י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלי פילטרים

השב"כ במתקפה חריגה נגד הנערים: עבריינים

לאחר הגשת כתב האישום נגד הצעיר בן ה-16 תלמיד ישיבת פרי הארץ ביידוי האבן שגרם למותה של עאישה ראבי סמוך לישוב רחלים, הוציאו בשב"כ הודעה חריפה בה תקפו את נוער הגבעות | "חסרי סמכות רבנית והורית, אשר מסתובבים בגבעות ומבצעים פעילות אלימה", הם מאשימים

השב"כ במתקפה חריגה נגד הנערים: עבריינים
אילוסטרציה צילום: פלאש90

לאחר הגשת כתב האישום נגד הצעיר בן ה-16 תלמיד ישיבת פרי הארץ ביידוי האבן שגרם למותה של עאישה ראבי סמוך לישוב רחלים, הוציאו בשב"כ הודעה שמתייחסת לטענות הרבות על פעולותיהם וכן על נוער הגבעות.

בהודעת השב"כ נכתב כי "נוכח הטענות המניפולטיביות המתפרסמות בימים אלה על ידי אותם גורמים בעלי אינטרס, ובהתאם לעולה מכתב האישום, יש לומר כי מדובר בפיגוע טרור לכל דבר, ומעשים דומים שנעשו בידי מפגעים ערבים, ובכלל זה קטינים, טופלו על ידי מערכת הביטחון וגורמי האכיפה באופן זהה, והמעורבים בהם הורשעו בדין ונדונו לעונשים חמורים".

בשירות הביטחון הכללי ציינו כי "החשודים באירוע טרור זה, נמצאים בקשר עם פעילי גבעות אלימים" בשב"כ החליטו להשתלח באותם נערים וציינו כי מרביתם קטינים בגילאי 15-17 נפלטי מסגרות חינוך, "עבריינים, אלימים, חסרי מרות, חסרי סמכות רבנית והורית, אשר מסתובבים בגבעות ללא השגחה ומבצעים פעילות אלימה, חלקה חשאית בתוך כפרים ערבים סמוכים, המסכנת את ביטחון האזור כולו".

עוד כתבו כי פעילים אלה מחזיקים באידיאולוגיה של "משיחיות אקטיבית", הרואה במדינה ומוסדותיה ("הציונים") אויב שיש להחליפו, תוך הפלת השלטון הדמוקרטי ובמקומו לכונן "מדינת הלכה". בנוסף, הם בוחרים שלא לשרת בצה"ל, אינם מכירים בממסד השלטוני בישראל ואינם בוחלים בפגיעה בכוחות הביטחון.

במהלך 2018 נרשמה עלייה משמעותית של אירועים אלימים מצד פעילים אלה, כך השב"כ, בין היתר כנגד כוחות ביטחון, שבאחד מהם אף נפצעה לוחמת מג"ב מפגיעת אבן בראשה שהושלכה במכוון ישירות לכיוונה.

עוד ציינו כי בהסלמה בהיקף פעילות הטרור היהודי בשנת 2018 יש פוטנציאל לפגיעה בנפש, כפי שאירע בפיגוע זה, ובמקביל היא אף מביאה להסלמה של טרור ערבי כנגד יהודים.

שב"כ נוער הגבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד