י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסערה שחוזרת

'אגודה' מתריעים: נקיים זעקה ציבורית המונית

סערת גשר יהודית חוזרת. הביטאונים החסידיים תוקפים את הכוונה לבצע את העבודות ביום השבת | פרוש: "יש למחות על הפרת הסיכומים המוקדמים עם הסיעות החרדיות" | ליצמן: "הנציגות החרדית תפעל למנוע" 

חרדים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
חרדים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ב'אגודת ישראל' יוצאים במתקפה על כוונת הממשלה לאפשר עבודות בשבת, והדבר בא לידי ביטוי בביטאונים החסידיים 'המודיע' ו'המבשר' המתריעים מחילולי השבת בגשר יהודית כשהם תוקפים במרומז גם את ראש הממשלה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הביע מחאתו הנחרצת באם אכן מתוכננות עבודות בשבת ואמר ל'המבשר' כי, "הגיע הזמן לשים סוף לפגיעה בקדושת השבת בחסות הממשלה והבג"ץ".

לדברי פרוש, "השבת אינה מיועדת למתן פתרונות לעבודות חיוניות ככל שיהיו במרחב הציבורי. יש למחות על הפרת הסיכומים המוקדמים עם הסיעות החרדיות תוך הפרה בוטה של הסטטוס קוו. אין מדובר ב'פיקוח נפש' ולפיכך יש למנוע כל פגיעה בקדושת השבת במרחב הציבורי".

כמוהו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן גינה אף הוא את הודעת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואמר כי "מדובר בהתרסה מכוונת ממניעים פוליטיים על חשבון מסורת ישראל".

"הבהרנו שוב ושוב כי אין כל צורך בביצוע עבודות תשתית דווקא בימי שבת קודש וכי על ממשלת ישראל לשמור על הסטטוס קוו כפי שהיה לאורך השנים", אמר ליצמן ל'המודיע'.

עוד הוסיף סגן השר הגוראי שאף התפטר במהלך הקדנציה האחרונה מתפקידו בשל חילולי השבת ואמר כי, "על רכבת ישראל לחפש את הגורמים האחראיים לכשלים הרבים שמלווים אותה באחרונה ומי יודע אם לא חילולי השבת הם שהביאו לכך. הנציגות החרדית תעמוד על כך ותפעל למנוע בכל דרך ביצוע עבודות ברכבת ישראל בימי שבת קודש".

מי שהחריף את הטון הוא מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת יצחק גולדקנופף, שאמר ליומני 'אגודת ישראל" כי כרגע הם ממתינים לראות כיצד ייפול דבר, "בשאלה מי מנהל את המדינה, האם הממשלה באמצעות משרד התחבורה, או השלטון מקומי העושה דין לעצמו".

"והיה אם אכן יתאמת החשש וייערכו חס וחלילה עבודות ב'גשר יהודית' בשבת", מזהיר גולדקנופף, "נעלה הצעה על שולחנם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, שכל תושבי תל אביב שומרי השבת ייקראו לצאת למקום בשבת ולהביע את זעקתם ומחאתם במחאה המונית ציבורית הזועקת נגד רמיסת השבת בריש גלי על ידי ראש עיר יהודי רחמנא לצלן".

גשר יהודית עיתון המודיע עיתון המבשר מאיר פרוש יעקב ליצמן יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד