י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני לא ישן בלילות" 

בלעדי > דייטש פותח: "נמצאים באחת התקופות הקשות ביותר" 

אחרי הכישלון במירוץ לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש פותח את סגור ליבו ומודה כי 'אגודת ישראל' ו'שלומי אמונים' נמצאים במצב קשה, "החכמה של שלומי אמונים הייתה תמיד לקום מהמקום הקשה, ידענו תמיד לתת את התמיכה אחד לשני" | 'בחדרי חרדים' מביא את דבריו המלאים

בלעדי > דייטש פותח: "נמצאים באחת התקופות הקשות ביותר" 
יוסי דייטש צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יוסי דייטש, מי שהיה המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים וכשל, לאחר שש"ס ו'דגל התורה' תמכו במועמדותו של משה ליאון, חושף את סגור ליבו בפני נציגי 'שלומי אמונים' ברחבי הארץ, שהתכנסו לסכם את מערכת הבחירות ברשויות המקומיות וכדי להתגבש לקראת הבחירות לכנסת. ל'בחדרי חרדים' הגיעו עיקרי דבריו.

"אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת מבחן של אגודת ישראל, של שלומי אמונים", החל דייטש את דבריו בכינוס הסגור, "אולי אחת מהתקופות הקשות ביותר מאז שאני זוכר את עצמי בפוליטיקה. נכנסתי לאזור הפוליטי לפני 23 שנים, כשסגן השר פרוש נבחר לסגן שר השיכון. אני לא זוכר תקופה, אולי לפני עשר שנים גם היתה תקופה קשה, אבל תקופה כזאת קשה גם לאגודת ישראל וגם לשלומי אמונים ביחד, אני לא זוכר", כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

דייטש המשיך וגולל בפני המתאספים, "היינו שותפים עם אנשים, היו לנו איתם בריתות, היו לנו הסכמים, פתאום מצאנו את עצמנו במצב שאנשים שרצנו איתם יחד באותה תנועה במשך 15 שנה, אתה רואה שהסכמים זה לא הסכמים, מילה זו לא מילה, הם מפרים הסכמים ואין פוצה פה ומצפצף ואנחנו צריכים לעשות חשבון נפש". 

"חשבון נפש זה דבר נכון שכל איש ציבור צריך לעשות, אם לא, או שהוא נופל או שהוא מתרסק. יש שתי דרכים לעשות חשבון נפש, יש אפשרות להיבנות ממנו ויש חשבון נפש שמפיל אותך רק לחורבן", הוסיף דייטש. לדבריו, "בתנועת 'שלומי אמונים הוכחנו את עצמנו".

"אני זוכר לפני עשר שנים", שיחזר סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, "כשמאיר פרוש התמודד בירושלים והפסדנו בירושלים היינו אז בתקופה של מצב רוח ירוד, בלי מוטיבציה בלי שום דבר. לאן לקח את זה ר' מאיר פרוש אז, הקים את עיתון המבשר, שזאת היתה אחת הנקודות הכי חזקות של תנועת שלומי אמונים, אני לא צריך לומר איך היינו נראים היום בלי המבשר ואיך אנחנו נראים עם המבשר. זה היה חורבן אבל עשינו חשבון נפש ויצאנו ממנו לתקומה ולמשהו חדש". 

דייטש הוסיף בגילוי הלב ואמר לנוכחים; "אנחנו היום נמצאים בסוג של חשבון נפש, אני אומר לכם, שמאז הבחירות אני לא ישן בלילות. אני עושה הרבה חשבון נפש, אני לוקח את מנהלי המוסדות שנמצאים בירושלים, תגידו לנו אני כשליח ציבור, איפה טעינו בהתייחסות שלנו למנהלי המוסדות. איך יכול להיות שהמספר הזה של 26 אלף ומשהו קולות בירושלים זה לא מספר של החסידים בירושלים".

"ברור לי לחלוטין שהספר הוא באזור ה33-34 אלף קולות, ואם היינו עובדים נכון היינו מביאים גם קהלים נוספים. זה לא סוד שהיינו כתובת גם לנציגים מהציבור הליטאי, כל מנהל מוסד בציבור הליטאי היה צריך עזרה היה בא ללשכות שלנו, לא היה בא לנציגי דגל התורה, ועם כל זה אנחנו הבאנו תוצאות. אני יכול לשבת ולעשות חשבון נפש ויאמרו לי נכון שמנהלי המוסדות יצאו מאוד מרוצים, אין כמעט כאלה שלא קיבלו מה שרצו בירושלים, יכול להיות ששכחנו את האזרח הקטן. היה צריך את הארנונה וכו', שכחנו את האזרח הקטן למטה", מכה דייטש על חטא.

דייטש התייחס גם למצב הפוליטי כיום בעיריית ירושלים ואמר לנוכחים, "אנחנו נמצאים במצב שבו יש לנו שלושה נציגים בלבד בעיריית ירושלים. אנחנו נצטרך להתמודד עם דברים שלא ידענו ולא הכרנו בשנים האחרונות, אבל אני בטוח שבאחדות משותפת של אגודת ישראל, של הנציגים האגודאים, אנחנו נמצאים במקום שנראה חושך ואי אפשר לקום ממנו אבל מניסיון, אם אנחנו נוכל לקחת את שעת המבשר הזו לעשות חשבון נפש ולדעת איך אנחנו יוצאים מהמשבר הזה גדולים, איך אנחנו עושים חשבון נפש ומתחזקים ומחזקים את האחרים, זאת תהיה הגדולה והחוזקה של תנועת שלומי אמונים". 

בדברים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', הוסיף דייטש ואמר לנוכחים, "החכמה של שלומי אמונים היתה תמיד לקום מהמקום הקשה, כשאנשים הספידו אותנו, אני נכנסתי לירושלים כנציג הכי דחוי בלשכת ראש העיר, היו נציגים של גור, הייתי זאב בודד בין שמונה נציגים, הייתי צריך לבוא ולהקים את הכל מההריסות. אני לא קוסם. היתה סייעתא דשמיא, כי אנחנו שלומי אמונים ידענו תמיד לתת את התמיכה אחד לשני".

לסיום אמר סגן ראש העיר בגילוי לב, "גם עכשיו שעת המבחן שלנו, אם אנחנו נצליח לצאת מהמשבר הזה שבו אנחנו נמצאים, זאת לא בושה, אנחנו במשבר, אם החברים כאן לא באו רק כי קראנו להם, אני אשמח שכל אחד יעלה את אשר על לבבו כי רק בצורה כזאת נצליח לצאת מהמשבר".

את הכנס פתח יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' סגן שר החינוך מאיר פרוש, שמנה את ההישגים ואמר, "היתה לנו הצלחה במקומות רבים. רשימת 'שלומי אמונים' גדלה, צמחה והתרחבה" הבהיר פרוש.

"יושבים אתנו כאן בחדר קצת יותר מ-30 נציגי 'שלומי אמונים' ברשויות המקומיות, כשבאגודת ישראל הארצית יש 60 חברי מועצת עיר, כך שיותר ממחצית מהם הם נציגי 'שלומי אמונים'. זה לא מספיק, ישנן קהילות חסידיות רבות שעדיין אינן מיוצגות כראוי. עלינו להשתדל לקרב את כולם", כך סגן השר.

שלומי אמונים ראשות עיריית ירושלים סגן ראש עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד