א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סערת ההקלטות

ביטן המליץ: "תגידו לא רוצים לשרת עם נשים"; באופוזיציה תקפו

יו"ר הקואליציה דוד ביטן, סיפר בכנס סגור כיצד ניסה לפתור את המשבר שנוצר סביב חוק הגיוס • ביטן הבהיר כי דבריו נאמרו "בבדיחות הדעת לליצמן וזאת לא הייתה יותר מבדיחה" • באופוזיציה מיהרו לתקוף: "ביטן מקלף את המסיכה מהפנים של הליכוד שהחליט למכור לחרדים את הכל"

ביטן המליץ: "תגידו לא רוצים לשרת עם נשים"; באופוזיציה תקפו
ח"כ ביטן צילום: בחדרי חרדים

בכנס סגור שהתקיים בסוף השבוע בעיר אלעד, חשף חה"כ דוד ביטן, שידוע כלוחש לאוזנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כיצד ניסה לפתור את המשבר סביב חוק הגיוס מה שהביא להקדמת הבחירות.

בהקלטה שחשף העיתונאי יקי אדמקר באתר 'וואלה' נשמע ביטן אומר, "אל תצטטו אותי, אך אני אמרתי לחבר'ה החרדים, במקום להגיד שאתם נגד גיוס, תגידו שאתם בעד אבל תציבו שני תנאים: תנאי הראשון. 'אנחנו רוצים מקום כשר בד"ץ', והתנאי השני 'לא רוצים לשרת עם בחורות, עם נשים'. במקום שלילי, דברו חיובי. הצבא לא היה עומד בזה".

ביטן הוסיף ואמר לנוכחים החרדים, רצינו לסיים את זה, כי אחרי הבחירות נקים ממשלה ומה יהיה הנושא המרכזי? גיוס. אז לא עשינו כלום. רצינו באמת ובתמים לעשות את זה לפני הבחירות ולסיים את העניין הזה".

יו"ר הקואליציה לשעבר, שהיה מעורב בנושא חוק הגיוס פירט בפני הנוכחים את הקשיים שכרמו לפירוק הממשלה ואמר, "היו כמה דברים שלא היו טובים לחרדים באופן כללי, בנושא של הקנסות לדוגמה, אתה מתחיל ב-8%, עובר ל-16%, עובר ל-32%. אין לזה שום הגיון. היו צריכים להקטין את האחוזים. לכן, לא העברתי אותו".

ביטן דיבר בגלוי על מה שמנסים להסתיר זמן רב ואמר כי, "זה שמשרת בקריה הוא שווה ערך מול זה שמשרת בגולני? גם ישיבות ההסדר הן לא שוויוניות מול אלה שעושים צבא בקרבי. הצבא לא דורש שוויון כי הוא לא יכול"

בנוסף, הדבר שתקע את חוק הגיוס עם התנגדותם של אגודת ישראל עם פקיעת חוק הגיוס באם לא יעמוד ביעדים כשאמר,"זה דבר נוסף שהיה בעייתי מבחינת החרדים, במכסות עצמן נכנסים בחורים שפרשו מהישיבות, אפילו כאלה שחזרו בשאלה וזה נותן הרבה מאוד אפשרויות".

ח"כ ביטן מסר כי אמר את הדברים "בבדיחות הדעת לליצמן וזאת לא הייתה יותר מבדיחה. גם ליצמן הבין שזאת בדיחה. סיפרתי את זה בכנס ואמרתי שזאת הייתה בדיחה עם ליצמן".

ביטן חשף כי הליכוד "רצה באמת לתקן את שני הדברים, התחלנו לתקן ואז ליצמן בעצם לא הלך על זה וליברמן פרש". כשלדבריו אמר, "אין שוויון. זה שמשרת בקריה הוא שווה ערך מול זה שמשרת בגולני? אין דבר כזה שוויון. גם ישיבות ההסדר הן לא שוויוניות מול אלה שעושים צבא בקרבי. תפסו רק את החרדים בעניין הזה אבל הצבא לא דורש שוויון כי הוא לא יכול".

בתגובה להקלטות ח"כ דוד ביטן שנחשפו בוואלה אומר ח"כ עודד פורר: "ביטן מקלף את המסיכה מהפנים של הליכוד שהחליט למכור לחרדים את הכל, כולל את חוק הגיוס. הדברים שצוטטו מפי ח"כ ביטן רק מחזקים את החשיבות שבממשלת ימין תהיה ישראל ביתנו חזקה עם הרבה מנדטים כדי שתוכל לעצור את המכירה הפומבית שהליכוד מוכן למכור לחרדים. עצרנו זאת כשבקדנציה הזו ניסו להרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים, לשנות את חוק הגיור ולהעביר את חוק הגיוס של ליצמן, ואנו גם היחידים שנדע למנוע את הכפייה הדתית בעתיד".

ממפלגת 'יש עתיד' נמסר בתגובה לפרסום, "הנה הפרצוף האמיתי של הליכוד. מר ביטחון שולח אנשים לעודד השתמטות מצה"ל ומוכר את בטחון ישראל בשביל ההישרדות הפוליטית שלו. יש בישראל ערך אחד ברור שאין עליו מחלוקת: צה"ל הוא צבא העם. לא ניתן לשום תרגיל פוליטי של נתניהו ושליחיו להרוס את זה. לאחר הבחירות נעביר את חוק הגיוס שיביא לשירות שווה לכולם".

דוד ביטן גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד