כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מזהיר מפני נתניהו ופורש את תכניותיו

נסראללה שובר שתיקה: מדבר על הכל ומגלה כמה מרוויח בחודש

מחויך ומדושן עונג, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התייצב לעיני המצלמות, הזים את השמועות לגבי מצבו הבריאותי ההולך ומתדרדר, התייחס לאיום המנהרות, לתכניות ארגונו | מזהיר את הישראלים מפני נתניהו וכן מציע להם: "תגידו לנתניהו שעדיף לו שלחיזבאללה יהיו טילים מדויקים"

נסראללה שובר שתיקה: מדבר על הכל ומגלה כמה מרוויח בחודש
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צילום: צילום מסך מהטלוויזיה

‏אחרי חודשיים וחצי של שתיקה: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מתראיין לראשונה בעקיפין לחשיפת המנהרות, וגם לפרויקט הטילים המדויקים שמדאיג את ישראל.

‏נסראללה הבהיר, "השתיקה שלי לא קשורה למצבי הבריאותי. הכל שקרים ואני בריא". את הדברים תרגם והביא הכתב לענייני ערבים של 'כאן 11' רועי קייס.

‏"בחיי, מעולם לא שאלו אותי את זה", מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הופתע, כאשר נשאל על ידי המראיין, כמה הוא מרוויח בחודש בארגון? "1300-1400 דולר", השיב.

חסן נסראללה עקץ את ראש הממשלה בנושא התיקים בהן החשוד, "נתניהו מוכן לעשות הכל כדי להישאר ראש ממשלה ולא להיכנס לכלא". והצטרף לקולות השמאל בישראל כי "הוא עשוי לשגות בהערכותיו במהלך תקופת הבחירות לאו דווקא בלבנון, אלא יותר בסוריה ובעזה. אני מזהיר את הישראלים מכך".

‏נסראללה אומר בקולו בפעם הראשונה בריאיון: "חלק מהתכנית שלנו למלחמה הבאה היא לפלוש לגליל, צחקתי רבות כשנתניהו ואייזנקוט אמרו שהוסר איום הפלישה לגליל. יש חור משמעותי בחשיבה שהפלישה לגליל תלויה במנהרות וגם מי אמר שכל המנהרות נחשפו".

"העדפנו לחכות עד שמבצע מגן צפוני יסתיים ואז לדבר", הוא מבהיר ואומר, "לא מחויב להגיד שחיזבאללה הוא זה שחפר מנהרות בגבול, אך זה שיש מנהרות שנחשפו זאת עובדה. מפתיע שישראל חשפה זאת רק עכשיו".

לדבריו, "יש מנהרות שנחפרו לפני החלטה 1701 מ-2006 - זה מעיד על כישלון המידע הישראלי. אחת המנהרות שנחשפו בשבועות האחרונים נחפרה לפני 13-14 שנה".

"מה שמפתיע זה שלקח כל כך הרבה זמן עד שהישראלים חשפו את המנהרות", אמר נסראללה והזכיר, "כשברק היה שר הביטחון הוא בא לגבול הצפון ואמר לאנשי צבא: "תתכוננו ליום שבו הממשלה תורה לכם לפלוש לדרום לבנון", וכבר אז אמרתי למחרת: "תתכוננו ליום שבו ההתנגדות תבקש מכם להשתלט על הגליל".

בתשובה לשאלה, האם כולן נחשפו אמר: "אשאיר זאת עמום".

נסראללה מתייחס לאפשרות של תקיפה ישראלית נגד לבנון: "המחיר של תקיפה ישראלית יהיה גבוה בהרבה ממה שישראל חושבת. כל האופציות על השולחן, אם ישראל תבצע פעולה כלשהי בתוך לבנון או תהרוג את אנשינו בסוריה, אז אנחנו נגיב".

‏"נתניהו שירת אותנו תקשורתית במבצע מגן צפוני – הוא אמר שהמנהרות נועדו לפעולת הגליל בידי חיזבאללה, ובעצם אמר שזה רציני ואמיתי. נתניהו בגלל מטרותיו האישיות ניפח את פעולת המנהרות - שלא מצריכה כזה ניפוח", אומר מנהיג ארגון הטרור האימתני.

‏‎"משה יעלון אישר במהלך מגן צפוני שהיו מנהרות. השאלה שלי למתנחלים בצפון - האם אתם חושבים שנתניהו, איזנקוט והרמטכ"ל החדש משקרים לכם עכשיו או אומרים אמת?".

הראיון הארוך מספק כותרות עולמיות נוספות, הוא זוקף לזכותו את העובדה שאיראן והמשטר הסורי סירבו להצעה אמריקנית שהועברה אליהם דרך פוטין להוציא את האיראנים מסוריה בתמורה לכך שהכוחות האמריקניים ייסוגו: "אמרתי לאיראנים שלא כדאי להם לקבל את ההצעה כי האמריקנים ייצאו בכל מקרה".

‏נסראללה חוזר על אמירותיו כי סוגיית הטילים המדויקים שבידי חיזבאללה היא סוגיה שתמה: "יש לנו טילים מדויקים ובכמות מספקת כדי להתמודד בכל מלחמה עתידית ולפגוע בכל יעד שנרצה". התקיפות בסוריה כשלו", לדבריו אמר דברים דומים באחד מנאומיו.

‏מנהיג חיזבאללה פנה לישראלים ואמר, "תגידו לנתניהו שעדיף לו שלחיזבאללה יהיו טילים מדויקים כי אם יגיע היום שנרצה לתקוף מבנה צבאי בתל אביב, אז אני אפגע בו, אבל תהיה סטייה של מאה או חמש מאות מטרים. אז איפה הוא ייפול? על האנשים. האינטרס שלהם שיהיה לנו טילים מדויקים".

המראיין ‏בן ג'דו חזר מהפסקת פרסומות ועדכן את נסראללה: "הערוצים הישראליים מעבירים את הדברים שלך בלייב ומגיבים. זה דבר ראוי לציון".

חיזבאללה מנהרות חיזבאללה חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד