ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רוצחים להשכיר • טור כואב

אלמנת הקצין שנרצח: "משתלם להיות מחבל"

"הטרור הופך מאידאולוגיה לפרנסה. משתלם להיות מחבל. בשפה יפה קוראים לזה תמריץ לטרור, בעצם זה כסף דמים - מחבלים בשכר... השב"ס והשר ארדן רק רוצים שקט תעשייתי" • הגב' הדס, אלמנתו של הקצין נצ"מ ברוך מזרחי, בטור נוקב על משכורות העתק שמקבלים המחבלים 

אלמנת הקצין שנרצח: "משתלם להיות מחבל"
נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד צילום: באדיבות המצלם

היה זה יום שני, ערב פסח התשס"ד. ניצב משנה ברוך מזרחי, קצין בכיר במשטרה, עשה את דרכו עם בני משפחתו לקריית ארבע, על מנת לערוך שם את ליל הסדר.

המשפחה עברה את מחסום תרקומיא, ואז, משום מקום, הגיח זיאד עוואד, מחבל חמאס ששוחרר בעסקת שליט, ומטווח של מטרים בודדים פתחו באש חיה וירו לעבר הרכב יותר מחמישים קליעים שהרגו את אב המשפחה. בחסדי שמיים, חמשת ילדיהם שהיו ברכב לא נפצעו.

הדס, אלמנתו של ברוך הי"ד, שנפצעה באורח קשה באותו פיגוע מזעזע, שוחחה עם 'בחדרי חרדים' וסיפרה לנו בכאב על התנאים המפנקים ומרחיקי הלכת שמקבלים המחבלים הארורים תחת החותמת הרשמית של השב"ס ומדינת ישראל.

תנאים הפוגעים קשות במשפחות נפגעי הטרור, ומהווים פרצה חמורה הקורצת לפלסטינים לבצע פיגועים נוספים.

הדס משתפת אותנו בסיפור שקשה להישאר אדישים אליו: "בעלי הי"ד ביקר פעם בבתי כלא לאסירים ביטחוניים, ואמר לי: "וואו! איזה תנאים יותר טובים משל האסירים הפליליים". "זה כל כך עצוב" אומרת הדס, "כל כך כואב כל מה שקורה שם. זה לא ייתכן".

נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד. (קרדיט: באדיבות המצלם)

בצל החשיפה של משכורות העתק שמקבלים המחבלים, ביקשנו מהגב' הדס מזרחי שתכתוב לנו טור תגובה על אבסורד התמריצים למחבלים הארורים ועל מאבקן העיקש של המשפחות השכולות.

הטור המלא של הדס מזרחי

מהו העיסוק המשתלם ביותר לפלסטיני? טרור! להיות מחבל. הרשות הפלסטינית משלמת למחבלים ולמשפחותיהם לפי חומרת המעשה ולפי שנות המאסר.

נוצר מצב אבסורדי שבו מחבל שמקבל 3 שנות מאסר, יוצא שוב לפגע כדי לצבור עוד זמן מאסר ולעבור מהתשלום שמקבל מי שנאסר עד 3 שנים ומקבל "רק" 1400 ₪, למדרגה הגבוה יותר של 4-5 שנים כדי לקבל 2000 ₪.

הטרור הופך מאידאולוגיה לפרנסה. משתלם להיות מחבל. הרי המאסר בכלא נוח מאד, בתנאים טובים. ובינתיים המשפחה מתפרנסת והמחבל שיוצא מהכלא מקבל כבוד ומענק.

בשפה יפה קוראים לזה תמריץ לטרור, בעצם זה כסף דמים, רוצחים להשכיר ומחבלים בשכר.

משכורת לפי ותק. (קרדיט: ישראל היום)

הטרור הוא שרשרת רוע ארוכה שיש בה משתתפים רבים: מסיתים, מגייסים, מהנדסים, וגם מממנים.

מי שמממן את הטרור נגד מדינת ישראל היא הרש"פ באמצעות כסף שמקבלת ממדינת ישראל, כסף שמדינת ישראל גובה עבור הרש"פ וכסף שמגיע כסיוע לרשות ממדינות חוץ כמו אירופה למשל.

בעצם כל שקל שעובר לרשות הפלסטינית הופך את מדינות אירופה שתורמות ואת ישראל לשותפות בטרור ולחלק משרשרת הרוע הפלסטיני הנלחמת במדינת ישראל.

לפני מספר חודשים, בעקבות יוזמה משותפת של משפחות שכולות ושל חברי כנסת, החלה הכנסת בחקיקת חוק אשר יחייב קיזוז כל שקל שהולך למחבלים מהכספים שמקבלת הרשות הפלסטינית ממדינת ישראל.

כבר מההתחלה היה ברור כי אין באמת רצון אצל קברניטי המדינה בקיזוז הכסף.

בכל שלב של חקיקת החוק ניסו להכניס מקלות בגלגלי החוק, ביקשו להכניס סעיפים אשר יגבילו את הקיזוז בתלות בכל מיני החלטות והערכות של שרים ושל ראש הממשלה.

הממשלה רוצה אפשרות לפתוח ולסגור את הברז כרצונה, היא רוצה לשלוט בכסף.

אין באמת רצון לעצור את הכסף כמו שאין באמת רצון להילחם בטרור. כמו שמעבירים מילוני דולרים לעזה, כמו שלא מגבילים את תנאי הכליאה של מחבלים בכלא ונותנים להם לשלוט באוכל.

המחבלים שרצחו את ברוך מזרחי הי"ד. (קרדיט: דוברות המשטרה)

נותנים להם להחליט מי יהיה עם מי, ואם מנסים לחפש אחרי טלפונים סלולריים שהוברחו לכלא ללא רשות - אז יבעירו את התאים ויפתחו בשביתת רעב. כי השב"ס והשר ארדן רק רוצים שקט תעשייתי.

אילו המדינה הייתה רוצה באמת להילחם בטרור, היא לא הייתה מתייחסת בסלחנות שכזו למהומות בעזה ול"טפטופים" של רקטות ופצמ"רים.

מחלמה בטרור עושים באמצעות מתקפה על כל החוליות בשרשרת הרשע, לא סלקטיבית פה ושם; לפי הנוחות באותו הרגע.

וחלק משמעותי מהמלחמה הזו זה במימון הטרור ובתשלומים למחבלים ולמשפחותיהם.

רק כאשר המחבלים ידעו שהטרור לא משתלם, כשידעו שלהפך - אם ישתתפו בטרור יילקח מהם כל רכושם, כסף, נדל"ן וכל רכוש אחר יחולט לטובת נפגעי הטרור - רק אז יהיה תמריץ לא לעסוק בטרור.

כל מחבל שיוצא מהבית לבצע פיגוע חייב לדעת מראש שאם ייתפס או יהרג בפיגוע, משפחתו תהפוך לחסרת בית וחסרת כל עד כדי לקבץ נדבות כדי לאכול.

רק אז יש סיכוי שהמלחמה בטרור באמת תקטין את נפח הטרור ותצמצם אותו.
כל עוד ממשלת ישראל לא מבצעת את החוק שעבר בכנסת, כל עוד הממשלה לא נאבקת באמת בטרור, אין לפלסטינים סיבה לעשות כלום לשינוי המצב מצידם.

מהצד הישראלי, המשפחות השכולות מבטיחות כי יילחמו ללא פשרות לקיום החוק הזה ובכלל להביא את הממשלה למצב של מלחמה אמתית בטרור ולא מלחמה "בכאילו".

טרור מחבלים אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד