ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הונאה חמורה

תושב ביתר-עילית חשוד בניצול עובדת בבנק

שלושה זוגות, בהם גם מהעיר החרדית ביתר עילית, נעצרו בחשד למרמה, זיוף וסעיפים נוספים בגין גניבת כספה של אישה העובדת יחד עמם בבנק | העצורים כולם בשנות ה-20 לחייהם | יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם

תושב ביתר-עילית חשוד בניצול עובדת בבנק
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

במפלג הונאה במשטרת ירושלים מתנהלת מזה תקופה חקירה סמוייה בחשד להונאה חמורה, בעקבות תלונה שהוגשה על ידי בנק מוכר.

מהפרטים שנמסרו על ידי המשטרה ל'בחדרי חרדים', עולה כי החשוד המרכזי בפרשה, בן 27 תושב ביתר עילית, התקבל בעבר לעבודה בסניף הבנק בשכונת בית וגן בירושלים, על פי החשד באמצעות תעודות מזוייפות מאוניברסיטת בן גוריון. במסגרת כך, גם חשוד כי באמצעות מסמכים מזוייפים קיבל הלוואת משכנתא מהבנק.

מחקירת המשטרה עלה כי העובד, יצר קשר אישי עם אחת מעובדות בנק, חולה במחלת הסרטן, והצליח לרכוש את אמונה. בעבר ביקש ממנה הלוואה כספית, וזו סירבה. על פי החשד, ניצל את קרבתו אליה ואת הגישה לפרטי חשבונה, על מנת להעמיד הלוואה בסך 100,000 ש"ח תוך שהוא מתחזה בשמה, ומיד העביר את מרבית הכסף, כ-90,000 ש"ח לחשבון הבנק של גיסו תושב באר שבע.

על פי החשד, חלק מהסכום שימש אותם לתשלום חלקי עבור דירה שרכשו בני הזוג תושבי באר שבע.

במהלך החקירה עלה כי החשוד המרכזי בפרשה הינו תושב ביתר-עילית שכבר אינו עובד בבנק, ונעזר בבני זוג תושבי לוד, שהאשה עובדת אף היא בבנק לאומי. על פי החשד, בני הזוג סייעו לחשוד המרכזי בזיוף מסמכים והגשתם לבנק, כדי לקבל את כספי הפיקדון המגיעים לו ממשרד הביטחון, מוקדם יותר מהמועד המוגדר.

בתום החקירה הסמוייה, חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים הגיעו הלילה לבתיהם של שלושת הזוגות, כולם בשנות ה-20 לחייהם, ואלה נעצרו. השישה נחקרו בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

בשעות הקרובות יובאו שניים מהחשודים לבית משפט השלום בירושלים, שם יבקשו להאריך את מעצרם כדי להגיע לחקר האמת.

מהנהלת הבנק נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "אנו רואים מקרים מסוג זה בחומרה רבה והעובדים המעורבים במעילה פוטרו, ההלוואה בוטלה והחשבון שבו בוצעה המעילה לא יחוייב בגין ההלוואה".

במשטרה ציינו, כי מדובר בעבירות מרמה והונאה חמורות של עובדי בנק שניצלו את תפקידם ומעמדם על מנת להוציא כספים במרמה, וחמור מכך, החשוד המרכזי אף ניצל מצבה הנפשי והפיזי של עובדת אחרת על מנת לעשוק ממנה את כספה. חוקרי המשטרה שחשפו את העבירות והקשר בין החשודים, הרכיבו את חלקי הפאזל, שהביאו לבסוף למעצרם.

גניבה גניבה בנק זוג חרדים ביתר עילית עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד