ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הטלטלה בדרום אמריקה

ישראל מכירה רשמית בשלטון שקם בוונצואלה

השלטון במדינה הדרום אמריקאית ממשיך להתערער | ארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על ממשל מדורו | הנספח הצבאי של וונצואלה בארצות הברית מביע תמיכה בראש האופוזיציה בארצו

ישראל מכירה רשמית בשלטון שקם בוונצואלה
מנהיג האופוזיציה בונצואלה חואן גואידו צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצאה בהודעה רשמית על ההכרה במנהיגות החדשה בוונצואלה, אחרי שמדינות המערב יצאו בהכרזה זהה.

נתניהו אמר בהודעה שפרסם, "ישראל מצטרפת היום לארה"ב, לקנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע היום שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה״.

המשבר בו נתון נשיא וונצואלה ניקולס מדורו מוסיף להחריף. לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות כלכליות על מדורו וממשלתו, מצטרפות גם מדינות אירופה ללחצים. בימים האחרונים הן הציבו אולטימטום בפני מדורו ודרשו ממנו שיכריז על בחירות במדינה בתוך שמונה ימים.

מדורו דחה את האולטימטום אבל הלחץ על ממשלתו רק גובר. אמש הודיע הנספח הצבאי בארצות הברית של ממשלת וונצואלה כי הוא "תומך במפת הדרכים של הנשיא בפועל חואן גואידו" ומצטרף לדרישתו לעריכת בחירות כלליות במדינה בהקדם.

צבא וונצואלה, לעומת זאת, הודיע על נאמנות לנשיא המכהן מדורו. שר ההגנה, ולדימיר פדרינו התחייב להגן על "הנשיא הלגיטימי" מדורו, ובכירי הצבא הביעו תמיכה בהצהרתו.

המהומות בוונצואלה שגבו כבר את חייהם של 26 אזרחים פרצו לאחר הבחירות לנשיאות המדינה בתחילת השנה. האופוזיציה החרימה את הבחירות בטענה לזיופים, לאחר סידרת צעדים דיקטטוריים שנקט מדורו נגד הפרלמנט בו הייתה מפלגתו במיעוט. לאחר השבעתו הכירה האסיפה הלאומית של וונצואלה, במנהיג האופוזיציה חואן גואיידו כנשיא זמני. בעקבות צעד זה נעצר גואידו אך שוחרר לאחר מכן. נשיאותו של גואיידו הוכרה על ידי ארצות הברית ועל יד רוב שכנותיה של וונצואלה. לעומתן הזהירו רוסיה וסין מפני התערבות של מדינות זרות נגד ממשל מדורו.

עולם בנימין נתניהו דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד