י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאות מיליונים בשנה • מחירון הטרור

כך נראים המשכורות של המחבלים הארורים

הטרור משתלם? 'ישראל היום' חושף כי המחבלים הטרוריסטיים שיושבים בכלא הישראלי מקבלים משכורות עתק עד לגובה של 12,000 ש"ח לחודש • רק בשנה האחרונה העבירה הרש"פ למעלה מחצי מיליארד ש"ח למחבלים ולמשפחותיהם • וכיצד המדינה נלחמת בתופעה?

כך נראים המשכורות של המחבלים הארורים
הבערת צמיגים. אילוסטרציה צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

יותר מחצי מיליארד ש"ח הוציאה הרשות הפלסטינית לתשלומים עבור מחבלים חיים - כלואים ומשוחררים - כך עולה מדו"ח ביצוע התקציב של הרשות לשנת 2018, אשר פורסם אתמול באתר משרד האוצר הפלשתיני, ונחשף בכתבתה של אפרת פורשר מישראל היום.

לפי הדיווח, זו הפעם הראשונה מאז 2015 שהרשות חושפת את סכום הכסף שהוציא המשרד הפלשתיני לענייני אסירים.

בין 2015 ל־2018 הסתירה הרשות את הנתונים הללו, והתשלומים שהועברו למחבלים הופיעו תחת סעיפים אחרים.

מבדיקה שביצע מכון "מבט לתקשורת פלשתינית" מעלה כי לפחות 230 מיליון שקלים שולמו במשכורות למחבלים הכלואים בבתי הסוהר. 

יצוין כי בסוף החודש אמור שר הביטחון להגיש לקבינט המדיני ביטחוני דו"ח עם סך התשלומים ששילמה הרשות למחבלים, על מנת שהממשלה תקזז סכום זה מכספי המסים שהיא מעבירה לרשות הפלשתינית.

שכר לפי ותק בטרור. (קרדיט: ישראל היום)

לפי הבדיקה, שהתבססה על מקורות מידע גלויים דוגמת נתוני שב"ס, לפחות 176 מיליון שקלים שולמו במשכורות למחבלים ששוחררו מבתי הסוהר, ו־96 מיליון שקלים שימשו להשלמות ולהטבות אחרות למחבלים הכלואים והמשוחררים ולמשפחותיהם.

האבסורד הגדול שגובה המשכורת לאסירים הביטחוניים נקבע לפי פרק הזמן שהם מרצים בבתי הסוהר, כלומר - לפי חומרת המעשה שבו הורשעו.

מהנתונים עולה כי המחבלים הוותיקים ביותר - מאהר וכרים יונס, אשר רצחו בשנת 1980 את החייל אברהם ברומברג, ויושבים בבית הסוהר מאז 1983 - מקבלים בכל חודש משכורת של 12 אלף שקלים. 

יצוין כי ביולי האחרון אושרה בקריאה שלישית בכנסת הצעת חוק שעניינה הקפאת כספים ששילמה הרשות בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל ("חוק הקיזוז", י.א).

על פי הצעת החוק אמור שר הביטחון להגיש בימים הקרובים דו"ח שנתי המסכם את התשלומים שהעבירה הרשות הפלשתינית בשנת 2018 למחבלים וסכום זה יקוזז, לאחר אישור הקבינט, מכספי המסים שישראל מעבירה בכל חודש לרשות הפלשתינית.

מחבלים מחבלי חמאס בית כלא אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד