ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסיפור המלא בפרסום ראשון

שני חרדים סורבו כניסה, יובשו שעות ארוכות וגורשו חזרה לישראל

זו היתה אמורה להיות שבת התאחדות לכלל אברכי הכולל באוקראינה, אך שניים מהם נאלצו בעל כורחם להיעדר ממנה | עם נחיתתם בקייב הם עוכבו ולא הורשו להיכנס. הם יובשו שעות ללא אוכל ושתייה וגורשו בחזרה לישראל: "נהגו באנטישמיות וצחקו עלינו בקול" | 'בחדרי' שוחח איתם

שני חרדים סורבו כניסה, יובשו שעות ארוכות וגורשו חזרה לישראל
חסידים. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

קבוצה של כ-20 חסידים מכולל 'עטרת מרדכי' באלעד, המריאה אתמול לאוקראינה לעשות את השבת בעיירה מעזיבוז', סמוך ונראה לציונו של מחולל תנועת החסידות אור שבעת הימים הבעל שם טוב זי"ע.

הקבוצה נחתה אתמול (חמישי) בשעה 19:00 בקייב הבירה, ושניים מחברי הקבוצה לא הורשו להיכנס למדינה.

חברי הקבוצה עברו בביקורת הדרכונים אחד אחד, אך שניים מהם עוכבו ולא הורשו להיכנס, לטענתם, הם עוכבו ללא סיבה, הם יובשו עד השעה 03:00 לפנות בוקר בשדה, הדרכונים שלהם נלקחו מהם, ולא נאמר להם על מה העיכוב, בסביבות 3 לפנות בוקר, הם קיבלו הודעה שנאסר עליהם להיכנס למדינה, והם יעלו על מטוס חזרה לישראל בשעה 10:00 בבוקר.

שני הנוסעים לא קיבלו שום הסבר מדוע נאסרה עליהם הכניסה, ונאמר להם שהם יקבלו את דרכוניהם כשהם ינחתו בארץ.

א.ש. אחיו של אחד מהנוסעים שגורשו חזרה לארץ, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "לא נתנו להם אוכל או שתייה, ייבשו אותם בלי הסבר, ומכיוון שלקחו מהם את הדרכונים הם לא יכלו לקנות אוכל או שתיה בשדה התעופה, אח שלי היה שעות יחד עם שני חברים תקוע בשדה, הם לא יודעים מה הסיבה לכך".

הסיפור נשמע אמנם לא הגיוני, אך על פי עדויות נוספות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מחרדים שטסו לאחרונה לאוקראינה, זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה. סיפורים דומים אירעו בכמה קבוצות בשבועות האחרונים.

עוד סיפר א.ש. ל'בחדרי' כי "הושיבו אותם בספסלים האחוריים כמו עצורים או גנבים, לא הסכימו לתת להם את הדרכונים בחזרה, הם הרגישו מושפלים ללא סיבה, כשאף אחד מאנשי רשות שדה התעופה לא נתן להם הסבר לכך".

י.ש. שהיה על הטיסה והוחזר לארץ לאחר ההשפלה שעבר אמר ל'בחדרי חרדים' עם נחיתתו, כי אנשי שדה התעופה התנהגו באנטישמיות גלויה נגדם, "הם הכניסו אותנו לחדר, שם הגיע קצין יחד עם עוד כ-20 חיילים והם צחקו עלינו שם בקול, החיילים יצאו החוצה מהחדר כשהם צוחקים עלינו, השאירו אותנו בפנים 12 שעות, והעלו אותנו על מטוס חזרה לארץ".

איסור כניסה אברכים כולל אברכים קייב אוקראינה גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד