י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המדינה סוערת

טראמפ תומך במנהיג האופוזיציה: לפחות 13 הרוגים

הנשיא טראמפ הביע תמיכה במנהיג האופוזיציה של ונצואלה כנשיא זמני עד לבחירות חדשות | בתגובה הודיע הנשיא המכהן ניקולס מדורו לדיפלומטים האמריקנים כי עליהם לעזוב תוך 72 שעות | מהומות ברחובות, פצועים והרוגים

טראמפ תומך במנהיג האופוזיציה: לפחות 13 הרוגים
מנהיג האופוזיציה בונצואלה חואן גואידו צילום: רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הודיע אתמול (רביעי) כי הוא מנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ארצות הברית, בעקבות הכרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במנהיג האופוזיציה של ונצואלה כנשיא הזמני.

אתמול נשא הנשיא הנוכחי נאום בפני תומכיו מחוץ לארמון הנשיאות בבירה קראקס, הוא הודיע כי כל הדיפלומטים האמריקנים המוצבים במדינה התבקשו לעזוב את המדינה בתוך 72 שעות.

מנגד, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הגיב כי לנשיא מדורו אין סמכות להחליט על כך.

הנשיא מדורו קיבל חיזוק ותמיכה משר ההגנה ולדימיר פדרינו, בציוץ בטוויטר שלו כתב שר ההגנה, כי "הצבא המקומי לא יכיר במישהו שתובע לעצמו את מנהיגות באופן עצמאי ומונע מאינטרסים רעים".

סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה על עימותים בלתי פוסקים, לפי מספר ארגוני זכויות אדם, לפחות 13 בני אדם נהרגו במהלך המהומות ביומיים האחרונים.

הנשיא מדורו טען שארה"ב מנסה להדיחו ולהתערב בבחירות. לאחר שמנהיג האופוזיציה, חואן גואידו, הכריז על עצמו כנשיא, ארה"ב ומספר מדינות נוספות, בהן קנדה, ברזיל וקולומביה הודיעו כי הן מכירות במנהיג האופוזיציה.

בינתיים נציגי 28 מדינות האיחוד האירופי, הודיעו כי לפי שעה האיחוד לא מכיר בהכרזת הנשיאות של גואידו, וקראו למדורו לקיים במדינה בחירות דמוקרטיות, כדי להיענות לדרישת המפגינים הרבים.

ונצואלה אופוזיציה מהומות הרוגים ניקולאס מדורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד