י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד חדש • צפו

בידיים חשופות: כך ניטרל ברקת את המחבל

תיעוד חדש ממצלמת מונית המתפרסם הערב (ראשון) חושף: כך הכריע ניר ברקת מחבל שדקר יהודי בכיכר צה"ל ב-2015 • ברקת: "התיעוד מספק זווית ייחודית להשתלטות על מחבל שפל ,שניות אחרי נסיון הרצח בכיכר צה״ל" • צפו בתיעוד

בידיים חשופות: כך ניטרל ברקת את המחבל
ברקת מנטרל מחבל צילום: המצלם

תיעוד וידאו חדש מציג לראשונה כיצד בשנת 2015, בהיותו ראש העיר וממרחק של מטרים בודדים, הכריע ניר ברקת מחבל שדקר יהודי בכיכר צה"ל, יחד עם המאבטח שלו אסף נעמני.

ההקלטה הנדירה צולמה ממצלמת מונית שעצרה ממש ליד הרכב של ברקת, בזמן שמחבל דקר את אברהם גולדשמיט מחשובי האברכים ברובע היהודי שנפצע בינוני, וניסה לדקור אותו פעם נוספת. בניגוד לכל הפרוטוקולים בעולם שקובעים כי בזמן אירוע על אישיות מאובטחת לברוח ולתפוס מחסה, חתר ברקת למגע.

בסרטון נראה ברקת מזנק ראשון מהרכב, לפני המאבטח שלו, מה שגרם למחבל להירתע לאחור. הנהג שנמצא משמאל ניסה למנוע מברקת להתנפל על המחבל, אך ברקת שבשירותו הצבאי היה מ"פ בצנחנים ואף נפצע קשה במלחמת לבנון הראשונה, מאגף את המחבל, יחד עם הצוות שלו, ומזנק עליו עד נטרולו.

בזמן שהמאבטח של ברקת נשאר עם המחבל המנוטרל, מיהר ברקת לטפל בבחור הפצוע עד הגעת כוחות ההצלה למקום.

בכ"ח אייר תשע"ו, גזר בית המשפט על אותו מחבל 18 שנות מאסר בפועל, 21 שנות מאסר על תנאי וכן פיצוי כספי בסך 100 אלף ש"ח לאברהם גולדשמיט שפצע.

ניר ברקת הגיב על חשיפת הסרטון ואמר "התיעוד מספק זווית ייחודית להשתלטות על מחבל שפל ,שניות אחרי נסיון הרצח בכיכר צה"ל.‬ ‫המחבל נשפט ונאסר ל-18 שנים.‬ ‫בניגוד לעולם ולטבע האנושי בו אנשים בורחים מזירת הפיגוע כאן בישראל אנחנו קמים ומסתערים כדי לעצור את הטירוף והמוות. ‬‫שמח על הזכות העצומה שנפלה בחלקי - להציל נפש אחת מישראל ולהעביר מסר חשוב לדור הצעיר".

ניר ברקת פיגוע דקירה כיכר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד