיונות

העיתונאי החרדי יתמודד במקום החמישי הריאלי: "יש סיכוי"

היהדות החרדית באנטוורפן שבבלגיה, רושמת הישג - כאשר עיתונאי חרדי בן 38, המוערך בקרב הציבור הבלגי, יתמודד במקום החמישי ברשימת מפלגת השלטון ויש לו סיכויים גבוהים לזכות | בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "זו ההזדמנות של הקהילה היהודית לקבל נציג אמיתי שלהם"

העיתונאי החרדי יתמודד במקום החמישי הריאלי: "יש סיכוי"
מיכאל פרייליך צילום: באדיבות המצלם

הישג גדול ליהדות החרדית בבלגיה: ר' מיכאל פרייליך, חרדי מאנטוורפן, בן 38, יהיה מועמד המפלגה השולטת בפרלמנט הפלמי בבלגיה ‏NVA ויוצב במקום החמישי הריאלי.

פרייליך עיתונאי מוכר במקצועו, מחזיק עיתון מאד פופולרי בשם 'אקטואל', אך כעת נקרא לדגל על ידי ראש עיריית אנטוורפן בארט דער וובר, המכהן כראש הרשימה, שמעריך מאוד את עבודתו העיתונאית המקצועית ורואה בו כח אלקטוראלי חזק שיביא את היהודים להצבעה לרשימה.

בתקשורת הבלגית מיכאל פרייליך מתואר לעתים קרובות כ"דובר הקהילה היהודית", מיכאל יאלץ לוותר על הניהול של העיתון.

"אני רוצה להיות שם לכל חברי המפלגה וכל העם הפלמי, לא רק למען הקהילה היהודית", אמר פרייליך לתקשורת המקומית.

עוד מדווחת התקשורת הבלגית, כי "הוא ידוע כמגן על ערכים יהודיים ועל מדינת ישראל, הוא לא חושש להתעמת עם אנשים שמבקרים את העניין הישראלי באנטישמיות, עם מקום חמישי ברשימה של מחוז אנטוורפן, הוא כמעט בטוח עם מושב בפרלמנט הפדרלי".

המפלגה היא ימנית, ועל פי ראשי המפלגה, היא "מתנגדת להגירה הבלתי חוקית שמביאה לטרור וקיצוניות".

"הכאוס עם הגירה בלתי מבוקרת כבר לא אפשרי", אמר המועמד החרדי במסיבת העיתונאים.

נושא נוסף שהתייחס אליו פרייליך כחבר בקהילה היהודית, הוא הטרור. "האם זה נורמלי שחיילים חמושים עדיין צריכים לשמור על בתי הספר שלנו ועל הרחובות שלנו?" הוא תוהה. פרייליך רואה גם את הקיצוניות כמשהו שמאד מטריד בימים אלה. "כיהודי, לא תמיד קל להסתובב ברחוב עם כיפה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מתייחס מיכאל פרייליך לסיכויו להיכנס לפרלמנט הפדרלי ולייצג את הקהילה היהודית מתוכו, "בשביל שאני אכנס אני צריך לפחות 10,000 קולות, בבלגיה מצביעים גם למועמד וגם למפלגה, כך שיש לי סיכוי גדול מאד, 5,000 קולות יש לי מהקהילה היהודית, ושאר הקולות יגיעו מגויים שמכירים אותי שנים ארוכות מעשייה, כך שאני בעזרת השם אכנס לפרלמנט".

בנוגע לתפקיד אותו ימלא בפרלמנט אם יכנס אומר פרייליך ל'בחדרי חרדים', "אי אפשר לדעת עכשיו, עוד ארבעה חודשים הבחירות, אבל מה שבטוח, שאני אהיה לפה לכל הקהילה היהודית, וגם לתושבי אנטוורפן הלא יהודיים, אני אאבק למען ביטחון ורווחה, זו ההזדמנות של הקהילה היהודית לקבל נציג אמיתי שלהם".

פרייליך מספר על הקשר החם בין ראשי המפלגה לבין מדינת ישראל, "אחרי הפיגועים הקשים שידעה בלגיה לפני שנתיים, ראשי המפלגה הגיעו לישראל לקבל מושגים והכשרה כיצד להתמודד עם שלל מעשי הטרור. הם קנו מחברות ישראליות כלי הגנה נגד טרור, כל מיני דברים שהשתיקה יפה להם".

ראש המפלגה ג'אן ג'אמבון הוא פרו ישראל, ומאד אוהב את היהודים, יש לו סיכוי להיות ראש הממשלה, הוא היה בעבר שר הפנים, הוא כיהן גם כשר הביטחון, בנוסף ראש עיריית אנטוורפן נמצא גם הוא במפלגה, ובדומה לפרייליך גם הוא יתפטר מתפקידו כדי להתמודד על מקום בפרלמנט הפדרלי.

פרייליך מוסיף ואומר ל'בחדרי חרדים', "אני מקווה לזכות להוביל משלחת של חברי פרלמנט בלגים לביקור בכנסת ישראל בירושלים".

שאלנו את המועמד החרדי, איך הוא מתכוון להתמודד עם חוק החינוך של משרד החינוך הבלגי, המחייב את בתי הספר ותלמודי התורה ללמד את הילדים לימודי ליב"ה מלאים, "בענין לימודי חול סטנדרטיים כמו מתמטיקה, היסטוריה, ידיעת השפה הפלמית על בוריה, זה דבר שלא מפריע יותר מדי, עם זה אפשר לחיות, אבל בנוגע למחויבות ללמד ילדים חרדים על דברים שהם מבחינת 'יהרג ועל יעבור', זה משהו שגם הבלגים הבינו שזה לא יקרה, אנחנו עדיין בשיחות בנושא, ומקווים לטוב", הוא מבהיר.

פרייליך מוצף ביממה האחרונה עם מאות שיחות טלפון, אין ספור בקשות לראיונות, שאמנם לא נותנים מנוח, אך פרייליך אומר, "אני יודע מה זה, אני 12 שנה ניהלתי וערכתי את העיתון "חדשות יהודיות", לא מפריע לי חוסר הפרטיות הזה, אני מוכן לתת מזמני לכל דכפין, אני רגיל שפונים אלי, וזה משהו שאני מוכן אליו עם כל המרץ".

חבר מועצת העיר של אנטוורפן שמואל מרקוביץ', בירך את המועמד החרדי ר' מיכאל פרייליך, ואמר ל'בחדרי חרדים', "אני מברך אותו בהרבה הצלחה, שיהיה שליח טוב, ושיעשה קידוש השם, ושברכת אתה חונן לאדם דעת תשפיע עליו, שתהיה לו סייעתא דשמיא על כך שהוא עוסק בצרכי ציבור".

מיכאל פרייליך בלגיה עיתונאי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד