כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חקירה במכס על הברחת סמארטפונים לישראל

רשות המכס חוקרת חשד לפיו יבואנים מקבילים הצהירו על שווי משלוח מופחת כדי לשלם מס מופחת בהתאם • כתוצאה ייתכן שיורגש מחסור בטלפונים ניידים בחנויות הפרטיות

  • ט"ז שבט התשע"ב
צילום: אבי דהאן
צילום: אבי דהאן

רשות המסים מנהלת בימים אלה חקירה רחבה שנוגעת לייבוא מכשירי טלפון סלולריים. הרשות בודקת האם יבואנים מקבילים (שאינם היבואנים המורשים) של מכשירי טלפון הצהירו במכס על שווי משלוח ומחירים נמוכים מהעלות האמתית (השאר שולם ב'שחור' כביכול) וכך הפחיתו את מס הקנייה שלהם, העומד על 15% מהעסקה.

מרשות המיסים נמסר: "אכן, מהחשדות הנבדקים עולה כי מדובר בתופעה חמורה של הנמכת מחיר והברחת פלאפונים לישראל. הפרשות השונות בענף מטופלות בימים אלה על ידי המכס ונבחנות הן במישור האזרחי והן בפלילי". במסגרת החקירה מעכבת הרשות כבר שבועיים סחורה של יבואנים, וכתוצאה מכך ייתכן שבחנויות פרטיות יורגש מחסור במכשירים סלולריים.

עו"ד גיל נדל, המייצג 3 מהיבואנים אשר הסחורה שלהם מעוכבת כעת, מסר: "פנו אלי 3 לקוחות שרשות המכס פסלה מחירים שלהם בלי שניתנו הסברים לפסילה. הרשות אימצה מחירים יותר גבוהים על בסיס קריטריונים מופרכים כמו מחיר אצל מפעילות הסלולר. ביקשנו מהם כעת פגישה מקצועית דחופה כדי להבין היכן הדברים עומדים. הכלל המכסי הנהוג הוא שמס הקנייה משולם לפי מחיר העסקה, אלא אם כן המכס חושב שהיבואן מרמה, אבל אלה חשדות שצריך לבסס. הלקוחות שלי מוכנים לחשוף את כל ההעברות הבנקאיות ולהסביר מדוע המחירים הם כמו שהם".

שוק מכשירי הטלפון הניידים בישראל זינק בשנה החולפת והפך משוק של כ-2.5 מיליארד שקל לשוק של כ-5 מיליארד שקל, עקב מהפיכת הסמארטפונים שעובר השוק המקומי. מרבית העסקאות בענף מתבצעות עדיין דרך חברות הסלולר, ושוויין כ-4.5 מיליארד שקל, אבל גם השוק החופשי פורח. לצד יבואנים מקביליים חוקיים פועלים בשוק החופשי גם מבריחים, שנתפסים מעת לעת במכס. כעת, הוחלט לבצע חקירה מקיפה בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד