י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"גזענות, אלימות עיוורת והרס"

גינויים: האנדרטה הושחתה בפעם הרביעית

אנדרטה שהוקמה לזכר בית העלמין היהודי בסלוניקי שהוחרב על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, הושחתה ביום שישי בפעם הרביעית על ידי ניאו נאצים | ראש העיר סלוניקי מגנה: "זה הרגע הנכון שהחברה צריכה להקיא את האלמנטים הפשיסטים וחסרי הסובלנות" 

גינויים: האנדרטה הושחתה בפעם הרביעית
חילול אנדרטה לזכר ביה"ע שהוחרב בשואה צילום: באדיבות המצלם

אלמונים השחיתו ביום שישי האחרון את האנדרטה באוניברסיטת אריסטו בסלוניקי שביוון, האנדרטה הוקמה לזכר בית העלמין היהודי שהוחרב על-ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, כך דיווחו איתמר אייכנר ואחיה ראב"ד ב-Ynet.

על פי הדיווח, זוהי הפעם הרביעית שהאנדרטה מושחתת ע"י ניאו-נאצים, האנדרטה היא מצבת זכרון למאות אלפי היהודים שנקברו במקום שנהרס על ידי הנאצים, האנדרטה הוקמה על ידי הנהלת אוניברסיטת אריסטו שגינתה את הוונדליזם וקראה "להפגין ערנות לאירועים של שנאה, גזענות, אלימות עיוורת והרס".

ראש העיר סלוניקי, יאניס בוטאריס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פעם נוספת שאנו ניצבים מול ונדליזם שביצעו הפשיסטים בבית העלמין היהודי בקמפוס. זה הרגע הנכון שהחברה צריכה להקיא את האלמנטים הפשיסטים וחסרי הסובלנות". כתב ראש העיר.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, יו"ר שדולת הידידות ישראל-יוון, מסרה בעקבות השחתת האנדרטה: "שוחחתי אמש עם דוד שאלתיאל, נשיא קהילות יוון וסלוניקי, אשר הודיע לי על האירוע הקשה. מדובר הפעם באירוע אנטישמי קשה אף יותר, בשל הסמיכות ליום השואה הבינלאומי. אני בקשר רציף עם הגורמים הרשמיים ביוון בתקווה שניתן יהיה לגלות את העבריינים בהקדם ולהעמיד אותם לדין. לצערי האנטישמיות מתעצמת בשל המתחים הפנימיים ביוון".

וונדליזם סלוניקי חילול אנדרטה שואה איילת נחמיאס ורבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד