ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כך מייצרים צבע • מסע מרתק למפעל הצבעים של טמבור

יותר מאלף צבעים, 6 מפעלים משגשגים, מעל ל- 700 עובדים ומחזור מכירות של 800 מיליון שקל • סיפור ההצלחה של 'טמבור' • וידאו וגלריה

כך מייצרים צבע • מסע מרתק למפעל הצבעים של טמבור
קובי הר-צבי






3,000 מוצרים שונים, למעלה מ-1,000 סוגי צבעים, והיד עוד נטויה. במפעל המרכזי של 'טמבור - צבע' בעכו, לא נחים לרגע. מערכות ממוחשבות ממלאות כל העת דוודי ענק בצבעים מצבעים שונים.

הדוודים פועלים בשיטת הסרט הנע ומרוקנים את תכולתם לאריזות, ה'ננעלות' בפיקוח עובדי החברה, מועברות לארגזים ומופצות בכל רחבי ישראל.

איתן ויצמן, סמנכ"ל השיווק של 'טמבור', מסביר: "צבע הוא כמו עוגה, צריך קודם כל הקפדה מדוייקת בכמויות של כל מרכיב, אחר כך ערבוב איכותי ולבסוף לחמם את התערובת בדיוק למשך הזמן הרצוי".

את הצבעים מחלקים בטמבור לכמה 'אגפים' שונים, ישנם צבעים תעשייתיים, לצביעת מכונות, אביזרים שונים ואפילו מטוסים ואוניות. לעומתם, יש את הצבעים לשימוש ביתי המוכרים לנו.

גם את המחלקה הזו מפצלים ב'טמבור' לכמה חלקים, מלבד צבעים לעץ ולברזל, ישנם 2 סוגי צבע לקירות, העדין יותר והחלק ורעהו - ה'גס' יותר ובעל האפקטים.

מחלקה מיוחדת עוסקת כל העת בפיתוח וייצור של גווני צבע חדשים, המיוצרים במפעל ב-5 מסלולים מקבילים בו זמנית. הפיקוח כה אדוק, כך שגם תוך כדי הייצור, נלקחות דגימות מהצבע ומועברות לבדיקת מעבדה, בכדי לוודא דיוק מקסימאלי ברכיבים השונים.

קצת על 'טמבור'

ויצמן מספק לנו הצצה היסטורית למקור המושג 'טמבור', לדבריו, הסמל הראשוני של החברה הכיל ילד המתופף על טמבון, ומשם מקור השם, שנשמר גם היום - לאחר שהפך למותג ישראלי יציב.

שאיפותיה של החברה, לדבריו, לספק את מכלול הצרכים הנוגעים לתחום של 'סיום הבניה'. כל מה שקשור ב'פינוש' של הבית: צבע, גבס, מוצרי הדבקה ועוד.

במרומז, אנחנו מגלים כי 'טמבור' מצויה בשלבי הקמתו של מפעל נוסף הקשור אף הוא לנושא זה.

'טמבור' היא חברה ציבורית הנשלטת בידי איש העסקים דוד עזריאלי, כיום מעסיקה 'טמבור' 700 עובדים ב-6 מרכזים ברחבי הארץ, הפרוסים בעיקר בפריפריה - מאשקלון ועד עכו. החברה מגלגלת מחזור מכירות של 800 מיליון שקל בשנה והיא רושמת אחוזי צמיחה נדירים, עם גידול של כ-20% ברווח השנתי.

צפו בגלריה ממפעל הצבע בעכו:



















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד