ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מי כעמך ישראל

משלחת חילוץ ישראלית עושה דרכה לברזיל

משלחת ישראלית יצאה לברזיל, כדי לסייע באיתור וחילוץ הרוגים ונפגעים בעקבות סכר שקרס במדינה | נתניהו הציע לנשיא הטרי סיוע וזה נענה בחיוב | עד כה חולצו מעל 30 הרוגים

משלחת חילוץ ישראלית עושה דרכה לברזיל
משלחת סיוע לברזיל צילום: דובר צהל וזק"א

בעקבות קריסת הסכר בברזיל, יצאה משלחת ישראלית של צה"ל וכן של זק"א, על מנת לסייע בחילוץ נפגעים, איתור נפגעים והרוגים.

נהר של בוץ שטף שלשום (שישי) מכרה עופרת בבעלות חברת "וייל" במינאס ז'ראיס והכה גם בעיר סמוכה, עם התמוטטות סכר בדרום ברזיל. הרשויות בברזיל הודיעו כי עד כה אותרו 34 הרוגים, אך על פי ההערכות מספר הקרבנות באסון יעלה משמעותית. כשלושים בני אדם פונו לבתי החולים וישנם כ-250 נעדרים.

"בשלב זה, לרוע המזל, הסיכויים למצוא ניצולים הם קטנים. ככל הנראה נמצא רק גופות" אמר מושל המחוז רומאו זמה, וציין כי לא ברור מה גרם לסכר, שלא פעיל כבר שנים, לקרוס. חברת הפיקוח הגרמנית TUV SUD אמרה אתמול כי בבדיקות שנעשו לסכר בספטמבר האחרון לא נמצאו פגמים.

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, המריאה לפני שעה קלה (ראשון) משלחת סיוע צה"לית לאזור קריסת הסכר בברזיל. המשלחת מונה כ-130 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף וביניהם מומחים הנדסיים, רופאים ואנשי חילוץ והצלה, יחידת להבה של כבאות והצלה, לוחמי היחידה התת ימית של זרוע הים, נציגי משרד החוץ ושגריר ישראל בברזיל, מר יוסי שלי. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך.

למשלחת הצבאית, הצטרפו גם מתנדבי זק"א מהיחידה הבינלאומית של הארגון בפיקודו של מתי גולדשטיין, יחד עם יחידת החילוץ של פיקוד העורף במטרה לסייע באיתור הנעדרים ומתן סיוע לנפגעים. כחלק מהציוד המתקדם לקחו איתם המשלחת גם את מכשיר 'הסונאר' שנרכש רק לאחרונה, לאיתור נעדרים במים.

לאחר הערכת מצב ושיח עם גורמים מקומיים עולה כי איתור וחילוץ נעדרים הוא הצורך המרכזי בזירת האסון בברזיל. לפיכך, נערכו אנשי החילוץ וההצלה לסייע בעזרת ציוד הכולל אמצעים ייעודים מתקדמים לאיתור סלולרי, ראדרים מיימים ורחפנים לגיבוש תמונת מצב אווירית.

במסגרת ההכנות למשלחת פיקוד העורף סופק הציוד הנדרש לחברי המשלחת והתקיימו הכנות רפואיות, בין היתר מתן חיסונים וציוד רפואי נדרש. בחודש נובמבר האחרון הסתיים מבדק ה"INSARAG" בו הוסמכה יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף וצורפה לקהילה בין לאומית מצומצמת ויוקרתית של יחידות חילוץ ברחבי העולם. משלחת הסיוע לברזיל הינה המשלחת הראשונה אליה היחצ"א יוצאת לאחר שהוסמכה.

ברזיל סיוע ממשלתי משלחת פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד